Miért egyél most minél több szilvát? Nem csak az emésztésnek tesz jót
A szilva Magyarországon szinte bárhol megterem, már régóta előszeretettel fogyasztják nyersen, aszalványként vagy lekvár formájában is.

kék szilva
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

A szemüveg és a kontaktlencse is alaposabb tisztítást igényel most: így fertőtlenítsd biztonságosan »

Vitaminokban gazdag, immunerősítő smoothie: energetizál, és segíti a méregtelenítést »

Javítja a bőr textúráját és segít megszabadulni a felesleges zsírtól: erre jó a velashape kezelés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Közkedvelt őszi gyümölcs a szilva. A rengeteg színben és formában fellelhető értékes gyümölcs több jótékony hatással bír, mint azt sokan gondolnák. 

Érdemes előtérbe helyezni a magyar szilvákat, köztük sokak nagy kedvenceit, a besztercei kék szilvát, a ringlót vagy a vörös szilvát.

A szilva jótékony hatásai

A szilva fogyaztása serkenti az emésztést, véd a szívbetegségek és a kettes típusú diabétesz kialakulása ellen. 

100 gramm nyers szilvában mindössze 46 kalória van - azonban az aszalt szilva igazi cukorbomba, csak módjával szabad fogyasztani. Frissen fogyasztva viszont nem hogy hizlal, de még segíthet az elhízás és a különböző metabolikus, azaz anyagcsere-megbetegedések kialakulása ellen. Sőt, még a koleszterinszintet is képes stabilizálni - magas polifenoltartalma miatt. 

aszalt szilva
Fotó: Dmitrii Ivanov / Getty Images Hungary

Értékes tápanyagok a szilvában

A szilva rendkívül rostgazdag és igen magas A-, K-, és C-vitamin-tartalmú gyümölcs, ennek köszönhetően immunerősítő hatással is bír. A mindenki által jól ismert áldásos rosttartalma miatt is érdemes fogyasztani, amihez még a már említett magas antioxidáns-tartalom is társul. Az antioxidánsok pedig a szabad gyökök megkötésében játszanak nagy szerepet.

Kimutatták, hogy az olyan diéták, melyek bővelkednek polifenol-tartalmú gyümölcsökben, semlegesíthetik több káros vegyület hatását. Ezek többek között húsok sütése során keletkezhetnek, és megnövelhetik a rákos daganatok kialakulásának kockázatát. 

A vitamindús gyümölcsnek ráadásul a 85%-a víz, remek vízhajtóként is szolgál.  Tehát a szilva nem csak beindítja a bélműködést, és hasznos az elhízás ellen, de közben értékes tápanyagainak köszönhetően rendszeres fogyasztásával le lehet csökkenteni az érrendszeri betegségek, a kettes típusú diabétesz és akár a rák kialakulásának kockázatát is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szilvás ételek

A napot érdemes 3-4 szem aszalt szilvával kezdeni, a kiadós, rostokban gazdag reggeli érdekében zabpehellyel és joghurttal tálalva. Emellett még ki lehet próbálni szintén napindítónak a szilvás-banános smoothiet is. 

szilvás turmix
Fotó: intek1 / Getty Images Hungary

A főételek mellé, legyen az szinte bármilyen hús, rendkívül ízletes tud lenni a szilva akár főzve, akár aszalt formájában salátával. Ráadásul a már előbb említett káros anyagot semlegesítő hatása ebben az esetben is tud érvényesülni. Vacsorára pedig már nem tanácsos gyümölcscukrot bevinni, így inkább zöldségekben gazdag, könnyű étellel érdemes zárni a napot, mint a Cézár-saláta .

Összességében a reggeli és a kora délutáni órákban frissítő tápláléknak szolgál a szervezet számára a szilva, azonban az esti órákban érdemes mellőzni. 

A 10 legjobb őszi méregtelenítő ital: kezdd immunerősítéssel a reggelt! 

Legyen szó turmixról vagy méregtelenítő vízről, a folyadék és a természetes, vitamindús alapanyagok támogatják az anyagcsere-folyamatokat, a rostban gazdag italok pedig segítenek kisöpörni a bélrendszerből a méreganyagokat. A következőkkel változatossá teheted az őszi reggeleket.

Képek forrása: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük