5 étel, amitől biztosan lefogysz!
A hatékony fogyókúra nem állhat csupán zöldségből és gyümölcsből. Vannak olyan ételek, melyeket nem érdemes száműznöd diétádból.

Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

Ez lesz az ősz egyik kedvenc hajszíne: a kávé inspirálta »

Mutatós szettek talpig fehérben: ezért szeretik ezt a színt a hírességek »

A kockásnál is menőbb lesz ez a minta: szivárványcsíkokat látunk majd mindenhol »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyümölcs gyümölccsel, narancs spenóttal, almaecet teljes kiőrlésű kenyérrel – a különféle fogyókúrás módszereknek megvannak a maguk sláger-ételei, miközben kiiktatnak olyan fontos tápanyagokat és élelmiszereket, melyek amellett, hogy egészségesek, a szervezet számára alapvető tápanyagokat tartalmaznak, megkönnyítik a súlyleadást, ugyanakkor biztonságossá is teszik a fogyókúrát. Napjainkban egyre több olyan kutatási eredmény kerül nyilvánosságra, mely bizonyítja, hogy a száműzött ételek nemcsak rendkívül finomak, de elengedhetetlenek az egészséges fogyáshoz és élethez.

Mogyoróvaj - az alacsony koleszterinszintért

A Nagy-Britanniában végzett legújabb táplálkozástudományi kutatások szerint sokkal sikeresebbek azok a fogyókúrázók, akik étrendjükbe bevonják a mogyoróvajat, ugyanis már egy teáskanálnyi mennyiség is elég belőle ahhoz, hogy jó ideig ne gondolj az evésre.

Az eredmények szerint a mogyoróvaj jóval hatásosabb nass, mint a speciálisan erre a célra kifejlesztett fogyókúrás termékek. A kis mennyiségben fogyasztott mogyoróvaj emellett csökkenti szervezetedben az LDL nevű „rossz” koleszterin szintjét, csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Tojás - a könnyű emésztésért

A csupán 75 kalóriát tartalmazó tojásban az összes létfontosságú tápanyag megtalálható, többek között a foszfor, a vas, a cink, a kalcium, a magnézium, a nátrium, a szelén, az A-, D- és E-vitamin, valamint a B- és C-vitamin, melyek a tápanyagok lebontásáért és a gyors anyagcseréért felelősek. A tojásban található kolin nagyon fontos tápanyag az agy számára: a kutatások szerint például ha terhességed ideje alatt sok tojást fogyasztasz, kisbabád sokkal jobb agyműködéssel jön a világra. A tojás emellett természetes forrása a lutein és a zeaxanthin nevű antioxidánsoknak, melyek a szem egészségéért felelősek. Mindemellett a tojásban található meg a szervezeted számára szükséges legjobb minőségű fehérje, ami ráadásul nagyon könnyen emészthető.

Kávé - a testtömeg normalizálásáért

Kávét nemcsak akkor fogyaszthatsz, ha már az ereidben is koffein folyik, ugyanis egy csésze fekete számos olyan kémiai anyagot tartalmaz, melyek fontosak egészséged szempontjából.

A kávéban található ásványi anyagok – és nem a koffein! – segítik a memóriát, növelik a koncentrációs és feladatmegoldó képességet, valamint csökkentik a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. A kávé emellett segíti a méreganyagok kiürülését szervezetedből, gyorsítja az anyagcserét, és testtömegedet is normalizálja. Közel kétszázféle vitaminja és ásványi anyaga között megtalálható a vörösbor csodahatóanyaga, a polifenol, mely erős antioxidáns, így segít megakadályozni a daganatos betegségek kialakulását. Ha koffeinmentes kávét fogyasztasz, ugyanúgy hozzájuthatsz az értékes anyagokhoz.

Tudtad? A kutatások szerint napi két csésze kávé elfogyasztása fedezi a szervezet számára szükséges antioxidánsok napi bevitelének 60%-át.

Avokádó - a tápanyagok lebontásáért

A fiatalság gyümölcsének is nevezett avokádó gazdag telítetlen zsírsavakban, antioxidánsokban, illetve B-, C-, E- és A-vitaminban. Az érett gyümölcs káliumot, foszfort, vasat, nátriumot, kalciumot és magnéziumot is tartalmaz, ezáltal jótékony hatással van az ízületi fájdalmakra. Emellett csökkenti a koleszterinszintet, és segít lebontani a szervezetnek más élelmiszerek tápanyagait, ezáltal gyorsítja az emésztést. Ha például az avokádót salátával párosítod, könnyebben hozzájutsz az utóbbiban található antioxidánsokhoz, és ha együtt fogyasztod őket, ugyanez a helyzet a paradicsomban található likopinnal és a sárgarépában található béta-karotinnal is.

Gomba – a tartós fogyásért

Egy csészényi gomba csupán 18 kalóriát tartalmaz, emellett a gomba 90%-a víz, így nem hizlal, de nagyon hatásosan csillapítja az éhségérzetet. A gombában található nagymennyiségű antioxidáns – az L-arginin – erősíti az immunrendszert, csökkenti a rákos megbetegedések, elsősorban a mellrák kockázatát, illetve képes arra is, hogy a meglévő daganatok méretét csökkentse.

Ásványi anyagainak köszönhetően fontos szerepe van a vérnyomás szabályozásában is. Meglepő eredményt érhetsz el fogyókúrádban, ha naponta beiktatsz egy gombaételt is. Így éhezés nélkül fogyhatsz, és szinte akármeddig folytathatod a diétát. Arra viszont figyelj, hogy a gombát liszt és zsír nélkül készítsd el, valamint köretet se egyél hozzá.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük