Félreértett számkivetettek vagy varázslatos némberek? A történelem leghíresebb boszorkányai

Van, aki valóban gyilkolt, de van, aki egyszerűen nem tudta magát megvédeni.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Van, aki valóban gyilkolt, de van, aki egyszerűen nem tudta magát megvédeni.

Boszorkányok, vajákos asszonyok mindig is léteztek, és sokan jártak hozzájuk szerelmi kötésért, rontáslevételért, de azt is tudták sokan közülük, hogyan kell elhajtani egy magzatot. A boszorkányokhoz minden nép folklórjában negatív asszociációk kötődnek: ő az, aki természetfeletti képességekkel rendelkezik, és démoni erejével betegséget és balszerencsét hoz. 

Az eredeti angolszász szó, a wicca azt jelenti, hogy bölcs, nem véletlenül, sok mindent ismertek, amit az átlagember nem: a gyógyfüvek használatát, betegségeket és gyógyításukat. Sokan ugyanakkor nem gyógyítással keresték a kenyerüket, hanem mérgekkel. 

Boszorkányok a máglyán

A történelem során rengeteg boszorkánynak kikiáltott asszony pusztult el máglyán. Sokan közülük valóban ármánykodtak és mérget kevertek, gyilkosságot követtek el, a legtöbben azonban csak sima gyógyítók voltak, vagy éppen jósoltak. 

Egészen a 11. századig nem volt részük szervezett üldözésben, de a 13. században már eretneknek bélyegezték őket. Az inkvizíció a 14. században módszeressé, általánossá és kegyetlenné tette a boszorkányüldözést. Akkor több tízezer embert, főleg nőket kínoztak meg és végeztek ki.

Galériánkban megpróbáltuk összegyűjteni a legismertebb boszorkányokat, akikről - értelemszerűen - jórészt csak később készült metszetek és festmények állnak rendelkezésre. Hírhedt életük és brutális haláluk híressé tették őket, és a mai napig emlékeznek rájuk az emberek. 

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük