Rákellenes, zsírégető, jókedvre derítő
Mi az?
A rendszertelen életmód súlyos betegségek kialakulásához is vezethet. Iktass be étrendedbe néhány egészséges zöldséget!

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Szokatlan téli kiegészítő, de hasznos: tényleg létezik az orrtyű! »

Lehúzzák a piros foltokat, mélyen hidratálják a bőrt: szérumokat teszteltünk »

A garbó ultranőiesen: egyetlen ruhadarab, ami nem hiányozhat a szekrényedből idén »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnéd megőrizni egészségedet, rendkívül fontos a megfelelő táplálkozás. Ne feledkezz meg a zöldségek fogyasztásáról. Segítségükkel ugyanis megelőzheted a vérszegénység, valamint a daganatos betegségek kialakulását, ráadásul szemed világának is jót tehetsz.

Spenót – daganatos betegségek ellen

Popeye – a kedves rajzfilmfigura – kedvence számtalan előnyös egészségvédő hatással bír. Fél csésze spenót béta-karotin-tartalma fedezi a napi ajánlott mennyiséget, minek köszönhetően fogyasztása védelmet nyújt a daganatos betegségek ellen.

De a spenót más értékes anyagokat is tartalmaz: lutein- és zeaxantin-tartalmának köszönhetően fogyasztásával elkerülheted a sárgafolt-elfajulás és a szürke hályog kialakulását. Legismertebb pozitív tulajdonsága azonban magas folsavtartalma. Ez a B-vitamin ugyanis segít megelőzni a nők körében gyakori vérszegénység kialakulását. Hogy a fontos vitaminok kedvező hatásai minél jobban érvényesüljenek, ne főzd sokáig a spenótot, inkább párold. Ha azonban mégis a főzés mellett döntesz, a növényben található fehérjét, luteint és béta-karotint szervezeted könnyebben tudja majd hasznosítani.

Spenótos salátaöntet

Párold a spenótot gőz felett, majd pépesítsd petrezselyemzölddel, bazsalikommal és fokhagymával. Ha ezzel elkészültél, ízesítsd az öntetet olívaolajjal és citromlével.

Spárga – elhízás ellen

A különleges csemegének számító zöldség remek választás, amennyiben szeretnéd megőrizni ideális testsúlyodat. A spárga oldható rostokban igen gazdag, így serkenti az emésztésedet. Ugyanakkor ezek a hasznos anyagok nemcsak az anyagcserét pörgetik, hanem csökkentik szervezeted koleszterinszintjét is.

A benne található folsavnak köszönhetően hatékony védelmet biztosít a rák ellen – ugyanis segít megelőzni a DNS károsodását. Két szál spárga szervezeted napi folsavszükségletének felét tartalmazza. Továbbá glutation nevű antioxidánsa semlegesíti a rákkeltő anyagokat a szervezetben, így védelmet biztosít a szabadgyökök káros hatásaival szemben. Ezenkívül B6-vitamin-tartalma miatt nélkülözhetetlen az immunrendszered erősítéséhez, hiszen jelentős szerepet játszik a kiegyensúlyozott energia-háztartás kialakításában.

Sült spárga

A spárgát akár sütve is fogyaszthatod. Ebben a formában ugyanis jobban megőrzi B-vitamin-tartalmát. Forgasd a megtisztított spárgát egy kevés olívaolajba, szórd meg parmezán sajttal, majd tett a sütőbe, és 220 °C-on süsd tíz-húsz percet.

Zöldborsó – a jókedvért

Mivel fontos fehérje- és vasforrás, a vegetáriánusok számára rendkívül fontos táplálék. De számos más előnyös tulajdonsággal is bír a zöld hüvelyes növény. C-vitamin-tartalmának köszönhetően például védelmet biztosít a szürke hályog kialakulása ellen. A benne lévő lutein pedig szintén jó hatással van a szemed egészségére. Ha pedig szeretnéd megőrizni jókedvedet, akkor is remek táplálék a zöldborsó, mivel a benne lévő B-vitaminnak és triptofánnak hála, emeli a szervezet szerotoninszintjét, így hatékonyan gátolja a depresszió kialakulását. Ha szeretnéd megőrizni a zöldborsó minél több előnyös tulajdonságát, jobban teszed, ha inkább párolod, és nem főzöd. Így ugyanis elkerülheted a hőre érzékeny C-vitamin és a vízoldékony B-vitaminok lebomlását.

Zöldborsós töltött burgonya

Párold gőzön a zöldborsót, keverj hozzá túrót, majd ezzel tölts meg néhány nagyméretű, kivájt közepű burgonyát. Tedd a sütőbe körülbelül húsz percre, majd melegen tálald köretként.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Ezt is szeretjük