4 gyakori étkezési hiba, ami hasi hízáshoz vezet
Vess véget nekik
A rendszeres torna nem elég, ha az étkezési szokásaiddal gond van, annak a hasadon lesz először jele.

Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

Kockás dekoráció az esküvőn: így használd az ősz egyik kedvenc mintáját »

70 éves, de jobban öltözik, mint a legtöbb fiatal: 13 izgalmas szett az Instagram divatikonjától »

Nagy a fenekük, de nem félnek megmutatni: minden nő szexi, ha szabadnak érzi magát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Van igazság a mondásban, hogy hasra lehet a leggyorsabban hízni, de onnan a legnehezebb lefogyni. A rossz anyagcsere, a visszatartott víz, de még bizonyos hormonok is a pocak domborodásához vezetnek.

Ha lapos, feszes hasra vágysz, nem elég a torna, az étkezésedre is oda kell figyelned. Az alábbi rossz szokások például gyorsan odáig vezethetnek, ahol már csak levegővétel nélkül tudod begombolni a nadrágodat.

Hús, köret, gyümölcs

Ha a megszokott étkezési rituálét követed, valószínűleg ebben a sorrendben fogyasztod el az ebédedet. Pedig a táplálkozáskutató Zoe Harcombe szerint a hagyományos forma puffadáshoz és hasi hízáshoz vezethet.

Ennek oka, hogy a gyümölcsöt viszonylag egyszerű megemészteni, mindössze 20-30 percet igényel az anyagcserédtől. Ezzel szemben a hús lebontása akár órákig is eltarthat, a rántott szelet után elrágcsált alma pedig kénytelen kivárni a sorát - vagyis megakad az emésztőszerveidben, és jóval több időt tölt ott, mint amennyire szüksége lenne.

A legjobb, ha elsőnek a gyümölcsöt, majd a szénhidrátot tartalmazó ételféleséget, végül pedig a húst eszed meg - nemcsak könnyebbnek érzed majd magad, de a hasad sem domborodik majd a blúz alatt.

Mesterséges ételek

Nemcsak a gyorséttermi, zsírban tocsogó ételekre gondolunk, az agyonkezelt kristálycukor és fehér liszt szintén sok olyan mesterséges anyagot tartalmaz, amit a szervezeted nem képes lebontani, ráadásul ezek a táplálékok a vízháztartásodra is rossz hatással vannak. A hasi hízás egyik leggyakoribb oka pedig az, hogy a folyadék megreked a sejtek között.

Rossz hír, hogy ezek az összetevők szinte minden előre elkészített ételben szerepelnek: a gabonapelyhekben, a pékárukban, de sok tejtermékben is, így nem kell sok hozzá, hogy kritikus mennyiséget jutass a szervezetedbe, anélkül, hogy észrevennéd. Válassz teljes kiőrlésű termékeket, és ügyelj rá, hogy ne cukrozott joghurtot vagy tejszínt vegyél. Kéthavonta egyszer egy vízhajtó kúra is segíthet megelőzni a bajt.

Teli szájjal

Egész nap a számítógép elé görnyedsz, és az ebédidő az egyetlen alkalom arra, hogy megbeszéld kollégáiddal a legújabb folyosópletykákat. Mégsem ajánlatos, hogy két rágás közben oszd meg velük a hétvégi élményeidet, vagy elmeséld a viccet, amit hallottál.

Azon túl, hogy teli szájjal nem illik beszélni, az evés közben bekapkodott levegő mind a gyomrodban fog kikötni, amitől villámgyorsan felpuffad a hasad, a félig megrágott falatok emésztése pedig lelassítja az anyagcserédet, ami szintén hasi hízáshoz vezet. A diskurálás ráadásul elvonja a figyelmedet az evésről, így nem fogod időben megérezni az agyadból küldött üzenetet, miszerint elég volt a táplálékból, tedd le a kanalat!

Nem pótolod a raktárakat

Ha az étkezéseidet legnagyobb mértékben a menzai kínálat határozza meg, valószínűleg nem sok figyelmet szentelsz arra, hogy az ételek tápanyagtartalma a speciális igényeidet is kielégítse.

Pedig a napi stressz mennyisége nem csak a főnököd hangulatától vagy a forgalomtól függ - ha az étrended nem tartalmaz elegendő kalciumot és magnéziumot, sokkal érzékenyebben reagálsz a rázós helyzetekre. A stressz hatására felszabaduló hormonok pedig köztudottan hasi hízáshoz vezetnek.

Ha életmódodból vagy munkádból adódóan gyakran vagy kitéve nyomásnak, igazítsd ehhez az étkezési szokásaidat. Fogyassz rendszeresen tejtermékeket - a joghurt például nemcsak a kalciumot és a magnéziumot pótolja, de az anyagcserédre is jó hatással van.

Ezt is szeretjük