5 étel, amitől biztosan lefogysz!
A hatékony fogyókúra nem állhat csupán zöldségből és gyümölcsből. Vannak olyan ételek, melyeket nem érdemes száműznöd diétádból.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Több mint 80 kiló, de nem rejtegeti az alakját: nőies stílus, gömbölyded idomokon »

Szokatlan téli kiegészítő, de hasznos: tényleg létezik az orrtyű! »

Lehúzzák a piros foltokat, mélyen hidratálják a bőrt: szérumokat teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyümölcs gyümölccsel, narancs spenóttal, almaecet teljes kiőrlésű kenyérrel – a különféle fogyókúrás módszereknek megvannak a maguk sláger-ételei, miközben kiiktatnak olyan fontos tápanyagokat és élelmiszereket, melyek amellett, hogy egészségesek, a szervezet számára alapvető tápanyagokat tartalmaznak, megkönnyítik a súlyleadást, ugyanakkor biztonságossá is teszik a fogyókúrát. Napjainkban egyre több olyan kutatási eredmény kerül nyilvánosságra, mely bizonyítja, hogy a száműzött ételek nemcsak rendkívül finomak, de elengedhetetlenek az egészséges fogyáshoz és élethez.

Mogyoróvaj - az alacsony koleszterinszintért

A Nagy-Britanniában végzett legújabb táplálkozástudományi kutatások szerint sokkal sikeresebbek azok a fogyókúrázók, akik étrendjükbe bevonják a mogyoróvajat, ugyanis már egy teáskanálnyi mennyiség is elég belőle ahhoz, hogy jó ideig ne gondolj az evésre.

Az eredmények szerint a mogyoróvaj jóval hatásosabb nass, mint a speciálisan erre a célra kifejlesztett fogyókúrás termékek. A kis mennyiségben fogyasztott mogyoróvaj emellett csökkenti szervezetedben az LDL nevű „rossz” koleszterin szintjét, csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Tojás - a könnyű emésztésért

A csupán 75 kalóriát tartalmazó tojásban az összes létfontosságú tápanyag megtalálható, többek között a foszfor, a vas, a cink, a kalcium, a magnézium, a nátrium, a szelén, az A-, D- és E-vitamin, valamint a B- és C-vitamin, melyek a tápanyagok lebontásáért és a gyors anyagcseréért felelősek. A tojásban található kolin nagyon fontos tápanyag az agy számára: a kutatások szerint például ha terhességed ideje alatt sok tojást fogyasztasz, kisbabád sokkal jobb agyműködéssel jön a világra. A tojás emellett természetes forrása a lutein és a zeaxanthin nevű antioxidánsoknak, melyek a szem egészségéért felelősek. Mindemellett a tojásban található meg a szervezeted számára szükséges legjobb minőségű fehérje, ami ráadásul nagyon könnyen emészthető.

Kávé - a testtömeg normalizálásáért

Kávét nemcsak akkor fogyaszthatsz, ha már az ereidben is koffein folyik, ugyanis egy csésze fekete számos olyan kémiai anyagot tartalmaz, melyek fontosak egészséged szempontjából.

A kávéban található ásványi anyagok – és nem a koffein! – segítik a memóriát, növelik a koncentrációs és feladatmegoldó képességet, valamint csökkentik a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. A kávé emellett segíti a méreganyagok kiürülését szervezetedből, gyorsítja az anyagcserét, és testtömegedet is normalizálja. Közel kétszázféle vitaminja és ásványi anyaga között megtalálható a vörösbor csodahatóanyaga, a polifenol, mely erős antioxidáns, így segít megakadályozni a daganatos betegségek kialakulását. Ha koffeinmentes kávét fogyasztasz, ugyanúgy hozzájuthatsz az értékes anyagokhoz.

Tudtad? A kutatások szerint napi két csésze kávé elfogyasztása fedezi a szervezet számára szükséges antioxidánsok napi bevitelének 60%-át.

Avokádó - a tápanyagok lebontásáért

A fiatalság gyümölcsének is nevezett avokádó gazdag telítetlen zsírsavakban, antioxidánsokban, illetve B-, C-, E- és A-vitaminban. Az érett gyümölcs káliumot, foszfort, vasat, nátriumot, kalciumot és magnéziumot is tartalmaz, ezáltal jótékony hatással van az ízületi fájdalmakra. Emellett csökkenti a koleszterinszintet, és segít lebontani a szervezetnek más élelmiszerek tápanyagait, ezáltal gyorsítja az emésztést. Ha például az avokádót salátával párosítod, könnyebben hozzájutsz az utóbbiban található antioxidánsokhoz, és ha együtt fogyasztod őket, ugyanez a helyzet a paradicsomban található likopinnal és a sárgarépában található béta-karotinnal is.

Gomba – a tartós fogyásért

Egy csészényi gomba csupán 18 kalóriát tartalmaz, emellett a gomba 90%-a víz, így nem hizlal, de nagyon hatásosan csillapítja az éhségérzetet. A gombában található nagymennyiségű antioxidáns – az L-arginin – erősíti az immunrendszert, csökkenti a rákos megbetegedések, elsősorban a mellrák kockázatát, illetve képes arra is, hogy a meglévő daganatok méretét csökkentse.

Ásványi anyagainak köszönhetően fontos szerepe van a vérnyomás szabályozásában is. Meglepő eredményt érhetsz el fogyókúrádban, ha naponta beiktatsz egy gombaételt is. Így éhezés nélkül fogyhatsz, és szinte akármeddig folytathatod a diétát. Arra viszont figyelj, hogy a gombát liszt és zsír nélkül készítsd el, valamint köretet se egyél hozzá.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük