A 10 leghatékonyabb zsírégető szupertáplálék
Egyre gyakrabban hallani az úgynevezett szupertáplálékokról, melyek a rák, a szívbetegségek és az elhízás megelőzésében is segítenek.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Hatalmas szemek 5 lépésben, pillanatok alatt - Így használd a fehér szemceruzát »

Ha különleges, miért ne adhatnád ajándékba: a legjobb szépségápolási csomagok karácsonyra »

Ez nem csak egy póló, segíthetsz vele: egyedi kollekció magyar tervezőtől és ismert zenészektől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár nem hivatalos, tudományos megnevezés, a táplálkozási szakértők egy ideje előszeretettel alkalmazzák a szupertáplálék kifejezést, mégpedig olyan élelmiszerek esetében, melyek kimagasló tápanyagtartalommal rendelkeznek, gazdag forrásai az antioxidánsoknak, a vitaminoknak, az ásványi anyagoknak és a rostoknak, mindezeknek köszönhetően pedig a szervezetre gyakorolt jótékony hatásaik is igen szerteágazóak.

A kutatások szerint ezen táplálékok meghatározó szerepet játszhatnak korunk legfenyegetőbb népbetegségeinek kezelésében, többek között hatékony segítséget jelentenek a rák, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint az elhízás és a túlsúly megelőzésében, illetve kezelésében. Ha szeretnél gondoskodni egészségedről és jó közérzetedről, valamint természetes úton szeretnéd elérni az ideális testsúlyt, mielőbb építsd be őket étrendedbe. Íme, a legjobbak!

1. Áfonya

Annak ellenére, hogy igen aprócska, az áfonya hihetetlenül erős antioxidáns-forrás, valamint cink-, magnézium-, kálium- és vastartalma is jelentős. Csökkenti a vérben a rossz koleszterinek szintjét, a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának kockázatát, továbbá segít megkötni a káros szabadgyököket, így hozzájárul a rákos megbetegedések megelőzéséhez is. Orvosolja az alvási rendellenességeket, lassítja a sejtek öregedését, javítja a memóriát, serkenti az emésztést, és a szervezet méregtelenítésében is szerepet játszik.

2. Brokkoli

Az antioxidánsokban és emésztésserkentő rostokban gazdag, viszont kalóriában annál szegényebb zöld vitaminbomba - többek között A-, B- és C-vitamint tartalmaz nagyobb mennyiségben - a káliumnak és a vasnak is jelentős forrása, így amellett, hogy megerősíti az immunrendszert, és segít megelőzni a rákos megbetegedést, a szervezet egészséges vízháztartásáért és a vérképzésért is sokat tesz.

A brokkoli továbbá kiváló kalcium- és magnéziumforrás, így az agy és az idegrendszer számára is ideális táplálék.

3. Lazac

A lazac más tengeri halakhoz hasonlóan kiváló forrása az omega-3 zsírsavaknak, melyek hozzájárulnak a szív és az érrendszer egészségének megőrzéséhez, a depresszió megelőzéséhez és kezeléséhez, valamint a szellemi teljesítményt is növelik. Serkentik szervezetedben a szerotonin termelését, szabályozzák a vérnyomást, valamint a trombózis kialakulásának kockázatát is csökkentik. A lazac mindemellett gazdag minőségi fehérjében, így rendszeres fogyasztása a zsírégetést is fokozza.

4. Narancs

Amellett, hogy a gyümölcsök között az egyik legjobb C-vitamin-forrás, nagyon gazdag rostokban és antioxidánsokban, így számos betegség megelőzésében segít. Többek között csökkenti a szívbetegségek, a rák, valamint az influenza és a gyulladásos megbetegedések kialakulásának kockázatát, B-vitamin-tartalma révén segít megőrizni az idegrendszer egészségét, illetve az anyagcsere-folyamatokat is egyensúlyban tartja. Káliumtartalma, illetve a benne található gyümölcssavak emésztésserkentő hatása révén a fogyókúra ideje alatt is nagy segítség lehet.

5. Joghurt

Amellett, hogy a zsírszegény joghurtok gazdag forrásai a csontok egészségéhez nélkülözhetetlen kalciumnak, minőségi fehérjét tartalmaznak, a bennük található jótékony baktériumok pedig segítenek megőrizni a bélflóra, illetve az emésztés egyensúlyát. A joghurt rendszeres fogyasztása megerősíti az immunrendszert, lényegesen csökkenti a csontritkulás kialakulásának kockázatát, valamint a bélrendszeri rákos megbetegedéseket is segít megelőzni.

6. Spenót

A K- és B-vitaminban gazdag zöld kedvenc gazdag antioxidánsokban, többek között luteinben, így amellett, hogy segít megőrizni a csontok, az idegrendszer, a szív, az érrendszer és az anyagcsere egészségét, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, és a szemet is megóvja a károsodásoktól. Hatóanyagai továbbá lassítják a sejtek öregedését, többek között bőrödet is üdévé és frissé varázsolják.

7. Alma

Az alma nem véletlenül számít az egyik legközkedveltebb egészségmegőrző tápláléknak. Nagyon gazdag antioxidánsokban, különösen C-vitaminban, melynek révén erősíti az immunrendszert, és a rák kialakulását is megelőzheti. Az alma továbbá nagy mennyiségben tartalmaz rostokat, melyek amellett, hogy serkentik az emésztést, és segítenek a méregtelenítésben, a vér koleszterinszintjét is csökkentik, így a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez is hozzájárulnak. A rendszeres almafogyasztás továbbá segíti a vércukorszint szabályozását is.

8. Gránátalma

Az ókor óta előszeretettel használt gyümölcs, illetve a belőle készült gyümölcslé magas antioxidáns-tartalma révén lassítja a sejtek öregedését, csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát - sőt, a kutatások szerint a meglévő daganatos sejtek növekedését és szaporodását is képes lelassítani -, megerősíti a szívizomzatot, segít megelőzni a keringési rendellenességeket, továbbá a koleszterinszintet is csökkenti. Jótékony hatást gyakorol az anyagcserére és az emésztésre is, valamint segíti a szervezet salaktalanítását.

9. Búzacsíra

A búzacsíra szintén igen gazdag antioxidáns-forrás, így képes megelőzni a rákot és a szívbetegségeket, enyhíti a stressz és a cukorbetegség tüneteit, magnéziumtartalma miatt pedig a csontépítésben is segít. Igen gazdag forrása továbbá a rostoknak, melyek révén tisztítja az emésztőrendszert - nem véletlen, hogy a méregtelenítő étrendek egyik nagy kedvence -, és serkenti az anyagcserét. A búzacsíra mindemellett valódi ásványianyag- és vitaminbomba - többek között nagyobb mennyiségben tartalmaz E-vitamint, vasat és cinket.

10. Paradicsom

A paradicsom az egyik legjobb forrása a likopin nevű antioxidánsnak, mely nagyon sokat tehet szíved és érrendszered egészségéért, többek között azzal, hogy segít a magas vérnyomás kezelésében.

Így képes akár 50%-kal csökkenteni a szívbetegségek kockázatát, nem beszélve arról, hogy egyes tanulmányok szerint a tumorok kialakulását is megelőzheti. A paradicsom tápanyagai mindemellett segítik az emésztőszervek működését, emellett az egyik leghatékonyabb méregtelenítő zöldséggé avatják a rostban gazdag, lédús finomságot.

OLVASD EL EZT IS!

ananasz enzim
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Add le végleg túlsúlyodat!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló