Heti mozgás: a minimális mennyiség az egészségedért
Megkérdeztük!
Tudd meg, mennyit kell edzeni, hogy formában tartsd magad.

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Játék közben tanul és fejlődik a gyerek - Ezt imádni fogja (x)

Milyen borhoz milyen falat illik? Profi borászoktól tudhatod meg (x)

Mutatós dekorációk egyszerű, kreatív ötletekből, hogy tavasz legyen az otthonodban (x)

Ez a lány szerelme levágott fejével táncolt - Itt nézheted meg (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Egy kiló festéket kent magára, és átváltozott az arca: ezért ne érezd magad szürke kisegérnek »

Így használd a rózsaszínt az esküvőn, hogy elkerüld a giccshatást »

Mostantól nem a táskádhoz, hanem a rúzsodhoz fogod igazítani a cipőd - Elmondjuk, miért »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egészségünk megőrzésében a rendszeres mozgás kulcsfontosságú, de ahogy Kremer Kaposi Péter személyi edzőtől megtudtuk, nem elegendő, ha csupán átmozgatjuk magunkat, hanem erőnlétünk és állóképességünk érdekében terhelésnek is ki kell tennünk szervezetünket.

- Azt nyilván nem mondhatom, hogy a kevés mozgás értelmetlen, mert a semminél persze az is több, de a heti három alkalommal végzett, 75-90 perces edzés az a mennyiség, aminek már valóban pozitív hatása van a szervezetre - mondta Péter, mikor felkerestük kérdésünkkel.

Ideális edzésprogram

A heti három alkalom jelent tényleges rendszerességet, ami ideális esetben hat részre oszlik, vagyis valójában hat edzést végzünk egy héten, oly módon, hogy minden edzés során egy erőnléti mozgásprogrammal kezdünk, majd az állóképességünket dolgoztatjuk meg. Vagyis három erőnlétit és három kardió edzést tartunk összevont formában.

Bármi is legyen a cél - egészségmegőrzés, erősítés, alakformálás -, mindkét típusú edzésre szüksége van a szervezetnek, hogy ruganyos és fitt maradjon. Az optimális edzésterv alkalmanként egy 45-60 perces súlyzós edzésből, valamint az azt követő 30-50 perces, változó intenzitású kardió edzésből áll.

- A kardió edzést mindig a súlyzós edzés után végezzük, hiszen így a leghatékonyabb. Az erősítés előtti bemelegítésre - például nyolc-tíz perces gyaloglásra, biciklizésre - csak a szív és az érrendszer miatt van szükség, ez azonban nem egyezik meg a kardió edzéssel, melynek során intenzívebb megterhelésnek tesszük ki keringésünket is - tette hozzá Péter.

Rendszeresítsd a mozgást!

Ha nem konditerembe jársz, a heti minimum három alkalmat akkor is tartsd, és törekedj arra, hogy a sportolás valódi sportolás legyen. Egy esti séta, amely ugyan jótékony hatású, nem egyenlő az intenzív testmozgással, így nem is tudja kiváltani azt.

Ahhoz, hogy megőrizd egészségedet, és fitt maradj, mindennapos mozgásra van szüksége szervezetednek! Ez jelenthet egy aerobikedzést, egy rövid sétát, vagy akár a lift helyett a lépcső használatát. Nézd meg, a szakértők hogy javasolják felépíteni a heti mozgásszükségletet! Ez még a te idődbe is bele fog férni!

Válassz a kedvedhez és az alkatodhoz illő sportágat, ami lehet aerobik, spinning vagy bármilyen ma divatos és népszerű mozgásforma, a lényeg, hogy váljon rutinná, illetve az életed szerves részévé! Szoktasd rá magad, hogy összepakolod az edzéscuccod, magadra kapod a táskát, és igenis elmész edzeni, legalább minden másnap.

Ha belegondolsz, heti három-öt óra az ébrenléti időszak 3-5%-át jelenti. Ennyi áldozat az egészségesebb testért és lélekért igazán nem nagy befektetés.

Blog.hu ajánló