7 dolog kell, hogy örökre elhagyjunk egy rossz szokást: a pszichológus szerint működik
Mindenkinek vannak rossz szokásai, de hogyan vetkőzhetők le egyszer és mindenkorra?

het
Ez is érdekelhet

Megmenti a napot a Huawei nőknek fejlesztett okosórája (x)

Az otthonodnak is jár a tündöklés - Így ragyoghat vegyszermentesen a lakás (x)

Ez egy kritikus pillanat (x)

Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények - Kalandozás a közel-keleti gasztronómia világában (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Füst és égés nélkül (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

beauty and style

Fókuszban a burgundi ajkak: egyszerű téli smink minden alkalomra »

Hat dolog, ami a szemhéj felpuffadását okozhatja: egészen hétköznapi dolgok is állhatnak a háttérben »

India aranya a ghí: így használd a szépségápolásban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hibátlan ember nincs: természetes, hogy mindenkinek vannak rossz szokásai, ám a törekvés, hogy ezeket levetkőzzük, mindenképp hasznos. 

Egy rossz szokást elengedni, megváltoztatni azonban nem könnyű dolog, főleg, ha erős berögződésről van szó. Dr. Mary Hartwell-Walker pszichológus hét pontban foglalta össze, mi segíthet benne.

7 dolog, ami segíthet elengedni egy rossz szokást

Felismerni a rossz szokást már egy jó kiindulás, de a szakértő további tippjei segíthetnek benne, hogy könnyebb legyen megváltoztatni azt.

1. Megértőnek lenni magunkkal szemben - Az ember számos cselekvést automatikusan, robotpilóta üzemmódban végez, azaz nem kell gondolkodnia, mit mi után csinál. A rossz szokások, akárcsak ezek a cselekvések, ugyanilyen mélyen bent ragadt dolgok lehetnek. Első lépésként tehát legyünk türelmesek magunkkal szemben, és fogadjuk el, hogy elengedni egy rossz szokást nem egynapos feladat.

2. Ismerjük fel az okot - Minden rossz szokás mögött megbújhat egy ok, amiért csináljuk. Ha ezt a megbúvó funkciót felismerjük, könnyebb lehet változtatni rajta. A dohányzás hátterében például az is megbújhat, hogy a cigarettázással töltött idő lehetőséget ad öt percre leállni, ezt az időt magunkra szánni és átgondolni a dolgokat. A túl sok netezés ugyancsak az énidő szakítására lehet egy ürügy. A féktelen evés a megnyugodni vágyás jele lehet. Ha tudjuk a funkciót, legközelebb nemet mondhatunk a rossz szokás végzésére, illetve annak tudatában egyszerűbb lehet tudatosan kezelni a dolgot.

3. Nézzünk szembe a problémával - Ha felismertük a szokás funkcióját, akkor ismerjük fel a problémát vagy igényt mögötte. Lehet, hogy azért bújunk a számítógépbe, hogy elkerüljük a vitákat a párunkkal. Lehet, hogy azért eszünk gyorsétteremben, mert muszáj valamit kutyafuttában magunkba tömni, mert nem akarunk ebédszünetet tartani. Lehet, hogy a párkapcsolatban súlyos problémák lappangnak? Lehet, hogy a szervezetünk tiltakozik ellene, hogy nem adunk magunknak 15 percet ebédelni? Nézzünk szembe a dologgal, bármi is legyen.

4. Írjuk le - A szakértő azt tanácsolja, írjuk le, melyik rossz szokásunktól akarunk megszabadulni. Ha valamit leírunk, az nyomatékosabb, a cetli pedig folyamatosan emlékeztet a szándékunkra.

A cikk az ajánló után folytatódik

5. Valaki, aki támogat - A rossz szokás elengedésében jól jöhet valaki, aki támogat minket, és segít kitartani. Ha ő is elengedne egy rossz szokást, akkor kölcsönös lehet ez a segítség. Ha mindkét fél elmeséli a változtatás nehézségeit vagy azt, milyen büszke, hogy már a változtatás útjára lépett, az sokat jelenthet. Ha nincs változtatópajti, akkor egy barátnak vagy családtagnak is érdemes mesélni a megéltekről, de a naplóírás is szóba jöhet.

6. Idő - A pszichológiában úgy tartják, 28 nap kell, hogy eltöröljünk egy rossz szokást, de a szakértő szerint ez nem igaz. A rossz szokásokat elengedni igenis nehéz, és olykor tovább is tarthat, akár hónapokig is. Nemhiába, hiszen a szokás elengedéséhez nem mindig ideálisak a körülmények. Egy stresszesebb, bánatosabb, esetleg munkával terhelt időszakban nem könnyű kiradírozni egy rossz szokást. A tempó függhet a stressztől, a személyiségtől, de attól is, mennyire bonyolult meghonosítani az új, jobb szokást.

7. Néha megbotlik az ember - Ne feledjük, hogy a rossz szokás elengedése nem mindig zajlik zökkenőmentesen. Ahogy a pszichológus írja: engedjük meg magunknak a botlásokat. Az ember ugyanis nem tökéletes. A botlások ráadásul a rossz szokás elengedésében is hasznosak, mert újra és újra rávilágítanak, mi volt az, ami ismét kiváltotta az elengedni vágyott cselekvést. Minden nap új nap, és végül elérhetjük a célt, csupán egy kis kitartás szükséges.

Akupresszúrás pontok fejfájás, kimerültség ellen

Ezek az akupresszúrás pontok segíthetnek a mindennapokban: fejfájás, stressz és fáradtság ellen is beválhatnak.

Ezt is szeretjük