Immunerősítő, antioxidáns, és jót tesz a bőrnek
Melyik étel tartalmaz több szelént? Teszteld magad! Eláruljuk, miért fontos a szelén.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberi szervezetben a szelén főként a májban fordul elő, és összes jelenléte mindössze 10-15 mg, mégis nagyon fontos biológiai folyamatok függnek tőle. Legfontosabb tulajdonsága, hogy antioxidáns, vagyis megvédi a sejteket a stressz káros hatásaival szemben. A szelén erősíti az immunrendszert, és megfelelő mennyiségben segít megakadályozni a rák kialakulását is. A szép bőr, haj és éles látás is függ tőle. E-vitaminnal együtt alkalmazva gyulladáscsökkentő, és enyhíti a reumatikus panaszok okozta fájdalmat.

Táplálkozás útján jut hozzá a szervezet, ezért nem mindegy, hogy miből mennyit fogyasztasz. Megtalálható például a vöröshagymában, a spárgában a paradicsomban és a brokkoliban is. Teszteld magad, melyik ételben található több szelén!

Ezt is szeretjük