Koleszterincsökkentő, szívvédő, antioxidáns
Mi az?
Bemutatunk három jótékony hatású növényt, melyek segítenek megőrizni egészségedet így az ősz derekán is.

Ez is érdekelhet

Szemüveg helyett ma már a sasszeműség a menő (x)

Inkontinencia és hüvelyszárazság - Mutatunk egy fájdalommentes és azonnali megoldást (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Szőke lett, és eltűnt a hosszú copfja: Ariana Grande nagyon más így »

Zseniális trükk az esküvői fotóhoz: még romantikusabb lesz tőle a kép »

Formátlan szemöldökből tökéletes ív: 2 perc alatt átváltozik az arc »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Figyelmedbe ajánlunk három olyan növényt, melynek jótékony hatásai felett talán könnyen elsiklik a figyelmed. Nem pirosak, nem lédúsak, és nem tartalmaznak C-vitamint, de egy sor más előnyös tulajdonságuk van ezen kívül.

Rizs

A rizs világszerte alapvető élelmiszer, összetett szénhidrátok, élelmi rostok és más kiváló tápanyagok forrása. Nem tartalmaz glutént, így a gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják. A rizsben található B6-vitamin kedvező hatású asztma és allergia ellen, enyhíti a depressziót és a szorongást, továbbá megelőzi a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

Egy csészényi főtt barnarizsben 0,3 milligramm B6-vitamin található – ami fedezi a napi szükséglet 15%-át. A dúsított fehérrizs pedig kiváló folsavforrás. A folsav csökkenti a fejlődési rendellenességek, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ezenkívül a rizs magas magnéziumtartalmának köszönhetően enyhíti a menstruáció előtti tünetegyüttessel járó panaszokat is. Ráadásul ez az ásványi anyag segít megelőzni a vesekő kialakulását is. A rizsben található szelén antioxidáns hatásának köszönhetően megelőzi az allergia, az asztma, valamint a szürkehályog kialakulását is. Ráadásul kimondottan jó hatással van a prosztataproblémákra is.

Rizses palacsinta

Adj a palacsintatésztához főtt rizst és zöldfűszereket. A rizses palacsintát tálald húsok mellé, köretként.

Lencse

A lencse fehérjében gazdag, zsírszegény hüvelyes. Fontos fitovegyületeket, folsavat tartalmaz. Ezen kívül vas- és kalciumtartalma sem elhanyagolható. Egyetlen csészényi főtt lencse önmagában fedezi a szervezet napi folsavszükségletét. Ez a vegyület nélkülözhetetlen a fejlődési rendellenességek, a rákos megbetegedések, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésében.

A lencse további előnyös tulajdonsága, hogy a benne található növényi szterol vegyületek csökkentik a vér koleszterinszintjét. Ezek az anyagok képesek a szervezet által termelt, valamint a táplálékkal bevitt koleszterin felszívódásának megakadályozására. A növényben nagy mennyiségben található szaponinok a bélben megkötik a koleszterint, megakadályozva ezzel a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Kutatások szerint a rákos megbetegedések esélyét is csökkentik, mivel növelik az immunsejtek számát, és gátolják a sejtekben a rákos elfajulást. Ezenkívül pedig a lencse vastartalmának köszönhetően segíti a szervezet védekezőképességének megőrzését.

Lencsesaláta

Keverj össze főtt lencsét citromos öntettel, adj hozzá koktélparadicsomot és kockára vágott piros húsú paprikát.

Lenmag

Az ősidők óta ismert lenmag számos jó tulajdonsága miatt a modern élelmezés egyik sztárja lett. A kutatók többféle betegség ellen kifejtett hatását is vizsgálják. A lenmag alfalinolénsav-tartalmának köszönhetően megóv a szívinfarktustól. Mivel a szervezet nem képes előállítani ezt az esszenciális zsírsavat, így táplálék formájában kell felvenni. Az alfa-linolénsav fontos szerepet játszik a vérnyomás szabályozásában, valamint a sejthártya épségének megóvásában. Gátolja egyes vérrögképződést okozó vegyületek termelődését. Ez a vegyület a lenmagolajban is megtalálható – ellentétben a lignánokkal, melyek a feldolgozás során elvesznek. A lignánok – fitoösztrogénnek is nevezett vegyületek – enyhe ösztrogénszerű hatással bírnak. Ezenkívül védenek az autoimmun betegségekkel, valamint a reumás problémákkal szemben. Ráadásul még csökkentik egyes hormonfüggő rákos megbetegedések – mint a prosztatarák, valamint az emlőrák – kockázatát is.

Szósz

Készíts pestót friss bazsalikomból, fokhagymából, őrölt lenmagból. Tégy hozzá lenmagolajat, majd miután a tésztára tetted, szórd meg parmezán sajttal.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük