Így pörgesd fel a zsíranyagcserét: 4 alig ismert ok, amiért 40 felett hízol
Negyven felett sem kell lemondani az álomalakról.

GettyImages-534971833
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az életmódváltást egyáltalán nem késő negyven felett elkezdeni, de egy kicsit máshogy kell hozzáállni, mint a húszas vagy harmincas években.

Bizonyára sokan tapasztalják, hogy negyven felett már nagyon ragaszkodóak a zsírpárnák, főként a hasuk körül. Az ülőmunka, a kevés mozgás, a stresszes életmód kedvez a pluszkilók kialakulásának, de a kor előrehaladtával számos biológiai folyamat játszódik le az emberi szervezetben, amely különösen nehézkessé teszi a fogyást.

Miért hízunk 40 felett?

Több jelentős oka van, hogy negyven után felszaladnak a kilók. Ez lehet egy természetes, a korral járó folyamat, de okozhatja az egyre kevesebb mozgás, a nem megfelelő ételek fogyasztása vagy akár drasztikus diétázás is.

GettyImages-106159515

Hormonális változások

Egyes kutatók szerint negyven év felett a hormonális változások miatt az anyagcsere elkezd lassulni, ilyenkor könnyebben raktározódik el a zsír a szervezetben: a koleszterinszint szabályozásában és a súlykontrollban szerepet játszó ösztrogén csökkenése miatt több zsírt tárol, ami kedvez a kipárnázott pocaknak, de a veszélyes zsigeri zsír kialakulásának is.

Ingadozik a vércukorszint

A hormonális változások következtében a nőknél csökken a sejtek inzulinfelvevő képessége is, ami a vércukorszint jelentős ingadozásaival járhat, a szervezet pedig úgy reagál erre, hogy a szénhidrátokban gazdag ételeket kívánja majd: sóvárogsz az ételek után, túleszed magad, de hamarosan újra éhes leszel, így egyre több kalóriát juttatsz a szervezetbe.

A cikk az ajánló után folytatódik

40 felett kevesebb kalóriára van szükség

Kutatók azt is megállapították, hogy az anyagcsere-lassulással a nők energiabevitele is csökken az idő előrehaladtával, ilyenkorra a többségük mintegy 200-300 kalóriával igényel kevesebbet, mint a húszas-harmincas éveiben, ezt viszont sokan nem tudják, és az addigi kalóriabeviltelt tartva pluszkilókkal gyarapodnak. Évtizedenként 10%-kal érdemes csökkenteni a kalóriabevitelt, azaz ha 2000 kcal-t fogyasztottál naponta, a negyvenes éveidben 1800, az ötvenes éveidben 1600 kcal lenne, ha fogyókúrázol, akkor értelemszerűen ennél kevesebbre lesz szükséged. 

GettyImages-102754977

Az izom elvesztése

A sok ülőmunka és a mozgásszegény életmód miatt az izomzat kezd leépülni, innentől izmok helyett a szervezet zsírraktárai fognak növekedni. A folyamat edzéssel és optimális táplálkozással lassítható. A szervezet egészségfenntartásához olyan aerob edzéseket kell végezni, ami az egész testet megdolgoztatja, ilyen például a gyaloglás, a futás, az úszás vagy egy kiadós zumba. Bár fiatalabb korban bizonyára könnyedén emelted a súlyokat, 45 felett a szalagok és az inak miatti sérülésveszély elkerülése végett használj inkább elliptikus gépet. Heti háromszori edzéssel nemcsak az izmaidat növelheted, de az anyagcserét is meggyorsíthatod.

GettyImages-602222365

Hogyan étkezz 40 felett?

Vannak ételek és italok, amelyek negyven felett kifejezetten károsak, hiszen destabilizálják a hormonháztartást, ilyen például a túlzott alkohol, a cukros üdítők, bolti gyümölcslevek, zsírban gazdag ételek. Helyettük válassz lassan felszívódó szénhidrátokat, fehérjében gazdag ételeket, növeld a rostok bevitelét, fogyassz egészséges, otthon készíthető smoothie-kat és napi két liter tiszta vizet.

Együtt fogyott a család

Nemcsak a fiatalok, de az édesanya és az apa is gyönyörűen lefogyott mindössze fél év alatt. Ismerd meg, milyen módszerrel érték el ezt a csodálatos sikert, és ámulj az előtte-utána képeken!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük