5 nap, 2 kiló
Villámgyors, könnyített tavaszi léböjt
Ha még nem vetetted bele magad a tavaszi tisztítókúrába, itt az ideje. Könnyű, néhány napos diétánkat egész biztos tartani tudod.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

beauty and style

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

Ezt soha ne tedd a bőröddel: korábban fogsz ráncosodni, ha így bánsz vele »

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az enyhébb idő beköszöntével sejtjeid is vágynak a megújulásra, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a hidegebb hónapokra jellemző, nehezen emészthető táplálékoktól lelassult anyagcsere nem juttatott elegendő tápanyagot számukra.

A gyorsan elkészíthető, ám adalékanyagoktól zsúfolt élelmiszerek további gátat szabnak az emésztésnek. Mindkét problémát elfelejtheted azonban, ha néhány napot szervezeted nagytakarításának szentelsz. Diétánk követésével megszabadulhatsz a salakanyagoktól, minek köszönhetően akár két kilót is leadhatsz.

Nyomtalanul felszívódó levek

A tisztító böjt legfontosabb főszereplői a zöldség- és gyümölcslevek. Nem véletlen, hiszen belőlük úgy jutsz hozzá a tápanyagokhoz, hogy sem felesleges kalória, sem méreganyag nem marad a szervezetedben.
A gyümölcscukor a véráramba kerülve nem okoz hirtelen inzulinkibocsátást, így az éhségrohamokat kiváltó vércukorszint-csökkenést is elkerülheted.

A gyümölcssavak kémiai ingert jelentenek az emésztőrendszernek, gyorsítják a táplálékok haladását, és fokozzák a bélmozgásokat. A zöldségfélékből préselt lé emellett koncentrált nyomelemforrás, ezáltal szabályozza anyagcserédet, és serkenti az emésztőenzimek termelését.

Az ételkészítéskor használt só könnyen okoz folyadék-visszatartást, ezzel szemben a zöldséglevek szerves sótartalma hasznos ásványi anyagokat kínál. A levek finom rostokat is tartalmaznak, melyek nem okoznak puffadást érzékenyebb emésztőrendszer esetén sem, azonban kíméletesen tisztítják a bélfalat, lesodorva róla a lerakódott salakanyag-maradványokat. Ezután hatékonyabb lesz a vitaminok felszívódása, a béltisztításról pedig laposabb hasad is meggyőz.

Ahány fajta, annyi hatás

A frissen préselt levek az alapanyagukat jelentő zöldség- és gyümölcsfajták szerint más-más jótékony hatással segítik a testsúlycsökkentést. A sárgarépából, zellerből vagy almából készült ital pektintartalmának köszönhetően teltségérzést okoz, elűzi az éhségérzetet, és megnyugtatja az emésztőrendszert.

A cékla és a káposzta leve erőteljes lúgosító hatást fejt ki, a helyreállított kémhatás révén pedig a méregtelenítő folyamatok is könnyebben beindulnak. A citrusfélékből kiváló zsírégető folyadékot nyersz, amiben magas C-vitamin-tartalmuk lesz segítségedre. A bogyósgyümölcsöknél kevés hatékonyabb antioxidáns táplálék létezik. Amellett, hogy szembeszállnak a káros anyagokkal, sejtjeidet anyagcserét élénkítő oxigénhez juttatják.

A túlsúly gyakori okát, a lassú emésztést és a székrekedést a paradicsom levének fogyasztásával szüntetheted meg. A léböjt eredményességét fokozza, ha vértisztító és salaktalanító gyógyteákkal egészíted ki az étrendet. A csalán, a zsurló és a gyermekláncfű teája kitűnő választás.

Böjtölj, de ne koplalj!

A könnyített léböjt lényege, hogy olyan táplálékokkal egészítsd ki a diétát, melyek biztosítják a megfelelő energiaszintet. Így szervezeted nem éhezésként érzékeli a kúrát, és elkerülheted a gyors visszahízást. A gabonafélékből készült kásák összetett szénhidráttartalma gondoskodik az egyenletes tápanyag-ellátásról, de nem rejt raktározásra váró cukormennyiséget.

A burgonya kalóriatartalma sem alakul zsírpárnákká, hiszen a benne található keményítő és rostok hatására csak lassan szabadul fel belőle az energia.

A levek mellett néhány természetes állapotában fogyasztott zöldség és gyümölcs is szerepeljen az étrendben, így a héj és a magvak bélmozgást segítő hatását is kihasználhatod. Csekély mennyiségű, zsírszegény savanyított tejtermék is kiegészítheti a választékot, hiszen a probiotikumok helyreállítják bélflórád egyensúlyát.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Ha a kúra ideje alatt a rostban gazdag levek ellenére éhségérzetet tapasztalsz, keverj egy-két evőkanál zabkorpát vagy lenmagpelyhet a folyadékokhoz.
  • Lehetőleg frissen préseld a zöldség- és gyümölcsleveket. Ha egy-két alkalommal nem tudsz rá időt szakítani, a dobozos vagy üveges változatok esetében keresd a cukor- és tartósítószer-mentes fajtákat.
  • Mivel a préselt levek rendkívül koncentráltak, fele-fele arányban szénsavmentes ásványvízzel hígítva fogyaszd őket.
  • A gyógyteákat cukor nélkül, esetleg kevés mézzel ízesítve készítsd.
Fontos!
A diétát öt napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre narancslé egy kávéskanál zabkorpával, egy bögre reszelt alma.
Tízórai: egy bögre zeller-sárgarépa lé.
Ebéd: egy bögre burgonyakrémleves, fél bögre köleskása, egy bögre céklalé.
Uzsonna: egy bögre vegyes bogyósgyümölcslé, három korpás keksz.
Vacsora: egy bögre sárgarépa-sütőtök lé, egy bögre petrezselymes barnarizs.

2. nap

Reggeli: egy bögre grépfrútlé, egy bögre zabkása, tíz szem mazsola.
Tízórai: egy bögre reszelt sárgarépa citromlével, egy bögre csalántea.
Ebéd: egy bögre paradicsomlé, két közepes, héjában sült burgonya, egy kávéskanál olívaolaj.
Uzsonna: egy bögre káposztalé, egy bögre natúr kölesgolyó.
Vacsora: egy bögre almalé, egy bögre gyümölcsrizs barnarizsből 10 dkg bogyósgyümölccsel.

3. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál natúr müzli, egy bögre zsurlótea.
Tízórai: egy bögre vegyes zöldséglé.
Ebéd: egy bögre uborkalé, egy bögre zöldfűszeres hajdinakása, egy paradicsom.
Uzsonna: egy bögre narancsturmix egy evőkanál lenmagpehellyel.
Vacsora: egy bögre zeller-sárgarépa lé, két szelet sütőtök.

4. nap

Reggeli: egy bögre csalántea, két sült alma, egy evőkanál darált dió.
Tízórai: egy bögre céklalé, egy nyers sárgarépa.
Ebéd: egy bögre joghurtos gyümölcsleves, két közepes, héjában főtt burgonya.
Uzsonna: egy bögre uborkalé, egy bögre natúr pattogatott kukorica.
Vacsora: 10 dkg zsírszegény túróval töltött zöldpaprika, egy szelet lenmagos kenyér, egy bögre paradicsomlé.

5. nap

Reggeli: egy bögre kaukázusi kefir, három evőkanál zabpehely, egy bögre sárgarépalé.
Tízórai: egy bögre - gyermekláncfűből készült - tea, egy bögre bogyósgyümölcs.
Ebéd: egy bögre káposztalé, egy bögre petrezselymes köleskása.
Uzsonna: egy bögre almalé, két puffasztott rizsszelet.
Vacsora: egy bögre spenót-uborka lé, 15 dkg grillezett, zöldfűszeres paradicsom, egy szelet rozskenyér.

OLVASD EL EZT IS!

sarga leves
  • diétakörkép
  • villámdiéták

A 3 legjobb tavaszi villámdiéta

gombas
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

5 nap, 3 kiló

Ezt is szeretjük