Rákellenes, emésztésserkentő, agypörgető
Mi az?
Fogyassz minél többet az aranysárga nyári csemegéből. Több pozitív hatása van, mint gondolnád!

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Divat 70 kiló felett: őt kövesd az Instán, ha molett vagy, és szeretsz öltözködni »

A szezon legnépszerűbb farmernadrágjai 8 ezer forint alatt »

Helen Mirren és a tavasz: 72 évesen üdébb, mint némelyik harmincas nő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán nincs is ínycsiklandóbb csemege a strandolók számára a főtt kukoricánál. Az újvilágból származó finomságot állítólag a bennszülött indiánok még zöldcitrommal főzték. Te is kipróbálhatod ezt a verziót, de maradhatsz a hagyományos főtt kukoricánál is. Lényeg, hogy fogyassz minél többet belőle a nyári szezonban, hiszen nemcsak finom, de egészséges is!

Rákmegelőző kukoricaszemek

A kukoricában található folsav nem csupán a velőcső-záródási rendellenességeket előzi meg magzati korban. Az újabb kutatások szerint a csodálatos hatású vegyület segít csökkenteni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását, de a daganatos betegségek megelőzésében is segít. A kukorica gazdag továbbá úgynevezett proteázenzim-gátlókban is. Ezek a vegyületek gátolják azoknak a fehérjéknek a működését, melyek a sejtek rendellenes burjánzását indítják el.

Mit tartalmaz a növény?

  • Vas.
  • Foszfor.
  • C-vitamin.
  • B3-vitamin.
  • B1-vitamin.
  • B5-vitamin.
  • B9-vitamin.
  • Magnézium.

Emésztésserkentő csemege

Talán még sosem gondoltál úgy a kukoricára, mint fogyókúrás csodaszerre, pedig fogyasztása a diétában is segít. Bár cukortartalma nem éppen elenyésző, viszont magas rosttartalmának köszönhetően emésztésserkentő hatású. Emellett vízhajtó tulajdonsággal is rendelkezik, így a szervezetben felgyülemlett vizet segít eltávolítani.

Agypörgető finomság

A kukorica tiaminban is igen gazdag. A más néven B1-vitaminnak hívott vegyület ahhoz szükséges, hogy a szervezet a táplálékot energiává alakítsa. Hiányában fáradtság, hosszabb távon az idegrendszer zavara alakul ki. A kukoricafogyasztás tehát segít leküzdeni a fáradságot, agypörgető hatással bír.

A hibátlan látásért

Amennyiben az eddig felsorolt pozitív tulajdonságok még nem voltak elég meggyőzőek, íme, a kukorica egy újabb előnye! A benne lévő luteinnek és zeaxantinnak köszönhetően látásodat is megóvja. Ezek a karotinoidok segítenek megelőzni a sárgafolt-elfajulást és a szürkehályog kialakulását.

Óvd a szemed!

Mit tehetsz még látásod épségéért? Hallgasd meg a szemorvossal készült interjúnkat!

Így fogyaszd!

A növény legelterjedtebb felhasználási formája kétségkívül a főtt kukorica. Ha azonban szeretnéd megőrizni a benne található vízoldékony B-vitaminokat, érdemes kipróbálnod, hogy milyen gőz fölött párolva.

Ha mégis főtten fogyasztod, ajánlott a leveleket is megfőznöd. Szabadítsd meg a növényt a leveleitől, majd helyezd őket a fazék aljára. Erre tedd a kukoricákat, majd a növény fölé még egy réteg levelet. Nem csupán finomabb lesz az így főtt kukorica, de sok hasznos vitamin és ásványi anyag is kioldódik a levelekből.

Erre figyelj a vásárláskor!

Alapvetően kétféle kukorica létezik: takarmány és csemege. Előbbi nem különösebben édes, kemény szemű, emberi fogyasztásra dara vagy liszt formájában alkalmas. A csemegekukoricát ezzel szemben direkt a szemek éretlen formában való fogyasztására nemesítették.

Vásárláskor mindenképpen érdemes olyan kukoricára vadászni, melyen rajta vannak még a levelek. Ezek egyrészt lassítják a kukoricaszemek érését, másrészt, ha látod, hogy élénkzöldek, tudhatod, hogy friss áruval van dolgod.

Blog.hu ajánló