2 hét, 5 kiló
Fogyj le végleg a Shangri-La diétával!
Ideális testsúlyodat szokatlan, ám annál hatékonyabb módszerrel érheted el, ha ezt a diétát követed.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Születésed pillanatától arra törekszik szervezeted, hogy fenntartsd egészséges testsúlyodat. Nem lenne gond a kalóriák bevitelének és felhasználásának egyensúlyával, ha az étkezési szokások nem zavarnák meg a folyamatot.

Seth Roberts, a pszichológia egy amerikai professzora felfedezte, milyen ok rejlik a mértéktelen táplálékfogyasztás mögött. Az általa kidolgozott Shangri-La diéta egy misztikus tibeti völgyről kapta a nevét. A földi paradicsomnak is nevezett, legendába illő helyen ismeretlen az elhízás. Te is elérheted ezt a célt, és a két hét alatt leadott öt kiló többé nem tér vissza.

Túlsúllyal terhelő ízek

Az elismert professzor kísérletei megállapították, hogy a táplálékok megszokott ízéhez testsúlyt gyarapító gondolatok társulnak. Amint elfogyasztod az ismerős ízű élelmiszert, a jóllakottság küszöbét sokkal később éred el. Minél gazdagabb aromákat tartalmaz az étrend, annál jobban fokozódik ez a hatás. Az ismert és erőteljes ízvilág további fogyasztásra ösztönzi étvágyközpontodat.

Megállíthatod a folyamatot, ha szakítasz a leggyakrabban tányérodra kerülő fogásokkal, és felcseréled ismeretlen ízű vagy a lehető legkevesebb ízt tartalmazó táplálékokkal. Ennek hatására akkor éred el a telítettség érzését, amikor valójában elegendő kalóriával láttad el a szervezetedet. Így mérsékelt adagok után is elégedetten hagyod abba az étkezést, hiszen nem kötődik többé össze az íz és az étvágy mértéke. Ezentúl az ételek energiaszinted fenntartását szolgálják, és nem késztetnek mértéktelen fogyasztásra.

Kevesebb inger, csökkenő kilók

Étkezéseid során akkor érzel jóllakottságot, ha étvágyközpontod eléri a telítettségi pontot. Túlsúly esetén ehhez a határhoz csak túlzott mértékű kalóriabevitel után érkezel el. Jóval korábban eljuthatsz hozzá, ha semleges ízű táplálékokat fogyasztasz. Ezáltal megszűnik az étvágyközpontra gyakorolt erőteljes ingerhatás, mely az étkezés folytatására ösztönözne.

Ha jelentősen csökkented a konyhasó és a cukor fogyasztását, nagy lépést teszel a cél elérése érdekében. A mesterséges ízfokozók a diéta legnagyobb ellenségei, melyek a természetes ízekkel szemben megtévesztik szervezetedet.

Kerüld az előre csomagolt, adalékanyagokat tartalmazó élelmiszereket, helyettük friss gyümölcsökből, zöldségekből, gabonafélékből és zsírszegény fehérjeforrásokból állítsd össze a fogásokat. A megszokott fűszereket cseréld fel az enyhébb ízű petrezselyemre, kaporra, citromfűre. Rövidesen hozzászoksz a táplálékok természetes ízéhez, és nem hiányoznak majd az erős aromák.

Meglepő variációk

A táplálékokhoz kötődő, megszokott ízhatás tovább késlelteti a telítettségi pont elérését. Ha ismeretlen ízekkel társítod az élelmiszereket, szervezetedben különválik a táplálkozás és a kalóriafelvétel tudatos érzékelése. Dr. Roberts kísérletei bizonyították, hogy a változtatás hatására fokozódik a telítettségérzés, és csökken a kalóriák beépülése. Bátran cseréld fel a megszokott ízesítőket az ételkészítés során!

A sovány húsokat sós íz helyett enyhén savanyú ízesítéssel fogyaszd, a csípős fűszerek helyett édes változatot is kipróbálhatsz. A savanyított tejtermékeket is társíthatod szokatlan ízű kiegészítőkkel. A diéta során tovább csökken étvágyad, ha követed a professzor tanácsát: naponta kétszer, az étkezések között fogyassz egy evőkanál olívaolajat és két-három evőkanálnyi, mézzel vagy gyümölcscukorral ízesített vizet.

A kis mennyiségű, telítetlen növényi zsiradék nem növeli kilóid számát, ellenben gyors jóllakottságérzést biztosít. A gyümölcscukorból sejtjeid azonnal energiához jutnak, így nem vágyakozol majd bőséges adagok után. A szokatlan, ám annál hatékonyabb módszerek hatására meglepő eredménnyel csökkennek a kalóriák és a kilók.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A gyümölcsöket, zöldségeket ízesítés nélkül fogyaszd, nyersen vagy enyhén párolva.
  • A gabonafélék és zsírszegény húsok édes változatához használj vaníliát, fahéjat, szegfűszeget.
  • A magas kalóriatartalmú ketchup és mustár helyett készíts pikáns szószokat zöldségpüré és citromlé segítségével.
  • Az ízfokozókban gazdag felvágottak helyett válaszd a natúr baromfihúst és a változatos halfajtákat.
  • Semleges ízű, rostban gazdag gabonafélékből magad állítsd össze müzlidet az előre csomagolt változatok helyett.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy kis doboz zsírszegény joghurt, egy evőkanál reszelt citromhéj, három evőkanál rozspehely.
Tízórai: három evőkanál mézes víz, két főtt tojásfehérje, egy alma.
Ebéd: egy bögre majoránnás brokkolikrémleves, 10 dkg csirkemell, 15 dkg fahéjas párolt gyümölcs.
Uzsonna: egy evőkanál olívaolaj, egy bögre sárgarépa-cékla lé, egy bögre natúr pattogatott kukorica.
Vacsora: 15 dkg tengeri hal citromlével, egy bögre petrezselymes, párolt zöldborsó.

2. nap

Reggeli: két szelet pirított rozskenyér, egy kávéskanál lenolaj, három ananászkarika, egy kávéskanál citromfű.
Tízórai: egy bögre vegyes bogyósgyümölcs.
Ebéd: egy bögre csirkemellsaláta, egy evőkanál darált dió.
Uzsonna: három evőkanál mézes víz, 10 dkg zsírszegény, vaníliás túró.
Vacsora: egy bögre zeller-alma saláta 5 dkg grillezett mozzarellával, egy korpás kifli.

3. nap

Reggeli: egy bögre joghurtos tojássaláta, két natúr, extrudált kukoricakenyér.
Tízórai: egy kávéskanál olívaolaj, egy bögre cukormentes narancslé.
Ebéd: két közepes burgonya, fél bögre rozsliszttel sűrített paradicsomszósz.
Uzsonna: két evőkanál mézes víz, egy bögre eper.
Vacsora: egy bögre barnarizs, három evőkanál fahéjas joghurtöntet.

4. nap

Reggeli: egy lenmagos zsemle, három evőkanál zöldborsópástétom, egy bögre sárgarépalé.
Tízórai: két evőkanál mézes víz, egy bögre málna, egy evőkanál kókuszreszelék.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt alma szegfűszeggel.
Uzsonna: egy bögre natúr kölesgolyó, 10 dkg nyers karalábé.
Vacsora: egy bögre durumtészta, 10 dkg párolt kelbimbó, egy evőkanál lenolaj.

5. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, 10 dkg reszelt alma, egy kávéskanál citromlé.
Tízórai: három evőkanál mézes víz, egy grépfrút.
Ebéd: egy bögre joghurtos zellerkrémleves, 10 dkg grillezett tofu, egy bögre zöldsaláta.
Uzsonna: egy kávéskanál kukoricacsíra-olaj, 10 dkg fahéjas túró.
Vacsora: egy bögre kölessel rakott zöldbab, egy evőkanál szezámmag.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod, de az elvet követve hosszútávon is alkalmazhatod az adagok mérsékelt emelése mellett. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

6. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, 10 dkg natúr csirkemell, fél kígyóuborka.
Tízórai: két evőkanál mézes víz, egy bögre szeder.
Ebéd: 15 dkg tengeri hal, fél bögre főtt köles, egy bögre cukormentes őszibarackbefőtt.
Uzsonna: egy evőkanál olívaolaj, egy bögre reszelt sárgarépa citromlével.
Vacsora: egy bögre durumtészta, egy marék zöldfűszeres szójakocka, egy paradicsom.

7. nap

Reggeli: egy kis doboz kefir, három evőkanál natúr müzli, egy marék aszalt almakocka.
Tízórai: egy evőkanál lenolaj, egy zöldpaprika petrezselymes túróval töltve.
Ebéd: egy bögre fahéjas gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg vegyes bogyósgyümölcs.
Uzsonna: három evőkanál mézes víz, egy bögre zöldségchips.
Vacsora: egy bögre citromos babsaláta, egy szelet tökmagos kenyér, egy alma.

OLVASD EL EZT IS!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük