5 szabály, 15 kiló mínusz
Ismerd meg Harley Pasternak diétáját
A karcsúság kulcsa nem a koplalásban, hanem a változatos és rendszeres étkezésben rejlik.

Ez is érdekelhet

Fantasztikus Show-val vár A Kicsi Gesztenye Klub november végén a BOK csarnokban! (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Könnyebb tanulás, egészségesebb gyerek: te is tehetsz érte! (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Hatékony trükk homlokráncok ellen, ami egy filléredbe sem kerül »

Helyén tartja a sminket, matt hatást ad, és nem szárítja ki a bőrt: sminkfixálót teszteltünk »

A 72 éves Susan Sarandon még mindig irtó dögös – Neki a merész stílus is jól áll »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Harley Pasternak hollywoodi sztáredző azért találta fel az ötfaktoros diétát, mert belátta, hogy a nyüzsgő, pörgő, felfokozott életet élő sztárok képtelenek betartani a szigorú fogyókúrákat.

Ha te sem szereted sanyargatni magad, de úgy érzed, lenne mit lefaragni a súlyodból, akkor próbáld ki Pasternak módszerét, hiszen könnyen betartható, kímélő, és nem utolsósorban látványos - ha pedig a csapodár rocksztárok végig tudják csinálni, akkor neked is sikerülni fog.

Öt szabály, és elbúcsúzhatsz a túlsúlytól

Pasternak igyekezett olyan diétát megalkotni, melynek elvárásai könnyen elsajátíthatók, illetve akkor is betarthatók, ha nem áll rendelkezésedre személyes dietetikus, netán hajlamos vagy a vasárnapi ebéd illatától ellágyulni.

Öt hét

A diétát öt hétre dolgozták ki, ezalatt látványos változásokat érhetsz el. Szervezeted elégeti az elraktározott zsírt, miközben hozzászoksz az egészséges étkezéshez és a rendszeres mozgáshoz is. A túlsúlytól ugyan már öt hét alatt megszabadulhatsz, de könnyen lehet, hogy egy egészségesebb élet reményében a diéta alapjait ezután is követni fogod majd.

Napi öt étkezés

Az ötfaktoros diéta napi öt étkezést engedélyez, melyekből a reggeli, az ebéd és a vacsora lehet bőségesebb, tízóraira és uzsonnára pedig inkább csak könnyű gyümölcsöket fogyassz.

Öt alapanyag

Törekedj arra, hogy minden ételed legalább öt alapanyagból álljon, így biztosíthatod a változatosságot és azt, hogy minden ásványi anyagból és vitaminból elegendő jusson a szervezetedbe. Válassz alacsony zsír- és szénhidráttartalmú ételeket, egyél viszont sok fehérjét, valamint rostban gazdag, friss gyümölcsöt és zöldséget.

Öt perc mozgás

Pasternak szerint nem kell a konditeremben izzadnod fél napot, hogy sokat tegyél a fittebb és feszesebb testért. Naponta ötször öt perc testmozgást nem nehéz beiktatni, ugyanakkor ezzel is sokat tehetsz kondíciód és emésztésed javításáért. Legközelebb szállj le a buszról egy megállóval hamarabb! Ha aktívabb mozgásformát találsz, ingyenesen letölthető edzésterveink között biztosan találsz kedvedre valót.

Öt apró bűn

Pasternak tisztában van vele, hogy csak a vasakaratú diétázóktól lehet elvárni, hogy a teljes fogyókúra alatt ellenálljanak a finom falatoknak - ők vannak azonban kevesebben. Ezért étrendjét úgy alakította ki, hogy a diétába beleférjen heti egy bűnözés - ilyenkor nyugodtan elmajszolhatsz egy zsírszegény süteményt vagy egy gombóc fagylaltot, hiszen az ellenőrzött és kordában tartott nassolás még mindig jobb, mint az éjjel, a hűtő előtt lopva eltüntetett falatok.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két evőkanál zabpehely, két evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, egy pohár zsírszegény tej, egy marék bogyós gyümölcs, egy teáskanál fahéj.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: egy bögre zöldbabfőzelék, egy szójafasírt.
Uzsonna: egy marék aszalt szilva.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

Ne hagyd ki a reggelit!

Sem az ötfaktoros, sem más diétát nem teszel hatékonyabbá azzal, ha kihagyod a reggelit. A korai koplalással éppen az ellenkező hatást éred el, és szervezeted eszeveszett raktározásba kezd majd. Hogy miért? Nézd meg videónkat!

2. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű barna kenyér, 5 dkg uborka, 5 dkg paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék zöldborsó.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell vegyes salátával.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy bögre párolt gomba egy bögre ecetes fejes salátával.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy szelet sovány sajt, egy paprika.
Tízórai: egy kis poharas gyümölcsjoghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: egy mangó.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, három gyöngyhagyma.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

4. nap

Reggeli: egy bögre almás-fahéjas zabkása zsírszegény tejből.
Tízórai: egy müzliszelet.
Ebéd: 15 dkg grillezett marhahús egy bögre párolt káposztával.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: egy bögre paradicsomsaláta sajttal és bazsalikommal, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

5. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű barna kenyér, 5 dkg uborka, 5 dkg paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykahús fél bögre tört krumplival, fél bögre babsalátával.
Uzsonna: fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre avokádósaláta.

Ezt is szeretjük