A 3 legjobb méregtelenítő, rákellenes zöldség
Az ősz vitamindús, ropogós zöldségekben is bővelkedik, melyek nemcsak a zsírégetésben, de tested méregtelenítésében is segítenek.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Photoshop nélkül a 47 éves modell: nem szabályos szépség, mégis imádja a kamera »

Kim Basinger unokahúgát szűk és kivágott partiruhákban fotózták »

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Brokkoli

A brokkoli a hazai konyhákban sem ismeretlen, ám viszonylag ritkán fogyasztjuk nyersen vagy blansírozva, holott ez utóbbi két esetben intenzívebben fejtheti ki áldásos hatásait.

A brokkoli elsősorban a benne lévő C-vitaminnak és béta-karotinnak köszönhetően jelentős szerepet játszik a rákmegelőzésben, a kutatások szerint főleg a gyomor-, a vastagbél-, a petefészek- és a prosztatarák, valamint a leukémia és a melanoma ellen bizonyult hatásosnak.

Fogyasztása különösen ajánlott terhes nők számára, mivel a benne lévő folsav csökkenti a születési rendellenességek kialakulásának valószínűségét.

Tartalmaz továbbá B1- és B2-vitamint, melyeknek egyebek közt az idegrendszer erősítésében van szerepük, valamint B3-vitamint, amely az emésztési rendszer és a bőr megfelelő működését támogatja, továbbá értágító hatású. Fellelhető benne az öregedést késleltető és az állóképességet növelő E-vitamin, valamint a koenzim-A elnevezésű enzim alkotórésze, a pantoténsav, amely pozitívan befolyásolja a zsír- és fehérje-anyagcserét. A brokkoli növényi rostokban gazdag, így segíti a bélmozgást, elejét veszi a székrekedésnek, valamint felgyorsítja a salak- és méreganyagok kiürítését a szervezetből. Puffasztó hatása miatt azonban fogyasztása nem ajánlott epe- és bélrendszeri betegségek esetén.

Hogyan fogyaszd?

A brokkoliból készíthetsz levest, köretet, egytálételt vagy másodikat. Mivel azonban a főzés és a párolás során a vitaminok megsérülnek, célszerű nyersen, illetve - különösen ősszel, amikor már nem olyan zsenge - blansírozva fogyasztani.

Cékla

A cékla a benne lévő B-vitaminnak és folsavnak köszönhetően jótékony hatással van az idegrendszerre, valamint a hámszövet és a nyálkahártya állapotára. Mindemellett gazdag antioxidáns C-vitaminban is.

Nem kiemelkedő mennyiségben, ám a szervezet számára a legoptimálisabban hasznosítható formában tartalmaz vasat is, így elősegíti a vörösvértestek regenerálódását. Különösen javallott a fogyasztása vérszegénység és leukémia esetén. Kálium- és kalciumtartalmából adódóan erősíti az izmokat és a csontokat.

A céklában lévő növényi rost, a pektin serkenti az emésztést és a méregtelenítést, illetve megköti az epesavakat, a zsírsavakat és a koleszterint. Fogyasztásával kialakíthatod, illetve fenntarthatod a szervezet sav-bázis egyensúlyát. A zöldség rákellenes hatása is ismert, a népi gyógyászatban továbbá menstruációs fájdalmak és a változókori panaszok enyhítésére, valamint a pattanások, mitesszerek elmulasztására is használják.

Hogyan fogyaszd?

A céklát többnyire savanyúságként vagy főzve fogyasztják. Mivel héjastul kell megfőzni, alaposan mosd meg, és annyi vízbe tedd, hogy éppen csak ellepje. Ha a vízbe kevés cukrot teszel, a cékla megőrzi sötétlila színét, ami már önmagában is étvágygerjesztő. Kevesen tudják, hogy a cékla nem csak főve, hanem sütve is finom, és persze egészséges táplálék.

Kelkáposzta

A kelkáposzta éppúgy a káposztafélék közé tartozik, mint például a fehér vagy a vörös káposzta, a brokkoli vagy a kelbimbó, mégis kevesebbszer kerül az asztalra. Pedig megérdemelné, hiszen tele van értékes ásványi anyagokkal és vitaminokkal, markáns íze pedig kiválóan harmonizál számos más étellel, illetve fűszerféleséggel. A kelkáposzta emellett jelentős béta-karotin-tartalma révén serkenti az immunrendszer működését, így rákmegelőző hatású.

Gazdag B-vitaminokban, amik segítik az emésztést, és erősítik az idegrendszert, különösen az ugyancsak jelenlévő mangán és magnézium támogatásával. Kalciumtartalmának köszönhetően csonterősítő hatású. A benne lévő, együttesen optimálisan hasznosítható A- és E-vitaminnak köszönhetően gyulladások kezelésére is alkalmas, antioxidáns C-vitaminból pedig többet tartalmaz, mint a lényegesen népszerűbb fehér vagy vörös káposzta.

A kelkáposzta mindemellett igen gazdag rostokban, melynek révén hatékonyan elősegíti a szervezet salaktalanítását. Egyetlen hátulütője, hogy puffasztó hatású, ezért emésztőrendszeri betegségben szenvedők számára nem ajánlott. Fontos, hogy az erre hajlamosak blansírozva fogyasszák, illetve a világoszöld színű, belső leveleket egyék.

Hogyan fogyaszd?

A kelkáposzta jól bírja a tárolást, így egész évben hozzáférhető. Melegben inkább nyersen, hidegben blansírozva, párolva, főzve vagy akár panírozva, majd kirántva érdemes fogyasztani. Fűszerezheted korianderrel, majoránnával, fekete- vagy fehérborssal, illetve köménnyel.

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

Ezt is szeretjük