6 dolog, ami bárkit jobb emberré tehet: a coach szerint ez a hat lépés sokat segíthet
Ha valaki igazán szeretné, sikerülhet jobb emberré válnia.

GettyImages-880404206
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Elegáns, nőies szettek fehér nadrággal: mindennel passzol és fiatalos »

15 perces kalóriaégető kardió kezdőknek: jól fogsz mulatni közben »

5 trend, amitől még nőiesebbek a nyári topok: divatos darabok árakkal és lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Legyél jó - mondják sokszor a gyerekeknek, ha csintalankodnak. A mondat még évek múltán is visszhangzik legbelül. Felnőttként azonban sokan intés nélkül is vágynak rá, hogy jobb emberré váljanak.

Felmerül a kérdés, lehetséges-e ez ebben a korban: a coach, Elizabeth Scott szerint igen, és írásában azt is elárulta, mit tehet az ember ennek érdekében. Hat egyszerű, de nagyon fontos lépést részletezett.

A harag tudatos kezelése

Fontos lépés, hogy az ember megtanulja kezelni a haragot. Ezt senki sem iktathatja ki az életéből, de ha megtanulja jól kezelni, azzal máris sokat tett érte, hogy jobb ember legyen. Ha képes rá, hogy felismerje, mi a különbség a harag érzése és a haragos viselkedés közt, nem kiabál le másokat, nem zúdítja másokra dühét, hanem inkább tudatosan kezelheti annak valós kiváltó okát.

merges

Segít, ha az ember tudatosítja, milyen helyzetekben tör elő belőle a haragos viselkedés. Amikor késésben van? Esetleg, amikor valakinek a társaságában tartózkodik? Ezeknek a szituációknak, személyeknek a jelenlétét érdemes tudatosan minimalizálnia az életében, esetleg ki is zárva őket. Így az ember elkerülheti a felesleges mérgeskedést.

Végül nem jó napindítás, ha még az előző napi sérelem miatt haragos az ember. Okosabb a megbocsátás, a múltbéli kellemetlenségek helyett a jelenre fókuszálás.

Segíteni másoknak

Már-már közhelyesnek tűnhet a jobb adni, mint kapni elve, vagy túl evidensnek, hogy aki segít másoknak, jobb ember lehet. Pedig ezek nem csak üres szavak, hanem tudományosan bizonyított tények.

Szklerózis multiplexes betegek, akik sorstársaiknak segítettek, beszámoltak róla, hogy önbecsülésük nőtt, hangulatuk javult, magabiztosabbak és boldogabbak lettek a mindennapokban. Hasonlót tapasztaltak dialízises, transzplantált páciensek és betegek családtagjai is, amikor segítő kezet nyújtottak. Mások támogatása, nem csak tárgyakkal vagy pénzzel, az ember saját lelkének, belső fejlődésének is hasznára van.

kezek

Így segít a változás modellezése

Amikor valaki elindul a jobbá válás útján, az út hasonló, mint ami a célok megvalósítása felé vezet.

Ami a célokat illeti, segíthet annak elképzelése, hogy mit kívánna az ember egy varázspálcával, amivel egy szempillantás alatt megteremthető az élet, amire vágyik. Bármi is legyen az, bármilyen irreális is pillanatnyilag, jó leírni, hogy mindig felidézhető legyen.

Az álmok, célok megvalósításában segít, ha az ember az üzletemberekhez hasonlóan összeállít egy listát, mik a tervei, miként szeretne élni a következő egy, öt, tíz évben - illetve élete végéig. Ezzel tudatosul, hogy a célok megvalósítása egy folyamat, ami lépésekből áll. Az ember nem érzi, hogy megrekedt, hanem belátja, hogy csupán egy állomáson jár a sok közül. A tudatosított célok akkor is jól jönnek, ha egy másik utat kell keresni, ami feléjük vezet.

utak-no

A célokhoz vezető út megtalálása hasonló a belső fejlődés felé vivő megleléséhez. A változás állomásai nevű modellt, melynek öt pontja a probléma felismerése előtti állapot, annak tudatosítása, a változtatás előkészítése, a cselekvés és az új helyzethez való alkalmazkodás, az ember önmaga fejlesztésében is alkalmazhatja. Miután megfogalmazta, miben kell változtatnia, felkészül, és cselekszik. Fontos, hogy közben mindvégig türelmes legyen önmagához, és kivárja, amíg valóban késznek nem érzi magát a változásra.

A kapcsolatok is segítenek jobb emberré lenni

Az ember kapcsolatai által is fejlődik, hiszen nap nap után olyan helyzetek állnak elő, amikor szükség van a problémamegoldó képességére, a jó konfliktuskezelésre, amikor fontos, hogy jó hallgatóság legyen, vagy épp hatékonyan kezelje a haragot. Miközben valaki jobb barát, pár, szülő szeretne lenni, tudatosan törekszik a belső fejlődésre, azaz jobb emberré válik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így segíthet a flow állapot

A flow állapot akkor jelentkezik, amikor az ember minden mást kizárva, tökéletesen el tud mélyülni abban, amit épp csinál. Például egy kreatív munkában vagy egy hobbi pillanatnyi űzésében. Ilyenkor nem stresszel az eredmény miatt, de nem is találja unalmasan egyszerűnek azt: a kettő közt lebeg, élvezve az adott elfoglaltságot.

A flow megmutatja, pontosan mik is azok a tevékenységek, amelyek valóban jók az ember számára, illetve melyek azok, amelyekben igazán erős. Már csak arra kell rájönnie, ezekkel hogyan lehet mások hasznára, segítségére. A flow irányadó, hogyan válhat valaki jobb emberré.

Törődés önmagunkkal

Bár a körülményekre nem feltétlenül hathat az ember, azért sokat tehet, hogy bármi is történik, hatékonyan nézzen vele szembe, és boldoguljon vele.

mosolyog

Ennek feltétele, hogy törődjön saját magával. Eleget aludjon, megfelelően táplálkozzon, tartson kapcsolatot más emberekkel, és szánjon időt a lazításra. Aki ezekre figyel, belül erősebb emberré válik, és sokkal pozitívabban ítéli meg a mindennapi helyzeteket, kevesebbet stresszel, valamint jobban kezeli a kihívásokat. A belső stabilitás tehát ugyancsak segíthet jobb emberré válni.

A coach tanácsai a gyakorlatban jól alkalmazhatók, és megszívlelendők, ha valaki elindulna jobbá válás felé vezető úton. A változás azonban, mint mindenben, ebben is fokozatos: türelemmel és kitartással érhető el a cél. Maga a törekvés mindeközben a legfontosabb lépés.

Optimizmust segítő jóga

A következő mozdulatok segíthetnek pozitív mederben tartani a gondolatokat.

Forrás: verywellmind.com.

Ezt is szeretjük