Mit mutat meg a szervórád? - Tudd, mikor mi történik a szervezetedben!
A szervezeted állapota, ahogy az idő is, folyamatosan változik.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Így szedd ki az alapozót az ecsetből: illatos és makulátlan lesz »

Palvin Barbara elkenődött rúzzsal is dögös – Így még nem láthattuk »

3 kényes kérdés, ami felmerül, ha nem először házasodsz – És a válaszok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szervóra segít megfigyelni és megérteni a testben zajló folyamatokat. Sok betegség megelőzhető vagy gyógyítható, ha odafigyelsz a belső ritmusodra. Érdemes a napi tevékenységeket is a szervóra szerint szervezni, így hatékonyan ehetsz, sportolhatsz, pihenhetsz vagy fogyhatsz.

A keleti elvek szerint a környezet és a bioritmus harmonizálása a hosszú élet titka. Úgy tartják, bármilyen erőteljes is valaki, ha ezeket sokáig nem hangolja össze, az előbb-utóbb megbosszulja magát.

Szervóra: energiák egyensúlyban

A kínai orvoslás szerint akkor vagyunk egészségesek, ha a szervezet energiakeringése
harmonikus, az akadályoztatása betegséghez vezethet. A szervóra segít az életműködés jobb megértésében, az egészséges napi ritmus kialakításában. Ha egy beteg szerv kezelésénél figyelembe veszik, hogy melyik időszakban működik a legaktívabban, nagyobb az esély a gyógyulására.

Szervóra – Mikor mi dolgozik?

01 és 03 óra között: a legalacsonyabb a szervezet teljesítőképessége, a máj azonban éppen ekkor dolgozik, méregtelenít. Ilyenkor ne fogyassz alkoholt! Ekkor már fontos a mély alvás, ha még ébren vagy, a máj nem tud feltöltődni, mert az ébrenlét leköti az energiáit.

03-05 óra között: a tüdő aktív, felkészül a napi munkára. Ilyenkor a leggyakoribb az asztmás roham, a fulladás, a köhögés. A férfiak nemi aktivitása ekkor a legnagyobb, mert ilyenkor termelődik a legtöbb nemi hormon.

05-07 óra között: ekkor működik legaktívabban a vastagbél. Ez az egészséges székletürítés ideje. Felkelés után igyál meg egy pohár vizet, ha teheted, sétálj vagy jógázz egyet!

07-09 óra között: a gyomor dolgozik a leghatékonyabban. Ez a bőséges, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag reggeli ideális ideje.

09-11 óra között: a lép, a hasnyálmirigy aktív. Az idegrendszer ekkor a legnyugodtabb, a teljesítőképesség pedig a legmagasabb. A testhőmérséklet optimális. Ez a munka és a tanulás legjobb ideje. Ebben az időszakban fogyassz meleg teát lassanként elkortyolgatva, így élénkítheted a lép működését.

11-13 óra között: eljött a szív ideje. A szívciklus csúcspontja 11 óra, ez a legenergikusabb időszak. Ilyenkor a legjobb sportolni, délben pedig ebédelni, mert erősödik a gyomorsav-, majd később az epetermelődés. Ebben az időszakban fontos a lelki béke megőrzése, legyél nyugodt, és ha tudsz, sziesztázz egy félórát! A déli fáradékonyság komoly figyelmeztetője lehet a szív kezdődő gyengeségének. A Távol-Keleten 12 körül fél óra pihenőt tartanak, úgy tartják ez jelentősen csökkenti a szívinfarktus veszélyét, különösen időskorban.

13-15 óra között: lassul a vérkeringés, az energiák a vékonybélben koncentrálódnak. Ekkor csökken a fájdalomérzékelés, ilyenkor érdemes a fogorvoshoz menni. Ez az időszak fontos az egész napi tápanyag-szabályozás szempontjából. Ilyenkor egyél joghurtot, kefirt, illetve jótékony bélbaktériumokat tartalmazó készítményeket, ezzel tehetsz az immunrendszer megfelelő működéséért.

15-17 óra között: a húgyhólyag dolgozik a legintenzívebben, ezért ilyenkor fogyassz bőségesen cukor- és alkoholmentes folyadékot! A szervezet kiüríti a méreganyagokat, ismét ereje teljében van, tehát újra gőzerővel lehet tanulni, sportolni, dolgozni.

17-19 óra között: a vese van a legnagyobb munkában, ne terheld zsírral, cukorral, sóval! Ilyenkor csökken a vérnyomás, lassul a szívműködés, nem árt kicsit pihenni, és érdemes elfogyasztani egy könnyű vacsorát is. Ilyenkor nem szabad nehéz fizikai munkát végezni.

19-21 óra között: ekkor lendül munkába a szívburok és a vér, ilyenkor a legaktívabb a keringés. Ha eszel, azt a szervezet nem feldolgozza, hanem elraktározza. Inkább kulturális csemegét fogyassz: ez az ideális ideje a színházba, moziba menésnek, az olvasásnak és a zenehallgatásnak is. A szervezet már felkészül a pihenésre. A fizikai erőfeszítés és sport ilyenkor már az éjszakai alvás ellen dolgozik, ajánlott viszont a séta.

21-23 óra között: kezdődik az úgynevezett hármas melegítő időszak, ekkor a test alsó-középső és felső részének hat szerve - a szív-tüdő, a lép-gyomor és a vese-húgyhólyag - összehangoltan működik együtt, hogy a légzés, az evés és az ivás során szervezetbe jutó energiákat a megfelelő helyre irányítsa. A hármas melegítő meridián harmonizálja a szervezet vízháztartását. Ez az időszak a nyugalomé és a szexuális együttlété is, de ekkor a legpihentetőbb az alvás is. A feszültség, a düh, az idegesség, a szélsőséges érzelmi állapotok kihatnak a következő napra. A legjobb, ha ilyenkor a tévében is elkerülöd a rossz híreket, a felzaklató filmeket.

23-01 óra között: az epehólyag dolgozik. Ilyenkor a legintenzívebb az görcskészsége, és nehéz is csillapítani a fájdalmat. Ekkor a leggyengébb  a szív, ilyenkor a leggyakoribbak a szívpanaszok és a szívbetegségek okozta hirtelen halál is. Legkésőbb 23 órakor már mindenképpen feküdj le!

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük