8 szupererős vérnyomáscsökkentő étel: káliumban és magnéziumban is kiemelten gazdagok
A magas vérnyomás csökkentésében hatékonyak egyes ételek is.

fokhagymas-sult-cekla
beauty and style
Top olvasott cikkek

A magas vérnyomás az életmódtényezők megváltoztatásával, így egyes ételekkel is csökkenthető, néhány tápanyag kifejezetten jót tesz a szív-érrendszernek. Optimális értéke maximum 120/80 Hgmm, tartósan magas szintje komoly problémákat okozhat.

A magas vérnyomás és súlyos egészségügyi szövődményei valóságos népbetegséget jelentenek manapság, melyet nem csupán a genetika befolyásol. Az életmód újragondolása is sokat segíthet az állapotromlás megelőzésében, a rossz szokások, így a dohányzás és az alkoholfogyasztás elhagyása, a koffeinbevitel csökkentése, a megfelelő testtömeg elérése, a rendszeres mozgás, valamint az egészséges, tápanyagokban gazdag, nátriumban szegényebb étrend egyaránt jelentős javulással járhat.

Vérnyomáscsökkentő ételek

A vérnyomás hosszú távú csökkentéséhez és stabilizálásához a megfelelő, orvos által előírt kezelés mellett hosszú távú életmódváltás is szükséges. A káliumban, magnéziumban, kalciumban, vitaminokban gazdag élelmiszereket érdemes minél gyakrabban felvenni az étrendbe: szerencsére a fogások így is rendkívül sokszínűek, finomak, nem járnak nagy lemondással.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük