Puffadás, mellfeszülés, idegesség
8 természetes megoldás kínzó női bajokra
Ne törődj bele a kellemetlen tünetekbe! Tippek premenstruációs szindróma ellen.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb nő ismeri a kellemetlen tünetekkel járó premenstruációs szindrómát. E testet-lelket egyaránt érintő állapot egyetlen biztos jele csupán annyi, hogy körülbelül egy héttel a menstruáció előtt kezdődik, azután a vérzés kezdetével elmúlik. Az állapot sok különféle tünettel hívhatja fel magára a figyelmet, és, bár a legtöbb nőnél csak néhány jelentkezik, ez is bőven elég ahhoz, hogy a normális életvitelt megzavarja.

A leggyakoribb tünetek

Sok nőnél a havi vérzése előtt néhány nappal sírógörcsök, édességek utáni sóvárgás, heves érzelmi kitörések jelentkeznek. A havi rendszerességgel jelentkező tünetek száma és erőssége változó.

További jelek

  • Fáradtság, fejfájás.
  • Haspuffadás, vizesedés.
  • Hátfájás, ízületi fájdalmak.

  • Székrekedés vagy hasmenés.
  • Emlőfájdalom és -érzékenység.

Mi okozza?

Hormoneltérés

Nem ismert, miért csak a nők egy részénél jelentkezik a premenstruációs szindróma, és miért vannak szerencsés kivételek. Némely szakember szerint ez azzal függhet össze, hogy a menstruációs ciklus második felében, a petesejt érését követően felborul a két női nemi hormon, az ösztrogén és a progeszteron egyensúlya. Ha túl sok az ösztrogén, és túl kevés a progeszteron, nem termelődik elegendő azokból az idegrendszeri vegyületekből, melyek a hangulatot és a fájdalomérzést szabályozzák.
Ez a hormoneltérés vezethet azután az érzelmi kilengésekhez és az édességek kívánásához. Az említett hormonok egyensúlyhiánya a prolaktin nevű hormon felszaporodását is kiválthatja, ami az emlőérzékenységet okozza.

Kevés a szerotonin?

Egy másik elmélet szerint a tünetegyüttest a szerotonin elégtelen mennyisége idézi elő. Ez a vegyület részt vesz az idegingerület továbbításában. Bár a szerotonin és a premenstruációs szindróma közötti összefüggést vizsgáló kutatások eredményei ellentmondóak, sok nő állítja, hogy tünetei enyhültek, miután szerotoninszint-emelő gyógyszereket szedett. Ezek a gyógyszerek egyébként a depresszió ellen is különösen hatékonyak.

Így szabadulj meg a problémától!

A menstruáció előtti tünetek megfelelő tápanyagokkal enyhíthetők. Ezek bevitelét biztosítani kell az egész menstruációs ciklus alatt, illetve bizonyos időszakában. Ha a premenstruációs szindrómára hagyományos gyógyszereket is szedsz, az alábbi kiegészítők alkalmazása előtt beszélj orvosoddal.

Barátcserje és kínai angyalgyökér

A barátcserje-kivonat az egyik legnépszerűbb szer a menstruáció előtti tünetegyüttes kezelésére. Az ösztrogén és a progeszteron termelését is irányító agyalapi mirigyre hatva segíthet helyreállítani a hormonháztartás egyensúlyát. Szedj naponta 200 mg barátcserje-kivonatot, amikor nem menstruálsz.

A kínai angyalgyökér nevű gyógynövény fokozhatja a barátcserje hatékonyságát. Fogyassz belőle naponta háromszor 200 mg-ot. Kapható a két szer kombinációját tartalmazó készítmény is.

B6-vitamin

A barátcserje helyett próbálkozhatsz B6-vitaminnal is, mely elősegíti a máj ösztrogénlebontását, növeli a vér progeszteronszintjét, továbbá serkenti az agy szerotonin-kiválasztását. Szedj naponta 50 mg B6-vitamint tabletta formájában.

Ligetszépeolaj és magnézium

A ligetszépeolaj esszenciális zsírsavakat tartalmaz, így csökkentheti az emlő érzékenységét és a szénhidrátok utáni sóvárgást. Ebből napi háromszor 1000 mg alkalmazása javasolt.
Sok nőnél, aki premenstruációs szindrómára panaszkodik, magnéziumhiányt mutattak ki, ennek az ásványi anyagnak a bevitele tehát ugyancsak hasznos lehet. Napi egy vagy két alkalommal 250 mg javasolt.

Hasznos tipp

Kezdd a kúrát barátcserje-kivonattal, illetve B6-vitaminnal, a peteéréskor egészítsd ki ligetszépeolajjal, egészen a menstruáció kezdetéig. Magnéziumot mindennap szedhetsz - a többi táplálékkiegészítő mellett. Ha a fő tüneted a depresszió vagy a szorongás, és minden igyekezet ellenére nem szűnik, próbálkozhatsz orbáncfűkivonattal is.

Cikkünk a Reader’s Digest Vitaminok, gyógynövények, ásványi anyagok című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no szomor
  • menstruáció
  • női egészség

A menstruációs panaszok lelki háttere

Ezt is szeretjük