Téli depresszió ellen: képeken 7 bevált hétköznapi táplálék
A csoki vagy a banán segít abban, hogy megszabadulj a szezonális depresszió tüneteitől.

Dia

	A csoki rosszkedvűző hatását számtalan tudományos kísérlettel alátámasztották már a szakértők. Fogyasztásával serkentheted a szervezet endorfintermelését - mely vegyület a hangulatszabályozásért felelős. A biztos hatás érdekében azonban nem mindegy, milyen csokit eszel!

A csoki rosszkedvűző hatását számtalan tudományos kísérlettel alátámasztották már a szakértők. Fogyasztásával serkentheted a szervezet endorfintermelését - mely vegyület a hangulatszabályozásért felelős. A biztos hatás érdekében azonban nem mindegy, milyen csokit eszel!

Dia

	A szezonális depresszió megszüntetésében segít, ha B6-vitaminban gazdag ételeket fogyasztasz. Ez a vitamin olyan enzimek termelődésében játszik szerepet, amelyek részt vesznek a hangulatot szabályozó agyi vegyületek, a dopamin, illetve szerotonin anyagcseréjében. Kiváló természetes B6-vitamin-forrás a burgonya, a zöldborsó és a banán.

A szezonális depresszió megszüntetésében segít, ha B6-vitaminban gazdag ételeket fogyasztasz. Ez a vitamin olyan enzimek termelődésében játszik szerepet, amelyek részt vesznek a hangulatot szabályozó agyi vegyületek, a dopamin, illetve szerotonin anyagcseréjében. Kiváló természetes B6-vitamin-forrás a burgonya, a zöldborsó és a banán.

Dia

	A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla kiváló választás a szezonális depresszió ellen, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák. Igyekezz hetente legalább egyszer-kétszer fogyasztani őket.

A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla kiváló választás a szezonális depresszió ellen, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák. Igyekezz hetente legalább egyszer-kétszer fogyasztani őket.

Dia

	Kutatók azt találták, hogy a kávét, teát és egyéb koffeintartalmú italt fogyasztó nők körében kisebb eséllyel alakul ki a mentális betegség. Azoknak a nőknek, akik naponta két-három csésze kávét is megittak, 15%-kal csökkent az esélyük a depresszióra. Tudj meg többet a kutatásról!

Kutatók azt találták, hogy a kávét, teát és egyéb koffeintartalmú italt fogyasztó nők körében kisebb eséllyel alakul ki a mentális betegség. Azoknak a nőknek, akik naponta két-három csésze kávét is megittak, 15%-kal csökkent az esélyük a depresszióra. Tudj meg többet a kutatásról!

Dia

	A magnézium nélkülözhetetlen a szerotonin termeléséhez, valamint fontos szerepet játszik az egészséges idegműködés helyreállításában és fenntartásában. Gazdag magnéziumforrás a bab, a borsó és a lencse, valamint a teljes kiőrlésű gabona és a szója.

A magnézium nélkülözhetetlen a szerotonin termeléséhez, valamint fontos szerepet játszik az egészséges idegműködés helyreállításában és fenntartásában. Gazdag magnéziumforrás a bab, a borsó és a lencse, valamint a teljes kiőrlésű gabona és a szója.

Dia

	A triptofán nevű aminosav a közérzetjavító szerotonin termelődéséhez szükséges. Magas fehérjetartalmú élelmiszerekben található, például a tejben, a csirke-, a pulykahúsban, a datolyában vagy a mogyoróban. A triptofán felszívódása szénhidrátok jelenlétében a leghatékonyabb.

A triptofán nevű aminosav a közérzetjavító szerotonin termelődéséhez szükséges. Magas fehérjetartalmú élelmiszerekben található, például a tejben, a csirke-, a pulykahúsban, a datolyában vagy a mogyoróban. A triptofán felszívódása szénhidrátok jelenlétében a leghatékonyabb.

Dia

	A depresszió kialakulása és a homocisztein nevű aminosav magas szintje között összefüggést mutattak ki a kutatók. A B12-vitamin elősegíti a homocisztein más vegyületekké történő átalakulását, nem engedi, hogy annak szintje megnőjön a véráramban. Biztos B12-vitamin-forrás a szárnyashús, a tejtermékek, a zsíros húsú halak és a tenger gyümölcsei.

A depresszió kialakulása és a homocisztein nevű aminosav magas szintje között összefüggést mutattak ki a kutatók. A B12-vitamin elősegíti a homocisztein más vegyületekké történő átalakulását, nem engedi, hogy annak szintje megnőjön a véráramban. Biztos B12-vitamin-forrás a szárnyashús, a tejtermékek, a zsíros húsú halak és a tenger gyümölcsei.

Ezt is szeretjük
Fotó: