10 prebiotikus étel, ami rendbe teszi a bélrendszert: nélkülük hiába szedsz probiotikumot
A nem megfelelő baktériumflóra is okozhat panaszokat: a prebiotikumok a probiotikumok táplálékaiként szolgálnak.

dio
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A probiotikus baktériumtörzsek segítenek a bélflóra egészségének fenntartásában, de a fertőzések legyőzésében, az immunrendszer megerősítésében is. A hatásuk viszont a megfelelő prebiotikumokkal lesz csak kellően hosszú távú.

A prebiotikumok olyan cukormolekulákat tartalmazó élelmiszer-összetevők, melyek emészthetetlenek, így közvetlenül a vastagbélben található jótékony baktériumok szaporodását serkentik, gyakorlatilag táplálékul szolgálnak a probiotikumoknak, és segítik az ásványi anyagok felszívódását is. Ilyenek a poliszacharidok, az oldható rostok és a rezisztens keményítők.

Prebiotikus ételek

A pro- és prebiotikumok étrend-kiegészítő formájában is szedhetők, de élelmiszerekből is pótolhatók. Kitűnő probiotikumforrás a joghurt, a savanyú káposzta vagy a kombucha, de a prebiotikumok is megtalálhatók az élelmiszerekben, kis tudatossággal tehát csakugyan sokat lehet javítani a bélrendszer egészségén.

(Borító- és ajánlókép: Pixabay.)

Ezt is szeretjük