5 szuperétel 50 kalória alatt: rengeteget ehetsz belőlük, eltelítenek, mégsem hizlalnak
Ezekből az ételekből bátran fogyaszthatsz, bár nem érik el az 50 kalóriát, mégis képesek eltelíteni.

céklarépa nyitó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Gyakran előfordul, hogy az ember már csak azért sem akar belefogni a fogyókúrába, mert fél attól, hogy az összes egészséges, nem hizlaló étel fűrészporízű, ráadásul sokkal bonyolultabb belőlük valamilyen ételt készíteni.

Természetesen vannak olyan értékes, és nem utolsósorban ízletes összetevők, zöldségek és gyümölcsök, amikből bátran, lelkiismeret-furdalás nélkül ehet az ember, és még csak nem is nehéz belőlük valamilyen isteni fogást varázsolni.

Zöldségek

A zöldségek tele vannak emésztést támogató rostokkal, melyek táplálják a hasznos bélbaktériumokat, egyúttal a fogyás folyamatát is elősegítik, teltségérzetet okoznak. Emellett kivétel nélkül mindegyikük létfontosságú vitaminokban, ásványi anyagokban is bővelkedik, ám aki igazán szeretne figyelni a kalóriabevitelre, azoknak az alábbi fajták javasoltak.

GettyImages-1303553506

Első a sárgarépa, amiből 100 gramm mindössze 40 kalóriát tartalmaz. A gyökérzöldség változatos módokon felhasználható, de akár egy sovány joghurtos mártogatóként, vagy önmagában rágcsálva is kitűnő vacsora vagy esti nasi lehet. Vércukorszint-stabilizáló hatása miatt megelőzhető vele a farkaséhség érzete is.

A vízhajtó hatásáról ismert kelbimbó kiváló fehérjeforrás, ami az izmok működéséhez nélkülözhetetlen, emellett a benne levő alfa-liponsav antioxidánsnak köszönhetően csökkenti a vércukorszintet. 100 grammja mindössze 41 kalóriát tartalmaz, párolva vagy zöldséglevesként is bátran fogyasztható diéta alatt is.

A cékla támogatja a máj működését, vastartalmának köszönhetően megelőzhető vele a vérszegénység, energetizál, segít az állandó fáradtságérzés ellen, a testmozgás hatékonyságát is növeli. Akár önmagában is fogyasztható, de fokhagymával együtt sütve igazán mennyei fogás. 100 grammja csupán 43 kalóriát tartalmaz.

A cikk az ajánló után folytatódik

Gyümölcsök

A gyümölcsökről sem szabad megfeledkezni, glükóztartalom és glikémiás index ide vagy oda, szintén rostban és vitaminban gazdag ételek, melyek nyersen fogyasztva, vagy a reggeli müzli kiegészítőjeként is tökéletes napindítóként szolgálhatnak.

Jó hír, hogy 100 gramm, azaz 10-12 szem cseresznye kalóriatartalma sem éri el az 50 kalóriát, és nemsokára kezdődik a szezonja, de itt-ott már felbukkanhat a boltokban az értékes gyümölcs. Polifenoltartalma serkenti a vérkeringést, az emésztést, és segít megőrizni a gyomor egészségét is. Emellett igazi C-vitamin-forrás, ami nemcsak az immunrendszert erősíti, hanem az anyagcsere-folyamatokat, köztük a zsírbontást is serkenti.

GettyImages-157686310

A másik szuperétel az eper, ami az alacsony glikémiás indexű gyümölcsök közé tartozik, eltelít, miközben nem dobja meg a vércukorszintet, így fogyasztása után később sem alakul ki szénhidrát utáni sóvárgás. Bőven lehet belőle enni, 100 grammban nagyjából 30 kalória van. Lekvárként, gyümölcsízű joghurt vagy bármilyen szósz formájában kerülendő, mert ezek legtöbbje rengeteg cukrot tartalmaz.

10 fogyókúrás szuperétel, amiből egyél sokat

Egyes élelmiszerek nem feltétlenül kalóriatartalmuk miatt illenek jól egy fogyókúrás étrendbe, hanem azért, mert a szervezetnek segítenek a zsírégető folyamatok beindításában.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük