5 kiló mínusz, ha szeretsz nassolni, a Beck-diétával
A fogyáshoz nem szükséges monoton étrend és lemondás. Ha követed a Beck-módszert, a nassolásról sem kell lemondanod!

Ez is érdekelhet

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

beauty and style

Ugyanazt az egyszerű ruhát viseli 20 alkalommal ez a nő, és senkinek sem tűnik fel: nőies megjelenés alapdarabokkal »

Bevált tippek gyakori nyári bőrproblémák ellen: gyors segítség hámlásra, pigmentfoltokra, napégésre »

A body a nyári szezon uralkodó darabja: árakkal mutatjuk a legnépszerűbb darabokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy fogyókúra során sokak számára a legnehezebb feladat a nassolási kényszer legyőzése. Akármennyire is táplálóak az elfogyasztott ételek, ha egy-egy stresszes vagy érzelmileg kimerítő nap során különösen jólesne egy kis csokoládé, a kísértésnek pedig nem tudsz ellenállni, egész addigi erőfeszítéseidet semmissé teheted.

Bár lehet próbálkozni zöldségek vagy diétás finomságok nassolásával, a valódi segítséget egy olyan komplex program jelentheti, mely nem csupán az ételekkel kapcsolatosan ad tanácsokat, de a túlevés és az édességek iránti vágy lelki okait is próbálja orvosolni.

Egy pszichológus diétája

Az 1960-as években dr. Aaron Beck pszichológus fejlesztette ki azt a kognitív terápiát, mely lánya, dr. Judith Beck révén vált a fogyókúrázók segítőtársává. A módszer az érzelmi evés és a negatív gondolatok ellen lép fel, hogy a jojó-effektus kialakulásának kockázatát nullára redukálja.

Dr. Beck véleménye szerint a hiba nem abban rejlik, hogy az emberek nem tudnak tervezetten étkezni, hanem a konstans motiváció hiánya a gond, mely azonban módszere révén elsajátítható. A Beck-diéta nem sorolható a klasszikus étrenddel rendelkező fogyókúrák közé, sokkal inkább egy pszichológiai útmutató. A diéta mottójának is tekinthető a program kulcsmondata: gondold magad vékonnyá!

Megengedi a nassolást

Beck véleménye szerint általános, mindenkinél beváló étkezési tervet nem lehet felállítani, hiszen a szervezet mindenkinél másként működik. Bár nem vitatja, hogy egy hatékony, egészséges étrend sokaknál szükséges, a siker kulcsa módszere szerint a rugalmas szabályokban rejlik, hiszen egy merev előírásokkal bíró módszer egyszeri megszegése a bűntudat mellett a fogyókúra feladásához is vezetheti a diétázót.

A diéta épp ezért napi 150-200 kalóriás bűnözést engedélyez, ez lehet egy szelet csoki vagy cukorka is, hiszen csak a mértéktelen nassolás gátolja a fogyást. Sőt, ha különleges alkalom adódik - egy vacsorameghívás vagy nyaralás -, 300 plusz kalóriát is engedélyez.

A módszer által elérhető súlyvesztést mindez nem befolyásolja, hisz az egészséges ételek később kompenzálják a finomságokat.

A legfontosabb lépések

Mivel a módszer szerint a fogyás fejben indul, illetve dől el, fontos, hogy megtanuld elűzni a negatív gondolatokat. Az előírt mértékben bátran nassolhatsz, nem kell, hogy emiatt bűntudatod legyen. Emellett azonban törekedj arra, hogy csak akkor egyél, ha valóban éhes vagy.

Hogy ezt fel tudd mérni, érdemes meginnod egy pohár tiszta vizet, ha épp megkívánsz valamit. Ha ezután is korog a gyomrod, egyél valamit, ha azonban ez valamelyest csökkentette étvágyadat, várj még egy kicsit. A bűntudat és a negatív gondolatok elűzésében mindemellett a következő módszerek is segítenek.

Írj listát!

Egy papírlapra sorold fel az okokat, amiért fogyókúrázni kezdtél. A listát bármikor bővítheted, ha eszedbe jutnak újabb indokok. Ez nemcsak az összpontosításban lesz segítségedre, de erősítheti elszántságodat a nehéz pillanatokban. Olvasd el minden reggel, illetve napközben is, ha diétád miatt bármikor rossz érzés kerítene hatalmába.

Győzd le a túlevést!

A túlevés az elhízás egyik legfőbb oka, emellett az egyik leggyakoribb étkezési zavar. Ha többet akarsz tudni róla, illetve legyőzéséről, nézd meg videónkat!

Készíts mentődobozt!

Különösen a kúra elején lehet erősebb a csábítás, ezért, hogy megakadályozd az érzelmi evést, egy dobozba tegyél cetliket, melyekre figyelemelterelő tevékenységeket írsz fel, például: rejtvényfejtés, portörlés, olvasás, körömfestés vagy épp egy szórakoztató videó megtekintése az interneten. Ha nagyon éhesnek érzed magad, vess be ezek közül valamit.

Vezess naplót!

Egy füzetbe írd fel, mikor mit ettél, illetve azok kalóriaértékét, így ez is fejlődésed bizonyítéka lehet, valamint segíthet megtalálni a hibákat étrendedben. Emellett akár ösztönző szavakat, célokat is felírhatsz, ami a motiváció fenntartásában segíthet.

Mintanap

A következő étrend egy, az egészséges táplálkozás alapszabályait betartó napi menü összeállításában segít. Ehhez pluszban adhatod hozzá az előírt mennyiségű nassolnivalót.

Reggeli: két főtt tojás egy paradicsommal, egy szelet teljes kiőrlésű pirítóssal.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: 20 dkg zöldséges csirkeragu egy bögre párolt rizzsel.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal két szem héjában sült krumplival, egy csésze párolt zöldséggel.

OLVASD EL EZT IS!

lila etelek
  • méregtelenítés
  • diéta a tartós fogyásért

8 kiló mínusz az új Wong-kúrával

repaval no
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Heti 1 kiló mínusz a Birchall-diétával

Ezt is szeretjük