7 dolog kell, hogy örökre elhagyjunk egy rossz szokást: a pszichológus szerint működik
Mindenkinek vannak rossz szokásai, de hogyan vetkőzhetők le egyszer és mindenkorra?

het
Ez is érdekelhet

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Le az impulzusvásárlással! Válts át online-ra (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

beauty and style

Az ásványvíz, vagy a csapvíz fogyasztása tesz jobbat a bőrnek? 7 napig teszteltük, van-e különbség közöttük »

Ezért a hátsóért rajong a fél internet: a 26 éves fitneszmodellnek eszméletlen alakja van »

Az 51 éves Christy Turlington nem kér a Photoshopból: így is gyönyörű »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hibátlan ember nincs: természetes, hogy mindenkinek vannak rossz szokásai, ám a törekvés, hogy ezeket levetkőzzük, mindenképp hasznos. 

Egy rossz szokást elengedni, megváltoztatni azonban nem könnyű dolog, főleg, ha erős berögződésről van szó. Dr. Mary Hartwell-Walker pszichológus hét pontban foglalta össze, mi segíthet benne.

7 dolog, ami segíthet elengedni egy rossz szokást

Felismerni a rossz szokást már egy jó kiindulás, de a szakértő további tippjei segíthetnek benne, hogy könnyebb legyen megváltoztatni azt.

1. Megértőnek lenni magunkkal szemben - Az ember számos cselekvést automatikusan, robotpilóta üzemmódban végez, azaz nem kell gondolkodnia, mit mi után csinál. A rossz szokások, akárcsak ezek a cselekvések, ugyanilyen mélyen bent ragadt dolgok lehetnek. Első lépésként tehát legyünk türelmesek magunkkal szemben, és fogadjuk el, hogy elengedni egy rossz szokást nem egynapos feladat.

2. Ismerjük fel az okot - Minden rossz szokás mögött megbújhat egy ok, amiért csináljuk. Ha ezt a megbúvó funkciót felismerjük, könnyebb lehet változtatni rajta. A dohányzás hátterében például az is megbújhat, hogy a cigarettázással töltött idő lehetőséget ad öt percre leállni, ezt az időt magunkra szánni és átgondolni a dolgokat. A túl sok netezés ugyancsak az énidő szakítására lehet egy ürügy. A féktelen evés a megnyugodni vágyás jele lehet. Ha tudjuk a funkciót, legközelebb nemet mondhatunk a rossz szokás végzésére, illetve annak tudatában egyszerűbb lehet tudatosan kezelni a dolgot.

3. Nézzünk szembe a problémával - Ha felismertük a szokás funkcióját, akkor ismerjük fel a problémát vagy igényt mögötte. Lehet, hogy azért bújunk a számítógépbe, hogy elkerüljük a vitákat a párunkkal. Lehet, hogy azért eszünk gyorsétteremben, mert muszáj valamit kutyafuttában magunkba tömni, mert nem akarunk ebédszünetet tartani. Lehet, hogy a párkapcsolatban súlyos problémák lappangnak? Lehet, hogy a szervezetünk tiltakozik ellene, hogy nem adunk magunknak 15 percet ebédelni? Nézzünk szembe a dologgal, bármi is legyen.

4. Írjuk le - A szakértő azt tanácsolja, írjuk le, melyik rossz szokásunktól akarunk megszabadulni. Ha valamit leírunk, az nyomatékosabb, a cetli pedig folyamatosan emlékeztet a szándékunkra.

A cikk az ajánló után folytatódik

5. Valaki, aki támogat - A rossz szokás elengedésében jól jöhet valaki, aki támogat minket, és segít kitartani. Ha ő is elengedne egy rossz szokást, akkor kölcsönös lehet ez a segítség. Ha mindkét fél elmeséli a változtatás nehézségeit vagy azt, milyen büszke, hogy már a változtatás útjára lépett, az sokat jelenthet. Ha nincs változtatópajti, akkor egy barátnak vagy családtagnak is érdemes mesélni a megéltekről, de a naplóírás is szóba jöhet.

6. Idő - A pszichológiában úgy tartják, 28 nap kell, hogy eltöröljünk egy rossz szokást, de a szakértő szerint ez nem igaz. A rossz szokásokat elengedni igenis nehéz, és olykor tovább is tarthat, akár hónapokig is. Nemhiába, hiszen a szokás elengedéséhez nem mindig ideálisak a körülmények. Egy stresszesebb, bánatosabb, esetleg munkával terhelt időszakban nem könnyű kiradírozni egy rossz szokást. A tempó függhet a stressztől, a személyiségtől, de attól is, mennyire bonyolult meghonosítani az új, jobb szokást.

7. Néha megbotlik az ember - Ne feledjük, hogy a rossz szokás elengedése nem mindig zajlik zökkenőmentesen. Ahogy a pszichológus írja: engedjük meg magunknak a botlásokat. Az ember ugyanis nem tökéletes. A botlások ráadásul a rossz szokás elengedésében is hasznosak, mert újra és újra rávilágítanak, mi volt az, ami ismét kiváltotta az elengedni vágyott cselekvést. Minden nap új nap, és végül elérhetjük a célt, csupán egy kis kitartás szükséges.

Akupresszúrás pontok fejfájás, kimerültség ellen

Ezek az akupresszúrás pontok segíthetnek a mindennapokban: fejfájás, stressz és fáradtság ellen is beválhatnak.

Ezt is szeretjük