Téli depresszió ellen: képeken 7 bevált hétköznapi táplálék
A csoki vagy a banán segít abban, hogy megszabadulj a szezonális depresszió tüneteitől.

Ez is érdekelhet

Tavaszi nagytakarítás kényelmesen (x)

Könyvajánló – Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények (x)

Ünnepeld te is a víz világnapját Budapest legjobb fürdőjében! (x)

Budapest egyedülálló szabadtéri családi játszóparkja újra megnyitja kapuit! (x)

beauty and style

A szimpla póló sok lehetőséget tartogat idén: ultramenő stílusvariációk tavaszra »

69 éves és elbűvölően stílusos: Jessica Lange tudja, hogy kell viselni a feketét »

Csökkenti az arcbőr zsírosodását, és kitisztítja a pórusokat: házi maszk narancslével »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szezonális depresszió jellemzően az őszi-téli hónapokban jelentkezik, kialakulása összefüggésbe hozható a napfényes órák számának csökkenésével. A téli sötétség hatására felborul a szervezet melatoninszintje, és a hangulatszabályozásért felelős szerotonin szintje is csökkenhet.

A betegségre jellemző a csökkent energiaszint, a levertség, a fokozott alvásigény. Fontos, hogy ha észleled magadon a tüneteket, igyekezz minél több időt a napon tölteni, ne feledkezz meg a mozgásról, és járj társaságba. Ezen kívül az alábbi táplálékok segíthetnek helyreállítani a szervezeten belüli egyensúlyt.

Ezt edd állandó fáradtság és tél végi kimerültség ellen!

A hangulatszabályozásért felelős szerotonin a triptofán nevű aminosavból termelődik. Mivel tested nem képes önmaga előállítani ezt a vegyületet, a táplálékkal kell felvenned.

Ezt is szeretjük