Kemény, de hatékony: 10 perces lépcsős edzés, ami gyönyörű lábakat és popsit farag
A lépcsőzés remekül megdolgoztatja, és keményebbé, kontúrosabbá teszi a fenék- és combizmokat, miközben az állóképességet is növeli.

GettyImages-1131209578
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

"Nincs időm rá" - ez talán a leggyakoribb kifogások egyike, miért nem edz valaki. Hiszen reggel rohanás a munkába, délután a gyerekért az oviba, az iskolába vagy a szakkörre, majd el kell intézni a napi bevásárlást, a vacsora elkészítését, és már ott is találja magát az illető, hogy elment az egész nap. 

Lehet, hogy közhelyként hangzik, de edzeni bárhol lehet: a nappaliban, TV-nézés közben, a kertben, a parkban, de az is sokat számíthat, ha például lift helyett a lépcsőt veszed igénybe az edzéshez. Az embernek arra van ideje, amire akarja, hogy legyen, így ha tornázni akarsz, tíz percet bizonyára te is be tudsz iktatni a mindennapokba.

Mennyi kalóriát éget el a lépcsőzés?

A lépcsőzés amellett, hogy remekül megdolgoztatja, és keményebbé, kontúrosabbá teszi a fenék- és combizmokat, a lábat is tónusossá, feszessé varázsolja. Nagy előnye, hogy egyenletesen emeli a pulzusszámot, és edzi a vérkeringést, ezáltal az ereket is.

GettyImages-1069492580

A lépcsőzés a jó fizikai állapotban levőket is próbára teszi, nem véletlenül. Olyan magas intenzitású kardiomozgásról van szó, amely közben az egész testsúlyod mozgatod, így azt érezheted, hogy egy emelet megtétele után is könnyen kifáradsz. 

Mennyi kalóriát éget el a lépcsőzés?

Livestrong cikke szerint az Amerikai Testnevelési Tanács számításai alapján egy 46 kilós ember 235 kalóriát, egy 70 kilós ember 365 kalóriát is elégethet 30 perc felfelé lépcsőzéssel, egyórás edzés esetén ennek a duplája is elégethető. A lépcsőzéssel háromszor annyi kalória égethető, mint például a sétával, és 50%-kal megterhelőbb is, ezáltal sokkal hatékonyabb. 

A cikk az ajánló után folytatódik

10 perces szuper hatékony lépcsős edzés

Az alábbi videóban egy szuper hatékony edzést mutatunk, amely amellett, hogy feszesíti a kényes területeket, növeli az állóképességet is. A gyakorlatokból készíts egyfajta szakaszos edzést, melyben 30 másodperces intenzív szakaszokat 30 másodperces pihenő időszak követ, így maximalizálhatod a zsírégetést. A videóban látott gyakorlatokat többször is megismételheted a magasabb kalóriaégetés végett.

Napi 30 perces, tempós lépegetős otthoni torna

Napi 20-30 perc tempós lépegetős tornával növelhető az erőnlét, az állóképesség, növekszik az izmok terhelhetősége és az ízületek rugalmassága is.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük