5 nap, 3 kiló
Zsírégető, vitalizáló tavaszi diéta
Aggódsz a télen felszedett plusz kilók miatt, és a közérzeted sem a legjobb? Diétánk villámgyors megoldást jelent a tavaszi megújulásra.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Hajmeresztő pulóverek a 80-as évekből – Nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk-e »

Zseniálisan egyszerű trükk a szemüveg bepárásodása ellen: olcsóbb, mint gondolnád »

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a napsütés és a természet ébredezése kétségkívül pozitív hatással van a lélekre, a kora tavaszi időszak mindig nagy kihívást jelent a szervezet számára, köszönhetően a vitaminraktárak lemerülése révén kialakuló tavaszi fáradtságnak, az influenzaszezon küszöbön álló második hullámának, nem utolsósorban pedig a részben a téli hónapok során felszedett plusz kilók okozta rossz közérzetnek.

Öt napos vitalizáló, karcsúsító tavaszi diétánk megoldást jelenthet az energiahiányos állapotra.

Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrendje megerősíti immunrendszered, könnyű és egészséges táplálékai révén pedig - elsősorban a salakanyagok és a feleslegesen visszatartott víz távozásának köszönhetően - akár két-három kilótól is megszabadít.

Első a méregtelenítés

A szakemberek szerint a tavasz kezdete tökéletes időpontot jelent a méregtelenítésre, részben a márciusi fáradtság és a tél folyamán folytatott egészségtelen életvitel kompenzálásának, részben pedig a napsütéses órák számának növekedésével együtt járó akaraterő- és motivációtöbbletnek köszönhetően.

Ha az első napsugarak ellenére is nehéznek, kimerültnek érzed magad, emésztőrendszeri problémákkal küzdesz, a kiadós alvás ellenére is fáradt vagy, emellett bőröd is sápadt, szürkés és nehezen kezelhető, nagy a valószínűsége, hogy szervezetedben nagyobb mennyiségű méreganyag halmozódott fel, minek hatására anyagcseréd is lelassult.

A méregtelenítés célja, hogy legyengült szervezetedből kiürüljenek a káros salakanyagok, emellett feltöltődj vitaminokkal és ásványi anyagokkal, normalizáld emésztésed működését, és beindítsd tested öngyógyító folyamatait.

Könnyű vitalizáló diéta

Diétánk rostokban, teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrendje segít a salaktalanításban, hatására már néhány nap elteltével is érezheted a pozitív változást.

A növényi rostok megkötik a szervezetedben felhalmozódott többletzsírokat, és megszüntetik a székrekedést, segítségükkel bélrendszered megtisztul a lerakódott salakanyagoktól, mivel pedig az elfogyasztott víz révén a tápcsatornában megduzzadnak, teltségérzetet okoznak, így koplalás nélkül vészelheted át a diétát.

Ahhoz, hogy a méregtelenítés hatékony legyen, célszerű minél többször, de legalább naponta háromszor nyers zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztanod, valamint beiktatnod étkezéseidbe a joghurt és citrusfélék rendszeres fogyasztását is, mivel ezek a táplálékok jótékony hatással vannak bélflórádra, minek köszönhetően a vitaminok és ásványi anyagok is könnyebben szívódnak fel az emésztés során.

Anyagcseréd optimális működése érdekében fogyassz el a főétkezések előtt másfél deci 100%-os gyümölcs vagy zöldséglevet, így nemcsak felgyorsítod emésztésed, de a gazdag vitamin- és rosttartalmú levek hatására éhségérzeted is csökken. A különböző teák - például kiváló választás a zöld tea - fogyasztása továbbá segít egyensúlyt teremteni szervezeted vízháztartásában, így a vizesedés kellemetlen tüneteitől is megszabadulhatsz. Fogyassz el naponta két liter folyadékot, nagyobbrészt szénsavmentes ásványvizet, kisebb részt az említett leveket és teákat.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A diéta ideje alatt kerüld a gyorséttermi ételeket, ne fogyassz alkoholt, cukros, szénsavas üdítőitalokat és kávét.
  • A túlzott sóbevitel hatására szervezeted visszatartja a vizet, így puffadtnak és nehézkesnek érezheted magad - hogy mindezt elkerült, ne sózd ételeidet.
  • Kerüld a mesterséges adalékanyagokkal készült, tartósítószerekkel dúsított ételeket!
  • Ha pékárut veszel, figyelj oda, hogy mindig teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket válassz.
  • Ne az étkezések számának csökkentésével próbáld elérni, hogy kevesebb kalóriát vigyél be szervezetedbe, inkább egyél naponta ötször kevesebbet, így nem törnek majd rád éhségrohamok.
  • A főzéshez használj olívaolajat, és kerüld a túl sok zsiradékot.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy kis doboz natúr joghurt, egy banán, egy mandarin.
Tízórai: 15 dkg ananász.
Ebéd: 15 dkg grillezett halszelet, két bögre vegyes zöldsaláta.
Uzsonna: két szelet rozskenyér, két bögre gyümölcs.
Vacsora: két bögre zöldségleves, egy alma.

2. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, két szelet vékony sonka, egy bögre paradicsom és paprika vegyesen.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt, egy kanál zabpehely.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell, fél-fél bögre párolt brokkoli és karfiol.
Uzsonna: egy grépfrút.
Vacsora: egy bögre joghurtos uborkasaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy körte.

3. nap

Reggeli: két evőkanál müzli egy kis doboz joghurtban elkeverve, 10 dkg ananász.
Tízórai: egy bögre paradicsom-sárgarépa lé.
Ebéd: két bögre zöldségleves, két vékony szelet pulykasonka.
Uzsonna: egy bögre narancs és banán vegyesen.
Vacsora: két bögre vegyes zöldség paradicsomszósszal.

Fontos!
A diétát öt napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

4. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, 10 dkg juhtúró, egy paradicsom.
Tízórai: egy kis doboz joghurt, egy narancs.
Ebéd: egy tányér hideg gyümölcsleves, 10 dkg grillezett csirkemell, egy bögre zöldség.
Uzsonna: egy bögre gyümölcs.
Vacsora: egy rozsos zsemle, egy szelet vékony sonka, néhány salátalevél és paradicsomkarika.

5. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy vékony szelet sonka, egy grépfrút.
Tízórai: egy bögre gyümölcsturmix kiviből és narancsból.
Ebéd: gyümölcsrizs egy bögre barnarizsből és 20 dkg vegyes bogyósgyümölcsből.
Uzsonna: egy kis doboz joghurt, egy evőkanál zabpehely, egy alma.
Vacsora: 10 dkg párolt hal, két bögre vegyes saláta.

OLVASD EL EZT IS!

gyumolcsevo
  • méregtelenítés
  • salaktalanító diéta

Kezdd a tavaszt 5 kiló mínusszal!

schussler
  • méregtelenítés
  • homeopátia

Így adj le 5 kilót!

Ezt is szeretjük