Rákot és agyi degenerációt okoznak - Ezeket az ételeket ne fogyaszd többé!
Rendszeresen helyet kapnak az asztalon? Inkább kerüld őket.

Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

Ezek a legjobb hidratáló arckrémek télre: minden bőrtípusra »

Tisztítja a májat és segíti a fogyást: egyszerű céklaturmix, ami még finom is »

Teltebb ajkak szilikon nélkül: minden, amit a szájfeltöltésről tudni kell »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egyre több, napi rendszerességgel fogyasztott ételről röppen fel a hír, hogy rákkeltő vagy esetleg más, súlyos betegséget okoz a fogyasztása.

A leicesteri DeMontfort Universityn Martin Grootveld professzor arra az eredményre jutott, hogy a különféle ismert és kedvelt növényi olajok hevítése rákkeltő hatású, illetve olyan agyi degenerációhoz is vezethet, amilyen például az Alzheimer-kór. Így tehát kerülendő a növényi olajokban sült ételek fogyasztása.

Ezért veszélyesek a növényi olajok

A növényi olajok hevítése, tehát a velük történő sütés során aldehidek szabadulnak fel. Ezek a mérgező vegyületek szerepet játszanak például a rákos megbetegedések kialakulásában, a szív- és érrendszeri betegségek létrejöttében, továbbá különféle agyi degeneratív megbetegedések, például az Alzheimer-kór kialakulásában is.

Míg korábban folyamatosan hangoztatták a kutatók, hogy a telített zsírsavakat tartalmazó állati zsiradékok károsabbak a telítetleneket tartalmazó növényi társaiknál, ez az elmélet Grootveld professzor kutatásai alapján megdőlni látszik.

A professzor eredményei szerint ugyanis százszor-kétszázszor annyi mérgező, betegségeket okozó vegyület található a kedvelt növényi olajokban, például a napraforgó-, a repce- és a kukoricaolajban, mint amekkora egészségügyi határértéket a WHO megállapított. Aki tehát vigyázna az egészségére, inkább ne fogyasszon ezekben sült finomságokat.

Ha ennyi minden rákkeltő, mivel érdemes sütni?

A kutatásban a napraforgó-, repce- és kukoricaolaj eredményeit összehasonlították a kókuszolaj és a zsír, illetve a vaj hevítése során felszabaduló aldehidek mértékével, egészen pontosan a britek által kedvelt olajban sült halon és burgonyán végeztek vizsgálatokat.

Míg a növényi olajokból 5 millimol mérgező vegyület szabadult fel egy félórás sütés során, addig a zsír és a vaj 1 millimol aldehidet termelt. A legalacsonyabb a kókuszolaj hevítése során felszabaduló mérgek mennyisége volt: fél óra alatt mindössze 0,5 millimol. Ebből tehát megállapítható, hogy a népszerű növényi olajok helyett jobban megéri zsírban vagy vajban sült ételeket fogyasztani, a legjobb megoldást sütéshez pedig a kókuszolaj vagy kókuszzsír jelenti.

Tudtad?
A kókuszolaj és a kókuszzsír egyébként ugyanaz, a folyékonyság, illetve a szilárdabb zsírállag a tárolási hőmérséklettől függ, így a megnevezés is.

A kutatás egyéb megállapítása

A professzor szerint a hidrogénezett növényi olajok fogyasztásával túlzottan sok omega-6 zsírsav jut a szervezetbe, mely kiszorítja az omega-3 zsírsavakat. Pedig ez utóbbiak számos betegség megelőzésében segítenek, csökkentik például a szív- és érrendszeri betegségek, ezeken belül a szívinfarktus kialakulásának kockázatát, a rák kialakulásának valószínűségét, illetve szerepet játszanak az idegrendszer védelmében. Kiszorulásukkal azonban növekszik a megbetegedések kockázata, állapította meg Grootveld professzor.

Ezt is szeretjük