3 hét alatt 10 kiló mínusz az étvágyszabályozó Rosedale-diétával
Dr. Rosedale módszere nem csupán a súlyodat, az étvágyadat is csökkenti, így könnyebb lesz a fogyás.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

Fázós vagy? 10 megszívlelendő öltözködési trükk télre »

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Dr. Ron Rosedale 2004-ben adta ki könyvét, a Rosedale-diétát, ami egy sok éves kutatómunka gyümölcseként létrejött súlycsökkentő és súlymegtartó étkezési programot mutat be.

A Rosedale-diétát sokan a South Beach-diétához hasonlítják, de némi rokonság fedezhető fel benne a Hampton-, sőt, az Atkins-diétával is. Egyvalamiben azonban a Rosedale-diéta minden más módszertől eltér: képes arra, hogy csökkentse az étvágyat, így éhezés nélkül fogyhatsz vele.

 

Szabályozza a hormonjaidat

Rosedale több korábban is ismert, táplálkozással, elhízással és fogyással kapcsolatos kutatás eredményét is felhasználta, ám neki már lehetősége volt, hogy az étrend összeállításakor a legújabb tudományos felfedezést is figyelembe vegye.

Mostanában ugyanis egyre több kutató gondolja úgy, hogy egy leptin nevű hormon tehető felelőssé az elhízás miatt. Ennek a hormonnak lenne ugyanis a feladata, hogy jóllakottság esetén üzenetet küldjön az agyba, csökkentse az étvágyat, ezáltal pedig megelőzze a túlevést.

A legújabb kutatások szerint azonban elképzelhető, hogy bizonyos embereknek leptinrezisztenciájuk van, vagyis nem reagálnak a hormon által kiváltott ingerekre - ezért nem is képesek felmérni, mikor esznek túl sokat.

Doktor Rosedale azt ígéri, hogy diétája, ami alacsony szénhidrát-fogyasztással és viszonylag magas telítetlen zsír alapú étrenddel operál, a leptin hormonokat is képes szabályozni, így megszünteti az állandó habzsolás utáni vágyat.

Ha a Rosedale-diétát akarod követni, az első és legfontosabb, hogy a zöldségekből és gyümölcsökből származó szénhidrátokon kívül minden más szénhidrátot száműznöd kell az étrendedből. Tiltólistára kerülnek a telített zsírok is, a telítetlen vagy többszörösen telítetlen zsíroktól azonban nem kell ódzkodnod. Fehérjéből a testsúlyodnak megfelelő mennyiséget, vagyis kilónként napi egy grammot fogyassz.

Nem kell számolnod a kalóriákat, egyél, amikor megéhezel, de rágj meg alaposan minden falatot, és ha úgy érzed, jóllaktál, hagyd meg bátran a maradékot. Lefekvés előtt három órával már ne egyél semmit, így éjszaka a gyomrod tud pihenni.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két főtt tojás, egy paprika, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre citromos-zöldfűszeres salátával.
Uzsonna: fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre céklasaláta.

Fontos!
A diétát legfeljebb három hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy kis poharas joghurt, egy marék mandula, fél bögre gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt spárga.
Uzsonna: egy avokádó.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

3. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, egy paprika, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

4. nap

Reggeli: egy bögre görögsaláta, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell egy bögre grillezett gyümölccsel.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

5. nap

Reggeli: 5 dkg pulykamellsonka, egy paradicsom, egy főtt tojás.
Tízórai: két kivi.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt kelbimbó.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre wokban sült zöldség.

6. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, hagymával és paprikával, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy paradicsom.
Ebéd: egy bögre Cézár-saláta.
Uzsonna: egy marék mogyoró.
Vacsora: 15 dkg szardínia, egy bögre zöldsaláta.

7. nap

Reggeli: egy kis poharas joghurt, egy bögre gyümölcs, egy marék napraforgó, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre fokhagymás avokádó.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre alma-zeller saláta.

Ezt is szeretjük