Fogyni akarsz? Bármit ehetsz, ha ezt a szabályt betartod - Szakember a 16/8 diétáról
Az elsőre kissé furcsának tűnő fogyókúrás módszer valóban hatásos.

no-meroszalag
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha nehezedre esik a kedvenc ételeidről lemondani a fogyókúra érdekében, kipróbálhatod az úgynevezett szakaszos böjtöt.

De ne feledd: amellett, hogy továbbra is része az étrendednek a csokoládé, fontos, hogy fogyassz rostban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket, minőségi fehérjéket és teljes kiőrlésű gabonaféléket.

Így működik a 16/8 diéta

A szakaszos böjtök lényege, hogy nem bizonyos ételeket zárnak ki az étrendből, hanem a táplálkozással kapcsolatos időbeli megkötéseket rendelnek el. A 16/8 diéta lényege például, hogy csak a nap nyolc órájában engedélyezi a szilárd táplálékok fogyasztását. Egy nemrégiben végzett, a Nutrition and Healthy Aging szaklapban publikált kutatás szerint a fogyókúrás módszer valóban működőképes. Sőt, a súlyvesztésen túl egyéb előnyei is vannak.

no-ures-tanyer

A chicagói Illinois Egyetem kutatásába 23 elhízott embert vontak be, akiknek átlagéletkora 45 év volt, átlagos testtömegindexük pedig 35. A vizsgálat 12 hete alatt a résztvevők csak délelőtt 10 és este 18 óra között vehettek magukhoz táplálékot, a fennmaradó 16 órában pusztán folyadékot fogyaszthattak - víz vagy más nullkalóriás ital formájában.

A három hónapig tartó kutatás végén a szakemberek összevetették az eredményeket a kontrollcsoportéival, és arra jutottak, hogy azok az emberek, akik tartják az étrend időbeli korlátozását, kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe, számíthatnak súlyvesztésre, ráadásul vérnyomásértékeik is javulnak. A kutatásban részt vevők a 12 hét alatt átlagosan testsúlyuk 3%-át veszítették el, a szisztolés vérnyomásuk pedig 7 Hgmm-rel javult.

- A tanulmány eredményének üzenete a fogyni vágyók számára, hogy léteznek olyan fogyókúrás lehetőségek, melyeknél nincs szükség kalóriaszámlálásra vagy bizonyos ételek kizárására az étrendből - mondta Krista Varady, a chicagói Illinois Egyetem kineziológiai és táplálkozástani professzora, a tanulmány egyik szerzője.

A cikk az ajánló után folytatódik

A professzornő szerint a kapott eredmény összhangban áll más típusú szakaszos böjtök hatásával. Úgy véli, ha fogyókúráról van szó, az érintettnek meg kell találnia azt a módszert, mely számára követhető. Ha kisebb sikereket ér is el vele, úgy is jelentős mértékben javíthatja az anyagcsere-működést.

Elhízás Magyarországon

Hazánkban az ötévesnél idősebb lakosság 30%-a túlsúlyos vagy elhízott - állítja az Obesity Update 2017 című tanulmány. De a 15 év alatti magyar gyerekek esetében is 16% a súlyproblémákkal küzdők aránya. Ezzel az eredménnyel Európa legkövérebb nemzete lettünk.

2017 legjobb diétái voltak

Nézd meg, melyek voltak a szakemberek által is ajánlott legjobb diéták 2017-ben. Válaszd ki közülük a számodra legkönnyebben követhetőt, ha szeretnél fogyni!

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük