4 veszélyes betegség, ami rád leselkedik
Ha irodában dolgozol
A munkahelyed veszélyes is lehet, még akkor is, ha nem ipari alpinistaként dolgozol.

Ez is érdekelhet

Tavaszindító Vásárlási Maraton! (x)

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Szabályozza a faggyútermelést és kitisztítja a pórusokat: a varázsmogyoró víz eltünteti a pattanásokat »

Még sikkesebb a blézer, ha így viseled: most mindenki ezért a trendért rajong »

Füstös cicaszem a szezon csúcstrendje: így készítsd el a sztárok kedvenc sminkjét »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mindennapos irodai robot több fronton is károsítja szervezeted. Az intenzív idegi kimerültség mellett egyéb orvosi panaszokat is okozhat az erőltetett munkatempó, nem beszélve a modern technika mérgeiről.

Ma már szinte nincsen munkahely számítógép, légkondi és számos egyéb elektronikai berendezés nélkül, mely még kikapcsolt állapotban is káros sugarakat bocsát ki. Számítógépedben tehát nem az idegesítő zümmögés a legkárosabb.

Depresszió

Tested atomjai éppúgy töltéssel rendelkeznek, mint a világ bármely részecskéi. Emellett az emberi szervezet kitűnő vezető, tehát a környezetben található elektromos töltéseket könnyedén képes felvenni. Az irodában pedig ebből bőven van, a számítógép és a mobiltelefon elektromos sugárzása tehát nem hagyja érintetlenül szervezeted.

Az elektroszmog képes megváltoztatni tested természetes elektromos rezgését, minek akár súlyos következményei is lehetnek. A keringési rendellenességeken kívül a koraszülés is kapcsolatba hozható a sugárzási ártalommal, de súlyos alvási nehézségeket is okozhat. Az álmatlanság pedig már könnyedén vezet szorongáshoz, illetve depresszióhoz.

Az elektromos eszközökön kívül az állandó teljesítménykényszer is vezethet kóros levertséghez, illetve az, ha munkaköröd túl nagy erkölcsi felelősséggel jár.

Nem véletlen, hogy egyes munkahelyeken rendszeresen ellenőrzik a dolgozók mentális állapotát, ennél azonban sokkal hasznosabb lenne, ha a multinacionális vállalatok foglalkoztatnának egy-egy pszichológust, aki segít feldolgozni a munkahelyi stresszt.

Ínhüvelygyulladás

A számítógépek nem csak önkéntelen sugárzásukkal károsíthatnak. Az állandó gépelés súlyos ínhüvelygyulladáshoz vezethet, amit kínzó fájdalom kísér. Ha nap végére kezed ügyetlenné válik, és merev, vagy bizonyos mozdulatok remegést váltanak ki, valószínűleg kezdődő ínhüvelygyulladásod van.

A későbbi szakaszban egyre fokozódhat a fájdalom, ami különösen mozgás hatására jelentkezik, illetve homokszerű súrlódást is tapasztalhatsz, amit a gyulladásos savó jelenléte okoz. A betegség súlyosabb esetekben csak műtéttel gyógyítható, kezdeti stádiumban azonban még egyszerű gyulladáscsökkentő gyógyszeres kezeléssel, amit hatékonyabbá tehetsz borogatással vagy gyulladáscsökkentő krémekkel.

A fájdalmas betegséget legkönnyebben úgy kerülheted el, ha a megerőltető tevékenységet felfüggeszted. Ha azonban a rendellenességet előidéző mozgásfajta munkád nélkülözhetetlen velejárója, próbáld meg kényelmesebbé tenni a munkavégzést. Számítógépednél ügyelj arra, hogy gépelés közben feltétlenül egész karodat alátámaszd, és a billentyűzet kényelmes magasságban legyen.

Elhízás

A munkavégzés tempója bioritmusodra is negatív hatással lehet. A leggyakoribb kóros elváltozás a túlsúly, ami többnyire nőknél jelentkezik. A legkárosabb, ha napközben nincs időd enni, csak pár falatot kapsz be, azt is a gép előtt ülve, azonban este hazaérve jól belakmározol, és elpihensz a tévé előtt. Mindenképpen ügyelj arra, hogy szervezeted egészséges bioritmusát a munkahelyeden is megőrizd: ebédszünetet mindenhol kötelező tartani, használd hát ki!

A nassolást pedig próbáld mellőzni, és munkaidő után feltétlenül szánj időt egy kis mozgásra. A rendszeres testedzéssel ugyanis nemcsak az elhízást kerülheted el, de sok egyéb munkahelyi ártalmat is megelőzhetsz - többek között a depressziót - a felhalmozódott stressz levezetése révén.

Visszér

A mozgásszegény ülőmunka a kellemetlen visszér kialakulását is elősegíti. Ülő pozícióban lassul a vérkeringés, ami miatt mozdulatlan lábadból az elhasznált vér nehezebben tud visszaáramolni a szívedbe. Ennek hatására az erek csúnyán kidagadnak, ami egyrészt esztétikai probléma, másrészt viszont a lomha vérkeringés révén a méreganyagok is könnyebben felhalmozódnak szervezetedben.

Védekezz keringésserkentő mozgással - a legjobb terápia a frissítő úszás. Az is segíthet azonban, ha ügyelsz táplálkozásodra, és étrendedbe beépítesz pár keringésserkentő finomságot.

OLVASD EL EZT IS!

no kosztum
  • emésztőrendszeri betegség
  • munkahelyi ártalmak

Folyamatos időhiány? - 3 betegség, ami 10 éven belül utolér

laptop no
  • cukorbetegség
  • magas vérnyomás

Ülőmunkát végzel?

laptop
  • tünetek és betegségek
  • munkahelyi ártalmak

Ujjzsibbadás, gyengeség, csuklófájdalom

Ezt is szeretjük