3 eset, amikor igenis lehetsz önző: van, amikor javadra válik a negatívként feltüntetett tulajdonság
Az önzőség nem feltétlenül rossz: néha szükséges, sőt fontos is annak lenni.

GettyImages-1170301232
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

Nőiesek, és szépen elrejtik a hasat ezek a szettek: előnyös fazonok gömbölyded idomokra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Önző - ha valakire ezt mondja az ember, általában haragszik. Ha magára mondja, rendszerint bűntudata van. Ehhez a szóhoz negatív érzések társulnak.

Pedig van úgy, hogy az önzőséggel nincs baj: ha az ember önmagával törődik, saját jóllétéért cselekszik. Sok ilyen eset van, a következő három a legfontosabbak közé tartozik.

Ha időt szán az alvásra

Sokan hajlamosak az utolsó csepp energiájukon túl is dolgozni, látástól vakulásig, tenni a többi emberért, a családért vagy akár pénzkeresés érdekében.

Csakhogy eljön az a pont, amikor a szervezetnek feltöltődésre, pihenésre, alvásra van szüksége, és az embernek muszáj gondolnia magára. Ha valakinek mindenre és mindenki másra van ideje, csak arra nincs, hogy pihenjen, és tartósan kevés időt, napi 4-5 órát alszik, az a Pennsylvaniai Egyetem kutatása szerint rossz hangulathoz, stresszhez, ingerlékenységhez és mentális kimerültséghez vezet.

A feltöltődést tehát soha nem szabad megtagadni a szervezettől: erre időt szánni nem kényelmes döntés vagy lustaság, hanem egy természetes szükséglet kielégítése. Ha másként nem megy, érdemes átszervezni a napokat, segítséget kérni, új napirendet felállítani.

Ha énidőt teremt

Vannak, akik luxusnak érzik megteremteni az énidőt, azokat az órákat vagy akár félórát, amit az ember csak magára, számára kedves, relaxáló tevékenységre fordíthat. Ez a lelki egyensúly egyik alapvető feltétele, amitől az ember derűsebb és energikusabb lehet, jobban viselheti a stresszt, és a munkahelyi terhelést a British Psychological Society tanulmánya szerint.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az énidőt tehát érdemes megfelelő megvilágításba helyezni: nem másoktól, más tevékenységektől vesszük el, hanem magunknak adjuk, ami egy sokkal észszerűbb megközelítés.

Ha kapni is szeretne

Jobb adni, mint kapni - mondják, ám nemcsak adni, kapni is kell, legyen szó szeretetről, figyelemről, gesztusokról, segítségről vagy bármi egyébről.

Ahogyan mi örömmel adunk másnak, az illető részéről is ugyanúgy öröm kell legyen, hogy nekünk ad. Ugyan lehetnek periódusok, hogy az arányok eltolódnak, de ha ez hosszú távon így marad, az nem más, mint egyszerű kihasználás. Nem elítélendő, és nem negatív értelemben vett önzőség, ha egy ilyen esetben az ember a sarkára áll, és nem hagyja magát. Még akkor sem, ha szereti a másik embert.

Jóga kiégés és rosszkedv ellen

Egyszerű gyakorlatok, amik a kezdőknek is mehetnek.

Ezt is szeretjük