Mi az a 80/20-as szabályt? Rengetegen fogytak már vele
Ha az étkezések túlnyomó többségére odafigyelsz, néha belefér egy kis bűnözés.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan vágnak bele időről időre valamilyen konkrét diétába, amitől a felgyülemlett plusz kilók leadását remélik. Teszik ezt annak ellenére, hogy ma már mindenki tisztában van vele: a fogyókúráknál lényegesen hatékonyabb és egészségesebb módszer az életmódváltás.

Ha aggódsz amiatt, hogy teljesen kiiktasd életedből a bűnös finomságokat, megnyugtatunk: a 80/20-as szabállyal nem kell lemondanod a csokoládéról és a süteményekről sem.

Mi az a 80/20-as szabály?

A tól-ig tartó fogyókúrák hátránya, hogy a diéta befejezése után legtöbben visszatérnek eredeti étrendjükhöz, a kilók pedig szép lassan újra felkúsznak - így az egész folyamat kezdődik elölről. Ha azonban hajlandó vagy olyan változtatásokat beiktatni az életedbe, amelyeket hosszabb távon is tudsz tartani, többé nem kell aggódnod a plusz kilók miatt.

A 80/20-as szabály lényege, hogy az étkezések 80%-ában egészséges ételeket eszel, vagyis kerülöd a cukorban gazdag táplálékokat, a gyorséttermi és félkész ételeket, valamint általában a túlságosan feldolgozott finomított nyalánkságokat. Helyettük fogyassz teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, friss zöldségeket, gyümölcsöket, valamint sok-sok szénsavmentes vizet.

A fennmaradó 20%-ban azonban a fentebb említett hizlaló táplálékok fogyasztása is megengedett. Bár ha jót akarsz magadnak, érdemes a bűnös falatok közül is az egészségesebbeket választani - magas kakaótartalmú étcsokoládét vagy a nem agyoncukrozott süteményeket.

Számolj!

Ha naponta ötször eszel kis adagokban, abból egy étkezés tartalmazhat olyan ételt, ami nem kifejezetten egészséges vagy diétás. Amennyiben napi három-négy étkezéssel számolsz, úgy nagyjából heti háromszor bűnözhetsz.

A sztároknak is bevált

A 80/20-as szabály nem kevés ember életét könnyítette már meg, többek között Jessica Alba színésznő és Miranda Kerr modell is erre a módszerre esküszik. Mint az ausztráliai származású szupermodell nyilatkozta:

- Az étel a barátom, a karcsú alak kulcsa pedig a következetesség. Úgy gondolom, mértékkel mindent lehet fogyasztani.

Ezt is szeretjük