Az önbizalom-építés 9 lécsőfoka: ezt tanácsolják a pszichológusok
Hogyan lehetsz magabiztosabb kilenc egyszerű lépésben?

önbizalomépítés
Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Elképesztően stílusos az 50 éves divatblogger: visszafogottan nőies, mégsem észrevétlen »

5 perces frizurák egy kiegészítővel: elképesztően nőiessé teszik a megjelenést »

Így viseld a poncsót, hogy igazán stílusos legyen: a legegyszerűbb ruhát is feldobja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Önbizalmára nap nap után szüksége van az embernek, különböző helyzetekben, ám amennyire fontos lenne, sokaknál épp annyira mozog alacsonyan. Emiatt elúszhat egy új szerelem lehetősége, mehet a levesbe a kecsegtető állás, de számos egyéb hátrány is származhat az önbizalomhiányból.

Nem kell beletörődni ebbe, felfogható átmeneti állapotként is vagy egy tulajdonságként, amin csiszolni tervezünk. Olyasmiről van szó ugyanis, ami növelhető, táplálható, fejleszthető. Lehet, hogy a legközelebbi állásinterjú már sikeres lesz? Lehet, hogy egy meg nem lépett változtatás hamarosan nem csak álom lesz?

Az önbizalom-építés 9 lépcsőfoka

Apró dolgokon is nagyon sok múlhat. Nem mindegy, hogy milyen a testtartás, de az sem, hogy az ember önmagával hogyan kommunikál. Egyetemi pszichológus professzorok és a pszichológia tudományának régi nagyjai szerint  9 lépcsőfok segíthet növelni az önbizalmat.

1. Felvenni egy magabiztos testtartást

Sokan nem is hinnék, de a testtartás nemcsak kifelé küld információkat, de befelé is hat. Egy görnyedt tartású ember sosem fogja magabiztosnak érezni magát. Ha kicsit erőt vesz magán, és szándékosan felvesz egy magabiztosságot sugárzó pózt, az befelé is hatni fog.

2. Átértelmezni a stresszelő helyzeteket

A stressz nem jó, mint tudjuk, de akár erőt is meríthet belőle az ember, ha átértelmezi az érzést, és energiát nyer a teljesítéshez a feszültségből.

3. Sport

A rendszeres sport növeli az önbizalmat, segít levezetni a feszültséget, kellemes közérzetet ad, ráadásul még egészséges is. Sokan félnek tőle, hogy nem fogják bírni, és negatív élményük lesz. Mindeközben a sportolás ténye is egy elismerést érdemlő dolog, és a próbálkozásé is, ami egyre jobb eredményeket is hozhat. Bármi legyen az, ami megmozgatja az embert, a magabiztosságnak is jót tehet.

A cikk az ajánló után folytatódik

4. Segíteni másoknak

A másoknak nyújtott segítség nemcsak nekik jó, de az embernek is öröm, ráadásul az önbizalmat is fokozza, hiszen ilyenkor az ember valami olyannal tud hozzájárulni a másik sikeréhez, ami esetében nincs meg.

5. Vizualizálni a magabiztosságot

Nemcsak az segít, ha az ember felvesz egy magabiztos tartást, de az is, ha elképzeli magát magabiztos emberként. Az ilyesmi befelé hat, és segít abban, hogy meg is valósuljon, amit elképzeltünk.

6. Elfogadni a hibázás lehetőségét

Sokak önbizalmát az veszi el, hogy félnek a hibázás lehetőségétől. El kell azt fogadni, hogy emberekként hibázunk, és ezzel nincs semmi gond. Fontos tudatosítani továbbá, hogy bárhogy is lesz, az esetleges hibából eredő helyzettel az ember képes lesz boldogulni. Ez is segíthet magabiztosabbnak lenni.

7. A célok megfogalmazása

Az is segíthet az önbizalom-építésben, ha az ember új célokat állít maga elé. Nem kell nagy célokra gondolni, de akár egy elrugaszkodottabb is kerülhet a sor végére. Legyenek azonban rövid távú célok is, amelyek viszont sikerélményt hozhatnak, mert realitásuknál fogva minden esély megvan rá, hogy eléri őket az ember.

8. A befelé irányuló kommunikáció jellege

Fontos, hogy az ember ne szidja saját magát, hanem partnere és barátja legyen magának. A jó szó befelé is sokkal építőbb, mint a durva, akárcsak a másokkal való beszélgetés során. Ez valahol összefüggésben van önmagunk szeretetével is. Enélkül sincs sok esélye az önbizalom javulásának.

9. Segíthet a mindfulness is

Mindfulness, azaz tudatos jelenlét. Mindent, ami történik, tudomásul venni, de nem hagyni, hogy kizökkentsen a nyugalomból. A mindfulness segíthet a mindennapi akadályokat úgy venni, hogy az ne okozzon további csorbát a magabiztosságban. Korábban mi is írtunk a mindfulnessről.

Akupresszúrás pontok a jobb közérzetért

Testszerte találhatók könnyen elérhető akupresszúrás pontok, melyek segíthetnek a kellemetlenségeket enyhíteni.

Ezt is szeretjük