Fogyaszt, laktat, kipucolja a mérgeket, és még nagyon finom is - Mi az?
Étrenddel mutatjuk, hogyan fogyaszd a brokkolit a diéta során.

brokkoli face
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

A legdivatosabb átmeneti dzsekik és tavaszi kabátkák 15 ezer forint alatt: ezekre most tényleg szükség lesz »

Tisztítja, radírozza a bőrt, és tű nélkül juttatja be a hatóanyagokat: a hidroabráziós arctisztítás előnyei »

10 perc torna a tónusos felsőtestért: formálja a hátat és erősíti a karokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A brokkoli, mely a káposztafélék családjába tartozik, és akárcsak rokonai, gazdag C-vitaminban, így mindössze 10 deka brokkolival 50 grammot viszel be a bőrmegújító vitaminból. Ez azonban messze nem az egyetlen jó tulajdonsága a zöldségnek.

A brokkoli gazdag rostokban, így eltelíti a gyomrot, tisztítja a bélrendszert, és hosszú időre jóllakottságot biztosít. Emellett sok szelént és antioxidánsokat is tartalmaz, mely tulajdonságának hála csökkenti a rák és a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

Hogyan fogyaszd a brokkolit?

A zöldség tápértéke nyersen a legmagasabb, hiszen így minden értékes anyag benne marad. Ha szeretnél valamilyen fogást készíteni belőle, kerüld el a hosszú főzést, ilyenkor ugyanis sok vitamint elveszítesz.

Ehelyett kipróbálhatod a gőzön főtt, mikrózott, serpenyőben sült, rántott vagy grillezett változatokat, melyek többet megőriznek a brokkoli tápanyagai közül. A legjobb megoldás pedig a hirtelen forrázás, mely néhány másodperc alatt puhábbá teszi a zöldséget, ám az alig veszít valamit tápláló jellegéből.

Diétázás brokkolival

A következő étrend tíz napra készült, mely időszak alatt akár három kilótól is megszabadulhatsz, ám érdemes kikérni az orvosod tanácsát, mielőtt belevágsz.

A következőkben felsorolt menük minden esetben két napra értendőek, így a tíz nap alatt öt különböző reggeli, ebéd és vacsora szerepel a listában, azaz csak minden második nap kell főznöd.

Ami az italfogyasztást illeti, a víz és a zöld tea minden mennyiségben megengedett, sőt, legalább nyolc-tíz pohárral, összesen két-három litert kell fogyasztanod belőlük naponta. Kávét reggel és a délelőtti órákban ihatsz, cukor és tej nélkül.

Az edzés és a mozgás természetesen erősen javasolt a diéta ideje alatt, ám a kúra enélkül is képes eredményt elérni.

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Étrend

1-2. nap

Reggeli: 200 gramm párolt brokkoli sóval, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy csésze fekete tea cukor nélkül.
Ebéd: egy tányér tyúkhúsleves, 150 gramm csirkemell, 100 gramm brokkoli.
Vacsora: 250 gramm párolt brokkoli sóval, egy csésze fekete tea cukor nélkül.

3-4. nap

Reggeli: 200 gramm brokkoliból és kaliforniai paprikából készült grillzöldség fokhagymával, sóval, borssal és olívaolajjal.
Ebéd: 50 gramm tonhalból, 150 gramm brokkoliból, egy közepes hagymából, két közepes paradicsomból készült saláta olívaolajjal és ízlés szerint fűszerekkel.
Vacsora: ugyanaz, mint a reggeli.

5-6. nap

Reggeli: 100 gramm sonka, 100 gramm főtt brokkoli, fél pohár tejföl.
Ebéd: 200 gramm gőzön főtt vagy párolt brokkoli sóval és egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Vacsora: 150 gramm főtt, sovány hús és egy pohár alacsony zsírtartalmú tejföl.

7-8. nap

Reggeli: 100 gramm főtt brokkoli, két főtt tojás, egy csésze fekete tea cukor nélkül.
Ebéd: egy tányér tyúkhúsleves, 150 gramm főtt csirkehús, 100 gramm főtt brokkoli.
Vacsora: 250 gramm brokkoli sóval és egy csésze fekete teával cukor nélkül.

9-10. nap

Reggeli: 100 gramm főtt brokkoli sóval, kettő szál nyers vagy a levesben főtt répa.
Ebéd: 100 gramm főtt brokkoli sóval, 100 gramm panír nélküli sült tengeri hal, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Vacsora: 200 gramm brokkoli sóval és egy nagyobb, héjában főtt krumpli.

További tanácsok

Amennyiben a diéta ételeit nem érzed vonzónak, próbálj meg egy másik étrendben helyet találni a brokkolinak, más, kevésbé hatékony zöldségeket kiváltva vele. Ha a főtt brokkoli ízével van problémád, próbáld ki a zöldséget nyersen vagy pirítva, így ugyanis roppanósabb, és könnyebb megkedvelni.

A diéta kipróbálása esetén fontos felhívnunk rá a figyelmedet, hogy a brokkoli rengeteg rostot tartalmaz, azaz puffadást, hányingert és hasmenést okozhat. Emellett a kúra során a szervezeted vasat és cinket fog veszíteni, így azt érdemes utána nem sokkal pótolni.

Komoly előnye az étrendnek, hogy a brokkoli nagyon erős méregtelenítő, különösen ajánlott azok számára, akik dohányoznak, ugyanis kitisztítja a szervezetből a nikotint és a cigarettából származó többi toxint. A brokkoli emellett a folsav egyik legjobb természetes forrása, mely a nők számára különösen fontos.

Ezt is szeretjük