A gyermekkori érzelmi elhanyagolás 3 felnőttkori jele - Hogyan gyógyíthatóak a lelki sebek?
A gyerekkori sebek felnőttként is hatással vannak a lélekre.

GettyImages-1330731055
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bár szerencsére sok szülő tisztában van vele, sajnos nagyon sok nem is sejti, milyen jelentősége van a gyerekkornak. Pedig az ilyenkor megélt, vagy meg nem élt dolgok az egész életre kihatnak.

Ezzel érdemes tisztában lenni, de nem csak anyaként vagy apaként. Egyszerű felnőttként is, hiszen nagy szükség van arra, hogy a lélek jeleiből megfelelően olvassunk. Ha valaki képessé válik magán vagy másokon felismerni a gyermekkori traumák jeleit, könnyebben boldogulhat azok feldolgozásával, vagy segíthet benne másokat. Ez néha nem könnyű, de a pszichológus, Kaytee Gillis segíthet benne, ugyanis egy írásában hat dolgot sorolt, amely szembetűnő jel lehet. Ő pontosabban a gyermekkori érzelmi elhanyagolásra utalókat szedte össze, és azt is, hogyan gyógyíthatók az egyes lelki sebek.

A gyermekkori érzelmi elhanyagolás felnőttkori jelei

A felesleges magyarázkodás szokása - Vannak, akik bizonyos helyzetekben képtelenek abbahagyni a magyarázkodást. Például, ha elnézést kérnek valami miatt, vagy ha megpróbálják megértetni másokkal az érzelmeiket.

Ez a szakértő szerint arra vezethető vissza, hogy gyerekkorában bizonyos érzéseit, gondolatait negatívan fogadták, esetleg meg is büntették érte, vagy nem hittek neki, amikor kellett volna. Felnőttként az érintett szükségtelen magyarázkodásokba bonyolódik, mert valahol legbelül fél attól, hogy "bajba kerül", ha nem tesz így.

Hogyan lehet ezen túllépni? Egyszerű: a magyarázkodó személynek csupán vennie kell egy nagy levegőt, és tisztáznia magában, hogy nincs bajban, és senkitől sem kell elnézést kérnie, sem magyarázkodnia amiatt, ahogyan érez valamivel kapcsolatban.

A kimaradás érzése - Ha valaki gyakran érzi úgy, hogy semmibe sem vonják be, például beszélgetésekbe, társasági programokba, az a gyermekkori érzelmi elhanyagolás egyik jele lehet. Ennek természetesen lehet valós alapja, de azok, akik érintettek, sokkal érzékenyebbek arra, ha ilyesmi történik velük. 

Hogyan lehet legyőzni ezt? A szakértő szerint nem szabad lenyelni ezt az érzést, hanem el kell mondani a többieknek, hogy az ember kirekesztve, kihagyva érzi magát valamiből. Azután érdemes felhívni valakit, vagy írni valakinek, akire valóban lehet számítani, és aki nem feledkezik meg az emberről. Nem kell olyanokkal időt tölteni, akik rossz érzéseket keltenek. Azokat kell keresni, akik mellett az ember fontosnak érzi magát.

A cikk az ajánló után folytatódik

A meg nem hallgatottság érzése - Sokan úgy érzik, hogy az ő véleményükre senki sem kíváncsi, az ő gondolataikra senki sem nyitott. Ez ugyancsak a gyökerekhez visszanyúló probléma egyik következménye.

Mit lehet tenni? Érdemes alaposabban is felmérni a szituációt. Meglehet, hogy az a fél, akiről az ember azt gondolja, hogy nem kíváncsi a mondandójára, valójában csak nem tud figyelni valami miatt? Például fontos üzenetet kaphatott a telefonjára, vagy nem hall jól, mert más irányba figyel. Ilyenkor csupán meg kell kérdezni, halasszák-e későbbre a beszélgetést. Akkor sokkal jobban sikerülhet.

Segítesz vagy kihasználnak?

Nagyon nem mindegy: sokszor vékony a határvonal a segítség és aközött, hogy valaki hagyja magát kihasználni.

Ezt is szeretjük