A 3 legjobb zsírégető, méregtelenítő zöldség
A hűvösebb idő beköszöntével nem árt, ha étrendedet olyan táplálékokkal egészíted ki, melyek alakod mellett egészségedre is vigyáznak.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

Két betű az esküvői tortán, amitől egyedi és ízléses lesz – Így helyezd el rajta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Paradicsom

A paradicsom Dél-Amerikából származik, Európában pedig csak a 17. századtól termesztik.

Népszerűségét többek közt kellemes ízének, illetve sokoldalú felhasználásának köszönheti, továbbá arról sem feledkezhetünk meg, hogy értékes vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, többek közt karotint, B1-, B2- és C-vitamint, káliumot, magnéziumot, kalciumot, vasat és foszfort. A paradicsom mindemellett igen kalóriaszegény - 100 grammja mindössze 24 kalóriát tartalmaz.

A paradicsom, amellett, hogy a fogyást is elősegíti, magas rost-, illetve folyadéktartalmának köszönhetően kiváló salaktalanító, méregtelenítő hatással rendelkezik. A piros antioxidáns-bomba változatos formában kerülhet az asztalra, ajánlatos azonban mindig ügyelni arra, hogy közvetlenül fogyasztás előtt kell felvágni, ellenkező esetben ugyanis veszíthet C-vitamin tartalmából.

A paradicsom különösen hatékony méregtelenítő, illetve értékes vitaminforrás ivólé formájában is, a készen kapható ivólé ugyanis a nyers paradicsom értékes tápanyagainak nagy részét megőrzi, hasonlóan a paradicsomsűrítményekhez, melyek tápanyagtartalma is igen jelentős. A paradicsomot mindemellett leves vagy mártás formájában is fogyaszthatod, a legjobb azonban az, ha minden nap megiszol egy vagy két pohár paradicsomlevet - így felfrissítheted és regenerálhatod szervezeted.

Káposzta

A káposzta az egyik legrégebben termelt konyhakerti növényünk, mely nem véletlenül olyan népszerű napjainkban is. Leginkább magas C-vitamin tartalmáról ismert, azonban fontos megemlíteni magas rosttartalmát is, ami miatt ugyan nehezebben emészthető, de a bélműködést hatásosan elősegíti. Kalóriatartalma mindemellett igen csekély, ezért a fogyókúrás étrendben nagy szerepet játszhat.

Ezt támasztja alá az is, hogy a zöldség tápanyagokban igen gazdag, így fogyasztása hosszú ideig biztosítja a jóllakottság érzetét, és elűzi az éhséget. Jelentős mennyiségben tartalmaz továbbá káliumot, illetve foszfort, kalciumot, vasat, B1- és B2-vitamint.

A káposztát a népi gyógyászat elsősorban fejfájás, álmatlanság, illetve erős vérzések kezelésére, továbbá univerzális, belső méregtelenítő szerként, illetve külső tisztítószerként alkalmazza. Különösen igaz mindez a savanyított káposztalére, mely nagyszerű erősítő ital, és jelentős mértékben javítja az emésztést.

Fokhagyma

A fokhagyma jóval több, mint fűszer: a népi gyógyászatban természetes orvosságként évezredek óta előkelő helyet foglal el. A fokhagymáról már a legrégebbi iratokban is találni feljegyzéseket: ezek szerint már az egyiptomi piramisépítőknek is fokhagymát osztogattak a ragályos betegségek megelőzésére, illetve erejük és egészségük megőrzése érdekében a római katonák étrendjében is fontos szerepet kapott.

A fokhagymát elhízás, magas vérnyomás ellen, valamint fiatalítószerként is használják a népi gyógyászatban, továbbá képes csökkenteni a vérzsírszintet is, így a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is fontos szerepe lehet.

Az értékes zöldség emellett leköti a szervezetben garázdálkodó toxinokat, hatékony méregtelenítő, serkenti az emésztést - többek közt az epeműködést -, gyógyítja az érelmeszesedést, csökkenti a szédülést, a fejfájást, nem utolsósorban pedig gazdag B1-, B2- és C-vitaminban, valamint kolinban, jódban, káliumban, magnéziumban, cinkben és szelénben.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük