Ezeket edd a rák ellen októberben! 3 erős antioxidáns táplálék
A cékla, a sütőtök vagy a savanyú káposzta fogyasztása segít megelőzni a rákot.

Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Pasztell lila hajszín az új szezon kedvence: meglepő, milyen gyönyörű tud lenni »

Ezeket a magvakat edd rendszeresen, ha szép bőrt szeretnél: pattanások és ráncok ellen is jók »

Ezek a legmenőbb bokacsizmák őszre: lapos és magassarkú fazonokat is mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnél tudatosabban táplálkozni, hogy immunrendszered erősebb legyen, és megelőzhesd a daganatos betegségek kialakulását, elsősorban friss zöldségeket, gyümölcsöket érdemes enned.

Mivel a télhez közeledve egyre szűkül a kínálat, nehezebb a dolgod, ám cseppet sem lehetetlen az antioxidánsokban gazdag étrend összeállítása.

Sütőtök - béta-karotinban gazdag

A karotinokban gazdag zöldségek - mint a sütőtök, a sárgarépa vagy a sárgabarack, nem csupán az A-vitamin provitaminját tartalmazzák, melyből a szervezet könnyedén előállítja az antioxidáns, szemvédő, bőrszépítő vitamint.

A sütőtök - a paradicsomhoz hasonlóan - kiváló likopinforrás is, mely vegyületről bizonyították, hogy megakadályozza a különféle rákos sejtek növekedését. A növényben lévő luteinnel és kantaxantinnal együtt a három antioxidáns vegyület serkenti az immunsejtek aktivitását, így a csökkenti a rák kialakulásának kockázatát.

Így fogyaszd!

A sütőtököt legtöbben sütve fogyasztják, de számos más formában is eheted. A hidegebb téli hónapokban készíthetsz levest belőle, vagy akár párolhatod is - ebben a formában kiváló köret lehet szárnyasok mellé.

Vérképző cékla

Arról már bizonyára hallottál, hogy a cékla fogyasztása ajánlott vashiányos vérszegénység esetén, mivel segíti a vérképzést. A kedvelt, vörös színű gumó azonban ennél többre is képes: a benne lévő festékanyag, a betain rákellenes hatású. A növény fogyasztása nem csupán megelőzés céljából ajánlott, de rákellenes kezelések mellett kiegészítő terápiaként is.

Ihatod is!

Bár a céklát legtöbben savanyúság formájában fogyasztják, a levét is érdemes inni. Céklalevet vásárolhatsz bioboltban, de otthon is elkészítheted - ez esetben lehetőleg biocéklát vásárolj. Nem kell túl sokat fogyasztanod belőle: mivel méregtelenítő hatása elég erős, két-három decinél többre nem lesz szükséged naponta. Vegyítheted paradicsomlével, almával vagy akár sárgarépalével is.

Savanyú káposzta

A savanyú káposzta a lehető legjobb és legolcsóbb őszi-téli C-vitamin-forrás - jobb mint a citrusfélék. Mivel a C-vitamin erős antioxidáns, megköti a rákkeltő anyagok káros szabadgyökeit.

Ezenkívül a keresztesvirágzatú zöldségek - mint a káposzta, kelbimbó, brokkoli, karfiol - szulforafánt, valamint indo-3-karbinolt tartalmaznak. Ezek a molekulák képesek megakadályozni, hogy a rákot megelőző állapotban lévő sejtek rosszindulatú daganattá fejlődjenek. Mivel a szulforafán és az indo-3-karbinol főzés hatására elpusztulhat, a káposztát vagy párolva, vagy savanyított formában érdemes fogyasztanod.

Előzd meg a méhnyakrákot!

18 éves kor felett kötelező évente egyszer citológiai vizsgálatot végeztetned a nőgyógyászoddal. Kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg az orvos véleményét a vizsgálatról.

Nemcsak tejtermékekben van probiotikum

Bár a jótékony hatású baktériumokról - melyek segítik az immunrendszer helyes működését - legtöbbször az élőflórás joghurtok, kefirek jutnak eszedbe, más táplálékok is tartalmazzák azokat. Az olyan, erjesztéssel előállított élelmiszerek, mint például a savanyú káposzta, ugyancsak remek probiotikum-források.

Bizonyított tény, hogy ezek az élőflórás táplálékok - melyek leggyakrabban Lactobacillus-, illetve a Bifidobacterium- vagy Streptococcus-törzseket tartalmaznak - gátolják a vastagbéldaganat növekedését. Valamint, mivel megkönnyítik a bélmozgást, csökken a betegség kialakulásának kockázata, hiszen a szervezet rövidebb ideig érintkezik a rákkeltő anyagokkal. Tehát a savanyú káposzta a méregtelenítésben is segít.

Cikkünk megírásában David Servan-Schreiber A rák elleni - Egy új életmód című könyve segített.

Ezt is szeretjük