Székrekedést okoznak
7 hétköznapi táplálék, amit felejts el lassú emésztés esetén
A rostszegény húsok és a fehér kenyér lassítják az emésztést.

Dia

	A fehér kenyér alacsony rosttartalma miatt lelassítja az emésztést. Ráadásul a finomított szénhidrátok fogyasztása növeli az elhízás veszélyét, valamint az inzulinproblémák kialakulásának valószínűségét. Süss otthon teljes kiőrlésű kenyeret!

A fehér kenyér alacsony rosttartalma miatt lelassítja az emésztést. Ráadásul a finomított szénhidrátok fogyasztása növeli az elhízás veszélyét, valamint az inzulinproblémák kialakulásának valószínűségét. Süss otthon teljes kiőrlésű kenyeret!

Dia

	A túlzásba vitt sófogyasztás nem csupán a keringési rendszer működését befolyásolja károsan. Mivel fokozza a szervezet vízvisszatartását, lassítja az emésztési folyamatokat, székrekedéshez vezethet. Tudod, mennyi a napi ajánlott sófogyasztás?

A túlzásba vitt sófogyasztás nem csupán a keringési rendszer működését befolyásolja károsan. Mivel fokozza a szervezet vízvisszatartását, lassítja az emésztési folyamatokat, székrekedéshez vezethet. Tudod, mennyi a napi ajánlott sófogyasztás?

Dia


                        	Bár a húsfélék kiváló fehérjeforrások, rostszegény tápláléknak minősülnek. A vörös változatok és a zsíros húsok kifejezetten lassítják az anyagcsere-folyamatokat. Ha pedig köretként szénhidrátot fogyasztasz hozzájuk, tovább növeled a székrekedés kialakulásának kockázatát. Mennyi vörös húst ehetsz egy héten?

Bár a húsfélék kiváló fehérjeforrások, rostszegény tápláléknak minősülnek. A vörös változatok és a zsíros húsok kifejezetten lassítják az anyagcsere-folyamatokat. Ha pedig köretként szénhidrátot fogyasztasz hozzájuk, tovább növeled a székrekedés kialakulásának kockázatát. Mennyi vörös húst ehetsz egy héten?

Dia

	A feldolgozott húsok, például a gyorséttermek húspogácsái szintén nem segítik elő az anyagcsere-folyamatok megfelelő szinten tartását. Nem mellékesen pedig rákkeltő vegyületeket tartalmazhatnak.

A feldolgozott húsok, például a gyorséttermek húspogácsái szintén nem segítik elő az anyagcsere-folyamatok megfelelő szinten tartását. Nem mellékesen pedig rákkeltő vegyületeket tartalmazhatnak.

Dia

	A fehér rizst talán egészségesebb köretnek gondolod a hasábburgonyánál, ám az emésztés szempontjából ez sem annyira jó választás. Fogyassz inkább barna rizst, melynek rosttartalma segíti az anyagcsere-folyamatokat. Próbáld ki a barnarizs-diétát!

A fehér rizst talán egészségesebb köretnek gondolod a hasábburgonyánál, ám az emésztés szempontjából ez sem annyira jó választás. Fogyassz inkább barna rizst, melynek rosttartalma segíti az anyagcsere-folyamatokat. Próbáld ki a barnarizs-diétát!

Dia

	Bár a tartós sütemények minden felkészült háziasszony kamrájában ott lapulnak, nem feltétlenül kell megenni őket. Ezek a több évtizedig elálló, finomított szénhidrátokban, cukorban, tartósítószerben és állományjavítókban gazdag ételek meglehetősen nehezen emészthetőek szervezet számára.

Bár a tartós sütemények minden felkészült háziasszony kamrájában ott lapulnak, nem feltétlenül kell megenni őket. Ezek a több évtizedig elálló, finomított szénhidrátokban, cukorban, tartósítószerben és állományjavítókban gazdag ételek meglehetősen nehezen emészthetőek szervezet számára.

Dia

	A különféle chipsek olaj- és sótartalmuk miatt nehezítik meg az emésztést. Ha nassolni vágysz, fogyassz inkább friss gyümölcsöket, zöldségeket, esetleg olajos magvakat - mandulát, diót -, melyekben több a rost. Íme, egy izgalmas cikk a chipsevés hatásairól!

A különféle chipsek olaj- és sótartalmuk miatt nehezítik meg az emésztést. Ha nassolni vágysz, fogyassz inkább friss gyümölcsöket, zöldségeket, esetleg olajos magvakat - mandulát, diót -, melyekben több a rost. Íme, egy izgalmas cikk a chipsevés hatásairól!

Ezt is szeretjük
Fotó: