Szerencsés véletlen vagy karmikus feladat? A nő, aki 3 hajós katasztrófát élt túl

Az utolsó katasztrófában a nő is megsérült.

Ahány ember, annyi sors és feladat. Vannak, akik végigélik az életüket nyugodt körülmények között, másoknak viszont bonyolultabb és veszélyesebb kihívásokkal kell szembenézniük.

Erre kiváló példa Violet Jessop, aki nem egy, hanem három hajós katasztrófát élt túl. Persze, lehet ezt a helyzetet szerencsés véletlennek is értelmezni, mégis elgondolkodtató.

Violet Jessop története

Violet Jessop 1887-ben született Argentínában. Már a gyermekkora sem volt egyszerű, súlyos tüdőbetegségben, azaz tuberkulózisban, ismertebb nevén tbc-ben szenvedett. Az orvosok emiatt csak néhány hónapot jósoltak neki, de a lány legyőzte a súlyos kórt. Csupán 16 éves volt, amikor elveszítette édesapját, ezután a családjával Angliába költöztek. Violet gyakran gondoskodott testvéreiről, amíg édesanyja dolgozott. Azonban az anyja beteg lett, ezért a lány otthagyta az iskolát, és utaskísérőnek jelentkezett a Royal Mail Line Orinoco nevű hajójára 1908-ban.

Akkoriban a hajókon dolgozó utaskísérők középkorúak voltak. Emiatt Violet direkt elrejtette szépségét öltözködésével, hogy felvegyék. Végül sikeresen elhelyezkedett. Később, 1910-ben a White Star Line Olympic nevű hajóján dolgozott tovább. Ezen a hajón rendkívül jómódú és vagyonos emberek utaztak, ráadásul sokuk nehéz természetű volt, így Violet 17 órákat dolgozott, hogy mindennel meg legyenek elégedve a vendégek. Azonban 1911. szeptember 20-án az Olympic nevű hajó összeütközött a HMS Hawke hadicirkálóval.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Mind a két hajó súlyosan összeroncsolódott, az utasoknak - köztük Violetnek is - el kellett hagyniuk a fedélzetet. Szerencsére nem halt meg senki, a járművek is a víz felszínén maradtak. Érdekes, hogy a lány kedvét nem vette el ez a súlyos baleset, sőt, továbbra is szívesen vállalt munkát hajókon, mert nagyon szerette az állását, még a kevés pénz ellenére is.

Újabb katasztrófa, amit meg is filmesítettek

Később az Olympic testvérhajójára, a Titanic-ra kerestek munkaerőt. Violetet a családja és a barátai bátorították, hogy vállalja el a munkát. A lány beleegyezett. Az akkor még elsüllyeszthetetlennek vélt jármű 1912. április 10-én hagyta el az angliai Southampton kikötőjét, majd New York felé vette az irányt. Azonban április 14-én, éjfél előtt nem sokkal a Titanic jéghegynek ütközött az Atlanti-óceán közepén.

A hajó április 15-én, hajnali kettő óra után nem sokkal kettétörve elsüllyedt. Így nem volt sok idejük az embereknek a menekülésre, ráadásul a mentőcsónakok száma kevés volt: mindössze húsz csónak állt rendelkezésükre. Emellett mentőgyakorlatokat sem tartottak a fedélzet dolgozói, így nem igazán voltak tisztában azzal, hogyan kellene eljárniuk pontosan. A csónakokban átlagosan 65 ember fért el, de a legelsőben csak 12 fő utazott. Körülbelül 1500 fő vesztette életét, miközben a hajón több mint 2200-an utaztak.

Violet nagy szerencséjére ezt a tragédiát is megúszta. Sőt, amikor a mentőcsónakba beült, egy csecsemőt adtak a kezébe, akire vigyáznia kellett. Miután a Carpathia hajó befogadta az összes menekültet, Violet kezéből egyszer csak egy asszony szótlanul kivette a kisbabát - vélhetően a csecsemő édesanyja volt az.

Harmadszor már ő is megsérült

Violet az első világháború alatt a Britannic nevű kórházhajón szolgált. Azonban 1916. november 21-én egy máig megmagyarázhatatlan robbanás történt, így 57 percen belül elsüllyedt a hajó az Égei-tengeren - összesen harminc halálos áldozata lett a tragédiának. A brit hatóságok azt feltételezték, hogy a hajót egy torpedó találta el, másik gyanújuk pedig az volt, hogy a Britannic a német hadierők aknájára futott.

Violet nem tudott mentőcsónakba szállni, ráadásul a hajó propellerjei beszippantottak több csónakot is. Emiatt Violet leugrott a fedélzetről. A nő koponyája súlyosan megsérült az eséstől, de túlélte a sérülést. Mindennek ellenére 1920-ban visszatért dolgozni a White Star Line társasághoz. Szerencsére a karrierje második felében már semmilyen katasztrófát nem kellett megélnie - végül 1950-ben ment nyugdíjba.

Érdekes, hogy miután nyugdíjba ment, Violet állítása szerint egy este felhívta telefonon egy nő, aki azt állította, hogy ő volt az a baba, akit megmentett a Titanicon. Miután a titokzatos hívó ezt kimondta, nevetett, és letette a telefont. Egy barátja szerint csak szórakozott egy környékbéli gyerek Violettel, de a nő azt állította, hogy sosem mondta el senkinek, hogy egy csecsemőre vigyázott a Titanic katasztrófája során. A sok tragédia ellenére Violet szép kort élt meg, 1971-ben hunyt el szívelégtelenségben. 83 éves volt.

Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport
Ezt is szeretjük