Folyamatos fogyás éhezés nélkül: 1500 kalóriás diéta 7 napos mintaétrenddel
Heti fél, egy kiló fogyáshoz ez a legideálisabb étrend.

GettyImages-611886058
beauty and style
Top olvasott cikkek

A pluszkilók nem egyik pillanatról a másikra, hanem hosszú hónapok és évek alatt kúsznak fel. Ahhoz, hogy egészséges keretek között szabaduljon meg tőlük valaki, ehhez is időre van szükség, nem megy egyik hétről a másikra.

A drasztikus diéták bár kecsegtetőek, hosszú távon nem nyújtanak megoldást. Aki gyorsan szabadul meg a súlyfeleslegtől, annál hiába szaladnak le a kilók, az eredmény nem lesz tartós, mi több, a leadott kilók gyorsan visszatérnek, miután visszatért a diéta után a korábbi életviteléhez. Ez a leadott kilók gyorsabb visszakúszásához vezet, amit jojóeffektusnak neveznek. 

1500 kalóriás étrend

Egy átlagos, aktív, normál testalkatú nőnek napi 2000 kalóriára van szüksége a súlya megtartásához. A szakemberek heti fél, egy kiló fogyást tartanak a legegészségesebbnek, ebben az esetben 500-700 kalóriával kevesebbet kell bevinni, mint amennyit a szervezet a nap folyamán felhasznál, ez napi 1300-1500 kalóriát jelent. Ennél kevesebb kalória hosszú távon nemcsak tápanyaghiányhoz, de az anyagcsere lassulásához is vezet, ami miatt is felkúszhatnak a pluszkilók, a nők számára ezért nem ajánlott 1200 kalóriával, férfiak számára pedig 1600 kalóriával kevesebbet fogyasztani.

GettyImages-1205224668

Az, hogy kinek mennyi pontosan a napi kalóriaigénye, számos tényező befolyásolja: a kor, a kezdősúly, a fizikai aktivitás, az egészségügyi állapot és az anyagcsere gyorsasága. Amennyiben a kezdősúly nagyon magas, azaz, ha mondjuk valaki napi 3000 kalóriát fogyasztott, semmi esetre sem szabad egyik napról a másikra drasztikusan, 1500 kalóriára csökkenteni. A napi kalóriaadaghoz mérten kell 500 kalóriás deficitet teremteni, majd egy bizonyos súlyfelesleg után az új súlyhoz mérten kiszámolni a napi kalóriadeficitet, aminek kiszámításához korábbi cikkünk nyújt segítséget.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Milyen ételekből álljon a menü?

A menüdben kapjanak helyet a tápanyagokban gazdag ételek, teljes kiőrlésű élelmiszerek, sovány húsok, gyümölcsök, zöldségek, valamint egészséges zsírok, amelyek biztosítják az alacsonyabb kalóriabevitel mellett is a teltségérzetet. A testmozgást se felejtsd el beiktatni, hiszen ezzel megduplázhatod a fogyást, az edzés során előnyben kell részesíteni az erősítő jellegű mozgásformákat, ezekkel ugyanis növelheted az izomtömegedet, több izommal pedig több kalóriát égethetsz el. 

Heti mintaétrend

Hétfő

Reggeli: két főtt tojás két szelet teljes kiőrlésű pirítóssal, csíkokra vágott uborkával.

Tízórai: egy doboz görög joghurt fagyasztott bogyós gyümölcsökkel.

Ebéd: 100 gramm grillezett csirkemell egy marék főtt édesburgonyával, egy marék zöldbabbal. 

Uzsonna: egy alma, egy evőkanál házi készítésű mogyoróvaj.

Vacsora: 100 gramm zöldsaláta lazacdarabokkal és fokhagymás natúr joghurtos öntettel.

GettyImages-820899560

Kedd

Reggeli: Negyed csésze granola egy csésze natúr joghurttal, egy marék áfonyával és pár szem dióval.

Tízórai: egy centi vastagságú cheddar sajt, egy főtt tojás.

Ebéd: egy tányérsűrű zöldségleves.

Uzsonna: két kanál hummusz, egy teljes kiőrlésű toastkenyér répa-  és zellercsíkokkal.

Vacsora: Egy kocka (15x15 cm) darált húsos rakott padlizsán. 

GettyImages-667038942

Szerda

Reggeli: két szelet sült zabkásás süti körtével és áfonyával. Kávé, tej és cukor nélkül.

Tízórai: előző napról megmaradt hummusz répa- és zellercsíkokkal.

Ebéd: 100 gramm grillezett lazac egy marék barna rizzsel, egy marék sajttal sült brokkolival. 

Uzsonna: egy banán, egy evőkanál házi készítésű mogyorókrém.

Vacsora: 100 gramm cukkinispagetti paradicsomos öntettel, diétás húsgolyóval.

GettyImages-680353530

Csütörtök

Reggeli: egy csésze zabkása két deci növényi itallal, bogyós gyümölcsökkel.

Tízórai: egy teljes kiőrlésű pirítós, egy főtt tojás.

Ebéd: egy darab teljes kiőrlésű tortilla csirkehússal, salátamixszel, fokhagymás zsírszegény tejföllel.

Uzsonna: egy banán, egy kanál házi készítésű mogyoróvaj.

Vacsora: egy megpakolt tenyérnyicéklarizottó. 

GettyImages-518563507

Péntek

Reggeli: két tojásból készült rántotta, három szelet avokádó, négy darab koktélparadicsom, egy teljes kiőrlésű pirítós.

Tízórai: egy alma, két szelet pufirizs.

Ebéd: egy tányér tonhal (alacsony sótartalmú legyen) teljes kiőrlésű tésztával, bazsalikommal, két kanál kukoricával.

Uzsonna: egy natúr joghurt, teljes kiőrlésű keksz.

Vacsora: cézársaláta majonéz nélkül.

GettyImages-1257001099

Szombat 

Reggeli: egy csésze zabpehely két deci növényi tejjel, banánkarikákkal.

Tízórai: egy centi vastag cheddar sajt, pár szem szőlő.

Ebéd: 100 gramm bőr nélküli csirkemell, egy csésze fokhagymán fonnyasztott spenóttal, fél csésze főtt édesburgonyával.

Uzsonna: 8 szem mandula.

Vacsora: maradék céklarizottó. 

Vasárnap

Reggeli: két darab teljes kiőrlésű palacsinta három deci növényi itallal.

Tízórai: fél csésze natúr görög joghurt, fél csésze áfonya, két evőkanál mandula. 

Ebéd: almával sült csirke bugursalátával.

Uzsonna: Fehérjeturmix természetes fehérjével.

Vacsora: egy kocka (15x15 cm) rakott kel zsírszegény sajttal és tejföllel. 

20 perces intenzív edzés hasra, amihez csak egy szék kell

Kapcsold be a tévét, vagy tegyél be egy pörgős számot, és már kezdheted is az edzést. 

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük