Milyen módszerrel lehet lefogyni 40 felett? Így étkezz és mozogj, hogy tartós legyen az eredmény
Negyvenéves kor felett egyre nehezebb megszabadulni a pluszkilóktól, de ezekkel a tanácsokkal garantáltan beindul a fogyás.

fogyás 40 fölött
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Negyvenévesen az ember jellemzően magabiztosabb, két lábbal áll a földön, és a megszerzett tapasztalatoknak hála már nem dől be olcsó trükköknek, játszmáknak. Felsorolni is nehéz, milyen sok pozitív hozadéka van az eltelt éveknek, ám eddigre nemcsak szellemi, hanem fizikai átalakulás is kezdetét veszi.

Nem véletlenül mondják, hogy a negyvenéves kor hatalmas mérföldkő az életben. Hormonális változások mennek végbe a szervezetben, némileg lassulnak az anyagcsere-folyamatok, és csökken az izomzat is. Észrevétlenül felszaladhatnak a kilók, amiktől egyre nehezebb megszabadulni, főleg hasi tájékon, de nem lehetetlen. Némi plusz odafigyeléssel megőrizhető, vagy elérhetővé válik az álomalak.

Mozgás 40 éves kor felett

A munka és a családi programok mellett sokan érzik úgy, hogy egyszerűen nem marad idejük a testmozgásra. Pedig nagyon fontos, nemcsak az alakformálás, hanem az egészség megőrzése érdekében is. Minden héten legalább két, két és fél óra edzést javasolt beütemezni, érdemes akár naptárba rögzíteni az időpontokat, hogy tényleg rendszer váljon belőle.

GettyImages-466228563

Az izomtömegvesztés elkerülése érdekében, ami főleg olyan nőknél indul be, akik már változókorba léptek, célszerű erőnléti edzéseket beiktatni. Olyan súlyzós vagy saját testsúlyos gyakorlatokkal színesítsd az edzéstervet, mint a fekvőtámasz vagy a guggolás, lehetőleg heti kétszer.

Nem csak az izomnövelésre, a kalóriaégetésre sem árt összpontosítani. Próbálj ki olyan edzéseket, gyakorlatokat, amik beindítják a zsírégetést, mint a tabata vagy az intervallumedzés

A stressz csak ront a helyzeten, hiszen idegeskedés közben nagyobb eséllyel nyúl az ember valami szénhidrátdús édesség vagy gyorskaja után. Próbáld ki a jógát, időnként meditálj, menj ki egy hosszabb sétára a szabadba, vagy csak szimplán olvass egy jó könyvet.

Étkezési tanácsok

Nem árt jobban odafigyelni arra sem, hogyan étkezel. A tányér felét mindig friss zöldségek töltsék ki, több tápanyagot, rostot tartalmaznak, mint a húsok vagy a tésztafélék. Az ételeket lehetőleg sütőben készítsd, minél kevesebb zsiradékkal, vagy grillezve, párolva fogyaszd.

A cikk az ajánló után folytatódik

Negyvenéves kor felett érdemes jobban odafigyelni a bevitt kalóriamennyiségre, próbáld ki azokat az ételeket és italokat, amik bizonyítottan pörgetik az anyagcserét, mint a zöld leveles zöldségek és a gyömbértea.

Ne hagyd ki a reggelit. Egy finom zabkása gyümölcsökkel, vagy tojásrántotta csillapítja az éhséget, és jelentősen csökken az esély arra, hogy ebéd előtt valami boltban kapható készételt, szendvicset vásárolj. 

Igyál minél több vizet! A vízfogyasztás hidratál, az agyműködésnek is jót tesz, nem mellékesen csökkenti az étvágyat, és anyagcsere-pörgető hatása is van. Napi nyolc pohár, azaz legalább két liter víz fogyasztása a javasolt, de ez függ a testtömegtől és a magasságtól is, az ideális mennyiséget könnyedén kiszámíthatod.

GettyImages-124206545

Lehetőleg minél kevesebb alkoholt fogyassz. Az alkohol jelentősen lassítja a fogyási folyamatot, és növeli az étvágyat. Még alvászavarokat is okozhat, amik mind-mind ahhoz vezetnek, hogy a zsírpárnáktól csak még nehezebb lesz megszabadulni.

Ha ellenállhatatlan vágyat érzel valami nassolnivaló iránt, akkor almát, egészséges zsírokban gazdag olajos magvakat vagy bogyós gyümölcsöket, esetleg egy-két kocka étcsokit fogyassz rágcsák helyett. Már heteken belül szemmel látható eredményt érhetsz el, ha figyelsz ezekre.

1300 kalóriás heti menü

A menüdben kapjanak helyet a tápanyagokban gazdag ételek, teljes kiőrlésű élelmiszerek, sovány húsok, gyümölcsök, zöldségek, valamint egészséges zsírok, amelyek biztosítják az alacsonyabb kalóriabevitel mellett is a teltségérzetet.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük