Ezt jelenti a mozgásszegény életmód! A szakértők megfogalmazták
A mozgásszegény életmód az anyagcseréden múlik.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

Ha válaszolsz erre a 3 kérdésre, tudni fogod, milyen legyen az esküvői sminked »

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a hétköznapok során kevés időd jut a sportolásra, bizonyára te is magyarázkodsz olykor a környezetednek - de leginkább magadnak -, hogy miért is nem mész el az edzőterembe vagy futni a parkba.

Felesleges azonban kibúvókat keresned, hiszen végül magaddal szúrsz ki: az egész napos ülőmunka kevés mozgással kombinálva olyan betegségekkel jár, melyek előbb-utóbb nálad is kialakulnak. De mit is jelent a mozgásszegény életmód?

Ezekre a betegségekre hajlamosít az ülő életmód

A testmozgás hiánya és a napi nyolc-tíz óra ülőmunka leggyakoribb következménye az elhízás, ám számos más egészségügyi problémát is okozhat az inaktivitás.

Ilyen például az aranyér, a visszérbetegség, a keringési rendszert érintő megbetegedések vagy a mozgásszervi panaszok, de a cukorbetegség kialakulása vagy a vastagbélrák ugyancsak összefüggésbe hozható az ülőmunkával.

Ezt jelenti a mozgásszegény életmód

Ha szervezeted félóránként mindössze 30-38 kalóriát éget el, minden bizonnyal ülő életmódot folytatsz. A mozgásszegény életmód tudományos definíciója pedig a következőképpen hangzik: az ébren töltött órák során 1,5 metabolikus ekvivalensnél kevesebb energiát fogyaszt a test, és mindeközben fekvő vagy ülő helyzetben van.

Az 1 metabolikus ekvivalens az alapanyagcsere energiaszükségletét mutatja meg, vagyis a nyugalmi helyzetben mért oxigénszükségletet adja meg. Ezt a meghatározást az Applied Physiology, Nutrition and Metabolism című folyóiratban tették közzé a szakértők.

Több mozgás - napközben is

Az egészségügyi ajánlások szerint hetente legalább háromszor egy óra intenzív mozgás ajánlott, ha szeretnéd elkerülni a túlsúly, illetve a fenti betegségek kialakulását.

Valóban fontos, hogy rendszeresen sportolj, de nem szabad megfeledkezned a napközbeni mozgásról sem. Ha monitor előtt ülve dolgozol, a jogszabály szerint óránként tíz perc szünet jár neked. Ez alatt az idő alatt kinyújtóztathatod a végtagjaidat, kimehetsz kicsit a szabad levegőre szellőzni.

A liftet is érdemes ritkábban használnod, amikor csak teheted, válaszd a lépcsőt. Ha tömegközlekedéssel utazol, hazafelé leszállhatsz egy megállóval korábban, hogy sétálj egy kicsit.

Ezt is szeretjük