Miért egyél most minél több szilvát? Nem csak az emésztésnek tesz jót
A szilva Magyarországon szinte bárhol megterem, már régóta előszeretettel fogyasztják nyersen, aszalványként vagy lekvár formájában is.

kék szilva
beauty and style
Top olvasott cikkek

Közkedvelt őszi gyümölcs a szilva. A rengeteg színben és formában fellelhető értékes gyümölcs több jótékony hatással bír, mint azt sokan gondolnák. 

Érdemes előtérbe helyezni a magyar szilvákat, köztük sokak nagy kedvenceit, a besztercei kék szilvát, a ringlót vagy a vörös szilvát.

A szilva jótékony hatásai

A szilva fogyaztása serkenti az emésztést, véd a szívbetegségek és a kettes típusú diabétesz kialakulása ellen. 

100 gramm nyers szilvában mindössze 46 kalória van - azonban az aszalt szilva igazi cukorbomba, csak módjával szabad fogyasztani. Frissen fogyasztva viszont nem hogy hizlal, de még segíthet az elhízás és a különböző metabolikus, azaz anyagcsere-megbetegedések kialakulása ellen. Sőt, még a koleszterinszintet is képes stabilizálni - magas polifenoltartalma miatt. 

aszalt szilva
Fotó: Dmitrii Ivanov / Getty Images Hungary

Értékes tápanyagok a szilvában

A szilva rendkívül rostgazdag és igen magas A-, K-, és C-vitamin-tartalmú gyümölcs, ennek köszönhetően immunerősítő hatással is bír. A mindenki által jól ismert áldásos rosttartalma miatt is érdemes fogyasztani, amihez még a már említett magas antioxidáns-tartalom is társul. Az antioxidánsok pedig a szabad gyökök megkötésében játszanak nagy szerepet.

Kimutatták, hogy az olyan diéták, melyek bővelkednek polifenol-tartalmú gyümölcsökben, semlegesíthetik több káros vegyület hatását. Ezek többek között húsok sütése során keletkezhetnek, és megnövelhetik a rákos daganatok kialakulásának kockázatát. 

A vitamindús gyümölcsnek ráadásul a 85%-a víz, remek vízhajtóként is szolgál.  Tehát a szilva nem csak beindítja a bélműködést, és hasznos az elhízás ellen, de közben értékes tápanyagainak köszönhetően rendszeres fogyasztásával le lehet csökkenteni az érrendszeri betegségek, a kettes típusú diabétesz és akár a rák kialakulásának kockázatát is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Szilvás ételek

A napot érdemes 3-4 szem aszalt szilvával kezdeni, a kiadós, rostokban gazdag reggeli érdekében zabpehellyel és joghurttal tálalva. Emellett még ki lehet próbálni szintén napindítónak a szilvás-banános smoothiet is. 

szilvás turmix
Fotó: intek1 / Getty Images Hungary

A főételek mellé, legyen az szinte bármilyen hús, rendkívül ízletes tud lenni a szilva akár főzve, akár aszalt formájában salátával. Ráadásul a már előbb említett káros anyagot semlegesítő hatása ebben az esetben is tud érvényesülni. Vacsorára pedig már nem tanácsos gyümölcscukrot bevinni, így inkább zöldségekben gazdag, könnyű étellel érdemes zárni a napot, mint a Cézár-saláta .

Összességében a reggeli és a kora délutáni órákban frissítő tápláléknak szolgál a szervezet számára a szilva, azonban az esti órákban érdemes mellőzni. 

A 10 legjobb őszi méregtelenítő ital: kezdd immunerősítéssel a reggelt! 

Legyen szó turmixról vagy méregtelenítő vízről, a folyadék és a természetes, vitamindús alapanyagok támogatják az anyagcsere-folyamatokat, a rostban gazdag italok pedig segítenek kisöpörni a bélrendszerből a méreganyagokat. A következőkkel változatossá teheted az őszi reggeleket.

Képek forrása: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük