4 diétásnak álcázott, hizlaló élelmiszer
Ne dőlj be nekik!
Vannak táplálékok, melyeket sokan a fogyás reményében fogyasztanak. De csak a kilóikat gyarapítják.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az élelmiszerek gyakran becsapósak. A fogyást ígérő csomagolás miatt sokan azt hiszik, a benne rejlő táplálék hozzájárul a diéta sikeréhez. Ha az ellenkezőjét tapasztalod, ne csodálkozz: a hatás sokkal összetettebb, mint gondolnád.

Lehet, hogy néhány alkotórész valóban mérsékeltebb energiatartalommal bír, ám emellett több hízást okozó anyagot is tartalmazhat az élelmiszer. Az ígéretek helyett győződj meg a valóságról, és ne hagyd, hogy a tévhitek túlsúlyhoz vezessenek. Ismerd meg a leggyakoribb táplálékcsapdákat!

Édes gabonapehely

Ha rostban gazdag reggelivel kezded a napot, megalapozod a kiváló emésztést, és mérsékled a zsírok felszívódását is. Azonban a legtöbb, karcsúságot ígérő gabonapehely nem illeszkedik ehhez az igényhez.

A gyártás során ugyanis az eredetileg magas rosttartalmú növényből erősen feldolgozott, finomított pehely készül. Ez ahelyett, hogy folyadék hatására megduzzadna a gyomrodban, a finomlisztből készült pékárukhoz hasonlóan összezsugorodik. Fogyasztása után rövidesen visszatér az éhségérzet, mivel a gyors vércukorszint-emelkedést hirtelen visszaesés követi. Ráadásul a termékek többsége jelentős mennyiségű cukrot tartalmaz, tovább növelve kilóid számát.

Ha valóban karcsúsító, tartós jóllakottságot biztosító reggelire vágysz, válaszd a teljes kiőrlésű müzliket. A zab-, búza- és rozspehelyből készült termékek esetén figyelj, hogy az extrudált, könnyű változatok helyett a nagy tömegű, cukormentes típusok kerüljenek az étrendedbe. Rostdús gabonákból és aszalt gyümölcsökből magad is összeállíthatod müzlidet.

Light margarin

A fogyás reményében csökkentett energiatartalmú, light margarint kensz a kenyeredre? Igaz, hogy a telített zsírokat tartalmazó vajhoz és a hagyományos, magas zsírtartalmú margarinhoz képest ez az élelmiszer kevesebb kalóriát tartalmaz, ám ezzel együtt nem növeli fogyókúrád sikerét.

Ahhoz, hogy a zsírtartalmától nagymértékben megfosztott margarin megfelelő állagú és kellemes ízű maradjon, számtalan adalékanyag szükséges. Ezeket az állományjavítókat szervezeted idegen betolakodóként érzékeli, és ahelyett, hogy lebontaná, zsírrétegbe ágyazva próbálja ártalmatlanná tenni. A hidrogénezési eljárás során pedig az eredetileg egészséges növényi olaj veszélyes anyaggá válik.

További csapdát is rejt a light termék: nyugodt lelkiismerettel hajlamos lehetsz kétszeres mennyiséget is elfogyasztani belőle. Ha a teljes kiőrlésű pirítósra kevés, hidegen sajtolt növényi olajat csepegtetsz, nem kockáztatod a fogyókúra sikerét, és koleszterinszintedet is csökkented.

Diabetikus édességek

Az egyik leggyakoribb tévhit a fogyókúra során, hogy a cukorbetegek számára készült édességek nyugodt szívvel fogyaszthatók. Pedig kalóriatartalmuk semmivel sem kevesebb, mint a cukorral készült változatoké. Bár többféle cukorhelyettesítő anyagot használnak fel a gyártásuk során, ezek közül egyik sem mérsékli túlsúlyodat.

Az energiaszegény édesítőszerek becsapják szervezetedet. Az édes íz hatására az étvágyközpont felkészül arra, hogy cukorhoz jutsz, így a mesterséges pótlás során erős hiányérzet lép fel. Az eredmény fokozódó éhségérzet lesz. A fruktózzal ízesített édességek ugyanannyi energiabevitelt jelentenek, mint a finomított cukrot rejtő táplálékok.

Ne felejtsd el, hogy ezeket a termékeket nem az elhízás megakadályozásának céljából kínálják, hanem a cukor feldolgozására képtelen betegek számára nyújtanak megoldást. Ha fogyni akarsz, barátkozz meg inkább a gyümölcsalapú chipsekkel, a zabkorpát tartalmazó, alacsony cukortartalmú nassolnivalókkal - természetesen csak kis mennyiségű kiegészítőként gondolj rájuk.

Cukormentes jégkrém

Sokaknak, ha diétás desszertre vágynak, gyakran esik választásuk a cukor helyett édesítőszerrel készült jégkrémekre. Azonban a cukor csak egyike a hízást okozó anyagoknak, és hiába hiányzik a jégkrémből, ha utóbbi eközben rengeteg kalóriadús összetevőt rejt.

A legfőbb veszély a magas zsírtartalom, mely szinte kivétel nélkül jellemző ezekre az édességekre. Ráadásul többségük telített zsírt tartalmaz, mely az elhízás mellett a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is fokozza. A zsír a szénhidrátokhoz képest kétszer annyi kalóriával növeli kilóid számát. Az ízesítéshez felhasznált mesterséges aromák hatására mindemellett jóval többet elfogyaszthatsz a desszertből, mint amennyit fogyókúrás étrended megengedne.

Nem kell lemondanod azonban a fehérjedús édességről, ha zsírszegény, natúr joghurt, gyümölcsök és kevés méz felhasználásával saját készítésű fagylalt vár a mélyhűtődben.

OLVASD EL EZT IS!

kenyer rozs
  • végleges fogyás
  • fogyókúrás tévhit

Az 5 legbutább fogyókúrás tévhit

olivabogyo
  • végleges fogyás
  • fogyókúrás tévhit

A 3 leggyakoribb, életveszélyes diétás tévhit

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük