Több mint 10 kiló a túlsúlyod? Így szedi le rólad az összes felesleges zsírt az 5:2 étrend
Tudományos kutatások támasztják alá az 5:2 diéta számos pozitív hatását.

nagykep?cikkid=171065&kep=anyagcsere-lead
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Aszimmetrikus ajkak: így sminkelj, hogy arányosak legyenek »

Az 54 éves modell alakja akár egy húszévesé: Elle Macpherson ilyen csinos »

Így fedd el a géllakk lenövését otthon: műkörömnél is működik a trükk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szakaszos böjtölés egy olyan étkezési minta, mely normális étkezést engedélyező napokat és böjti napokat váltogat. Az egyik legnépszerűbb ilyen mintára készült étrend az 5:2 diéta.

Az 5:2 étrendet egy brit orvos és újságíró, Michael Mosley tette híressé. A diéta onnan kapta a nevét, hogy a hét öt napján bizonyos szabályok szerint, de csaknem mennyiségi korlát nélkül lehet enni, míg a másik két napon napi 500-600 kalória engedélyezett.

Az 5:2 étrend szabályai

Az öt kötetlen nap folyamán csak egy kicsi mértéktartásra van szükség. Ilyenkor, hogy ne edd túl magad, kerüld a tartósítószert, ömlesztősókat, mesterséges színezéket tartalmazó vagy olajban sült ételeket. Készítsd a lehető legtöbb fogást nyers, friss alapanyagokból, házilag!

Ha a diétának ezeken a napjain kalóriadús, terhelő ételeket választasz, akkor valószínűleg hízni fogsz.

A két nap böjt alatt a napi kalóriaszükségleted negyede engedélyezett, ami átlagosan nőknél 500, férfiaknál 600 kalória. A két nap bármikorra eshet, ám a kettő között teljen el legalább egy nem böjti nap. A böjtnek a hétfőt és a csütörtököt érdemes választani.

Ezeken a napokon fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt, melyek kalóriatartalma alacsony, ám bővelkednek laktató rostokban. Jó választás minden kalóriaszegény fehérje is, mint a tojás és a halhús, mely szintén csillapítja az éhséget, és energiával lát el. Az étkezéseket kiadós turmixokkal, levesekkel, éhségcsökkentő teákkal, fogyókúrás vizekkel is helyettesítheted.

Fontos!

A normális étkezést engedélyező napokon ne haladd meg a számodra javasolt napi kalóriamennyiséget! Ez nők számára nagyjából 1800-2000, férfiaknak 2200-2400 kalória. A szakaszos böjtölés során ugyanis nem maga a böjtölés, hanem az általa létrehozott kalóriahiány fogyaszt.

Ez a következőképpen működik: ha napi 2000 kalóriára van a szervezetednek szüksége, akkor heti 14000 kalóriával tartanád a súlyodat. Ehelyett azonban kettő napon 500 kalóriát eszel, így összesen 3000 kalóriával csökkented a heti bevitelt, ami egyenletes, heti fél kiló zsírleadást eredményez.

Amikor az étrendet kipróbálod, a böjti napokon eleinte erős éhséget és gyengeséget tapasztalhatsz, ám, ahogy hozzászokik a szervezeted, ez pár nap alatt elmúlik.

Mielőtt belevágsz a diétába, konzultálj az orvosoddal! Az 5:2 diéta nem javasolt terheseknek, cukorbetegeknek és meddőség elleni kezelések ideje alatt sem!

Miért érdemes az 5:2 diétát választani?

Ugyan az 5:2 étrendet csak kevés tudományos kutatás tesztelte, a szakaszos böjtölés előnyös hatásait több tanulmány alátámasztotta. Ezek közül kiemelkedik, hogy hosszútávon számos diétázó számára egyszerűbb a böjti napokat betartani, mint a folyamatos diétát, így ez az étrend akkor is jó választás, ha több mint tíz kiló feleslegtől szeretnél szabadulni.

A szakaszos böjtölés igazolt, pozitív egészségügyi hatásai között szerepel az inzulinérzékenység javítása, a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése, a koleszterin- és vérzsírszint javulása, az izomtömeg-veszteség nélküli fogyás, valamint a leptinmennyiség és a gyulladás csökkenése.

Szuperételek fogyáshoz

Ha csökkenteni akarod a bevitt kalóriák számát, akkor fontos, hogy az ételeid vitamin- és rostdúsak legyenek, így kevesebb energia mellett is fedezni tudják a tested minden igényét. A következő táplálékok erre tökéletesen alkalmasak!

Ezt is szeretjük