2 hét alatt mínusz 4 kiló
Étvágyszabályozó, ízválasztó diéta
A leküzdhetetlen éhségérzet nem állhat többé karcsúságod útjába. Bízz az ízek erejében, és dobd le a kilókat!

Ez is érdekelhet

A női okosóra duplán öltöztet! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

beauty and style

Gyönyörű koszorúslányruhák, melyek telt idomokon is jól mutatnak: szépen formálják az alakot, és ott takarnak, ahol kell »

Teltebb, puha ajkak irritáció nélkül: hialuronsavas volumennövelő ajakápolót teszteltünk »

Phil Collins lánya a modern Audrey Hepburn: a 31 éves Lily Collins irtó sikkes és megkapóan nőies »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bőséges adagok fogyasztása mellett is hiányozhat a jóllakottság érzése, ha nem megfelelően társítod étrendedben a különböző ízű táplálékokat. Könnyen előfordulhat, hogy az étkezés során egyre fokozódó étvágyat tapasztalsz.

Így észrevétlenül megsokszorozod azt a kalóriamennyiséget, melyre valójában szükséged lenne egészséges testsúlyod fenntartásához. Vess véget a korlátlan éhségnek az ízek helyes összehangolásával, és két hét alatt akár négy kilóval vékonyabb alakot nyerhetsz koplalás nélkül.

Túlpörgetett étvágyközpont

Az élelmiszerek éhségre és jóllakottságra gyakorolt hatása jelentős mértékben függ az ízérzékeléstől. Erre a felfedezésre jutott a Yale Egyetem táplálkozáskutatója, dr. David Katz, mikor kidolgozta az ízválasztó diétát.

Kísérletei bizonyították, hogy a különböző ízű táplálékokat tartalmazó fogások fogyasztása túl sok ingert közvetít az étvágyszabályozó központ felé. Ha az édes, sós és savanyú ízek egy étkezésen belül fordulnak elő, jóval nagyobb mennyiséget fogyasztasz, mint akkor, ha csupán egyféle főíz jut meghatározó szerephez.

A diéta során azonnal megszűnik az éhségérzet, amint az agy és a gyomor összehangolt szabályozó rendszere eléri a valódi teltségérzést. Ez olyan mértékű kalóriabevitel mellett valósul meg, mely garantálja az egyenletes testsúlycsökkentést..

Válogass és csoportosíts!

Az ízek szerint összeállított diéta során nem kell lemondanod a változatos étrendről. Minden táplálékcsoportból bátran választhatsz, mindössze azt kell szem előtt tartanod, hogy az étkezések során azonos ízvilághoz tartozó élelmiszerek szerepeljenek a tányérodon. Dr. Katz javaslata alapján az első héten egy-egy naphoz egyféle főíz tartozzon. Egyik nap az édes, majd a sós, végül a pikánsan savanykás ízekből válassz, felváltva ezeket a hét folyamán. A második héten már csak egy-egy étkezésen belül kell az ízek csoportjára figyelned.

Ha a reggelinél az édes táplálékok a meghatározóak, az ebédedet már sós vagy savanyú élelmiszerekből is összeállíthatod. A semleges ízű gabonafélék hatását fűszerezéssel illesztheted a megfelelő csoportokhoz. A zsírszegény fehérjeforrásokat, a szárnyashúsokat és a sovány tejtermékeket szintén kiválóan alakíthatod bármelyik irányba zöldfűszerekkel, édes gyümölcsökkel vagy citrusfélékkel kombinálva.

A mesterséges aromákkal dúsított élelmiszereket azonban kerüld el, mivel ezek megtévesztő hatást gyakorolnak az étvágyadra. Ha szem előtt tartod az ízek szerint végzett csoportosítást, megszűnik az éhségérzet, mielőtt a diétádat veszélyeztető mennyiséget fogyasztanál.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Étrended alapját a hántolatlan gabonafélék, a zsírszegény hús- és halfajták, a zöldségek és gyümölcsök alkossák, melyek közül eredeti aromájuk vagy ízesítésük szerint válogass.
  • Az édes ízvilágot fokozhatod vanília, fahéj és kevés méz segítségével.
  • A savanyú ízek mellé csípős fűszereket is választhatsz, a pikáns hatás kiegyensúlyozza étvágyadat.
  • A sós kategória táplálékainak ízesítésére a vízmegkötő konyhasó helyett használj sörélesztőpelyhet, friss vagy szárított zöldfűszereket, és kipróbálhatod a bioboltokban beszerezhető algafajtákat is.
  • Az egyes napok mintaétrendje alapján folytasd a csoportosítást a két hét folyamán.

Étvágycsökkentő tippek

Ha kíváncsi vagy, mi áll a túlevés hátterében, illetve mivel szüntetheted meg, nézd meg videónkat!

Mintaétrend

Első hét - édes nap

Reggeli: egy bögre vaníliás turmix zsírszegény tejből, három evőkanál zabkorpával, 10 dkg ananásszal.
Tízórai: egy bögre reszelt alma, egy evőkanál darált dió.
Ebéd: egy bögre fahéjas gyümölcsleves, 10 dkg natúr csirkemell, 10 dkg őszibarackbefőtt.
Uzsonna: három aszalt szilva.
Vacsora: egy bögre gyümölcsrizs barnarizsből, egy kávéskanál mézzel.

Első hét - sós nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, két szelet zsírszegény sajt, egy paradicsom.
Tízórai: egy bögre natúr pattogatott kukorica, egy nyers sárgarépa.
Ebéd: 15 dkg tengeri hal zöldfűszerekkel, egy közepes, héjában sült burgonya, egy bögre párolt padlizsán.
Uzsonna: egy bögre vegyes zöldséglé, egy puffasztott rizskenyér.
Vacsora: egy bögre zöldbabbal rakott barnarizs, három evőkanál szójaszósz.

Első hét - savanyú nap

Reggeli: egy kis doboz zsírszegény joghurt, három evőkanál natúr müzli, 10 dkg bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy grépfrút, három korpás keksz.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy közepes, héjában főtt burgonya, egy bögre sóskaszósz.
Uzsonna: 10 dkg zsírszegény túró, fél kígyóuborka.
Vacsora: egy bögre durumtészta, három evőkanál paradicsomszósz, két evőkanál reszelt sajt.

Második hét - Mintanapok

Sós reggeli: két szelet rozskenyér, két szelet zsírszegény sonka, egy zöldpaprika.
Édes tízórai: egy narancs, egy müzliszelet.
Sós ebéd: 10 dkg csirkemell grillfűszerekkel, egy bögre párolt zöldborsó, egy kávéskanál sörélesztő.
Édes uzsonna: egy kis doboz vaníliás joghurt.
Savanyú vacsora: két paradicsom 10 dkg zsírszegény túróval töltve, egy szelet tökmagos kenyér.

Édes reggeli: egy bögre zsírszegény tej, három evőkanál zabpehely, egy marék aszalt almakocka.
Savanyú tízórai: egy bögre bogyósgyümölcs, egy bögre natúr kölesgolyó.
Édes ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre fahéjas gyümölcsszósz.
Savanyú uzsonna: egy bögre paradicsomlé, egy bögre zöldségchips.
Sós vacsora: egy bögre rakott karfiol egy főtt tojással, egy evőkanál szezámmag, egy bögre zöldsaláta egy kávéskanál sörélesztőpehellyel.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Savanyú reggeli: egy kis doboz zsírszegény joghurt, két evőkanál zabkorpa, 10 dkg szeder.
Sós tízórai: két szelet zsírszegény sajt, három retek.
Savanyú ebéd: egy bögre Cézár-saláta citromlével, egy bögre grépfrútlé.
Édes uzsonna: 10 dkg szőlő.
Sós vacsora: 15 dkg tengeri hal, egy bögre párolt kelbimbó, egy szelet rozskenyér.

Sós reggeli: egy korpás kifli, három evőkanál kőrözött, egy zöldpaprika.
Savanyú tízórai: 10 dkg zsírszegény túró, egy paradicsom.
Édes ebéd: 10 dkg natúr csirkemell, két ananászkarika, egy bögre fahéjas köles.
Sós uzsonna: egy bögre fűszeres zöldséglé, két extrudált kukoricakenyér.
Édes vacsora: egy bögre durumtészta, két evőkanál darált dió, egy bögre cukormentes almalé.

OLVASD EL EZT IS!

indiai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Adj le 5 kilót az indiai diétával!

kenyer
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

A zsírbontó Simmons-diéta

Ezt is szeretjük