Rákmegelőző, fiatalít, és tele van hasznos ásványi anyagokkal: 8 szupertáplálék, aminek a tányéron a helye
Az áfonyától a gojibogyóig számos szuperételből kellene sokat fogyasztani.

áfonya-cover
Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Elképesztően stílusos az 50 éves divatblogger: visszafogottan nőies, mégsem észrevétlen »

5 perces frizurák egy kiegészítővel: elképesztően nőiessé teszik a megjelenést »

Így viseld a poncsót, hogy igazán stílusos legyen: a legegyszerűbb ruhát is feldobja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Superfoodnak, azaz szuperételnek nevezik az olyan, kiemelkedően magas tápanyagtartalommal rendelkező élelmiszert, mely tele van fehérjével, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, élelmi rosttal, enzimekkel, valamint olyan antioxidáns vegyületeket is tartalmaz, melyek megvédik a sejteket a károsodástól, így a rákmegelőzésben is hasznos segítséget jelentenek.

A szuperételeknek nevezett élelmiszerek a betegségek megelőzésében segítenek, hozzájárulnak a szervezet tökéletes egészségéhez, és hatással vannak a vitalitásra, valamint a jó közérzetre is.

Gojibogyó, áfonya és a többiek

Ilyen szuperétel például a gojibogyó, más néven ördögcérna, a burgonyafélék családjába tartozó évelő cserje. A mazsolaszerű apróság számtalan egészségügyi szempontból előnyös tulajdonsággal bír, kiváló C-vitamin-forrásnak számít.

A gojibogyóban 18-féle aminosav és 21-féle ásványi anyag - többek közt kalcium, kálium, vas, cink és szelén - található, továbbá több béta-karotin, mint a sárgarépában vagy bármelyik más ételben a világon. Mindennek köszönhetően sokoldalú tápanyagforrás.

Képes összeállításunkban a kevésbé ismert szuperételeket és kiváló tulajdonságaikat mutatjuk be, és eláruljuk, miért érdemes rendszeresen fogyasztani például a macagyökérből, a tengeri moszatból vagy a spirulinából.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük