Az influenza 7 biztos ellenszere
Nyakunkon az influenzajárvány - nem árt, ha tudod, milyen természetes praktikákkal előzheted meg a komolyabb szövődményeket.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

A 35 éves modellt tinilánynak néznénk smink nélkül – Miranda Kerren nem fog az idő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A téli időszakban, amikor leesik a hőmérséklet, és kevés a napfény, a szervezet nehezebben birkózik meg a baktériumok és a vírusok támadásaival. Különösen így van ez a járványszerűen terjedő influenza esetében. A hagyományos kínai orvoslás az influenza ellen való védekezésben a leghatékonyabb és legegészségesebb módszert, a természetes gyógynövényeket ajánlja.

Megfelelő páratartalommal és ecettel a vírusok ellen

A kínai orvoslás szerint a túlfűtött lakás gyengíti az immunrendszert, így a lakótér ideális hőmérséklete 18-20°C, 60%-os páratartalom mellett. A lakás páratartalmának növelése elérhető párologtatók és inhalálók segítségével, melyekbe különböző illóolajokat – citromolajat, fahéjat, levendulát vagy aloe verás teát – csepegtethetsz.

A megfelelő páratartalom mellett a kórokozók fertőzőképessége jelentősen csökken, ezért fontos, hogy soha ne legyen száraz a levegő otthonodban.

Mindemellett fontos a lakás megfelelő fertőtlenítése is. Kínában a lakóhelyiségeknek van egy közismert fertőtlenítési módja, melyet ételecettel végezhetsz el. Tölts ecetet egy felforrósított lábosba, és hagyd párologni körülbelül öt-tíz percig. Erre az időre csukd be az ajtókat és ablakokat. Ugyanezt a módszert alkalmazhatod párologtató segítségével is. Minden szobához 50 ml étkezési ecetet használj, amit súlyos járványos időszakban 100 ml-re növelhetsz. A párologtatást ismételd meg öt egymást követő napon.

Forró gyógyteák

Az influenzás időszakban reggelente, ébredés után fogyassz éhgyomorra egy csésze langyos vizet. Ez elősegíti a belek normális működését – a jól funkcionáló emésztőrendszer ugyanis nélkülözhetetlen az influenza elleni hatékony védekezésben. Ugyanakkor a hagyományos kínai orvoslás szerint az izzadás is segít a gyógyulásban – ezért már a megfázás első tüneteinek jelentkezésekor fontos a meleg, forró italok fogyasztása.

Rendkívül jó hatással van szervezeted védekezőképességének növelésére a mézes, gyömbérből vagy echinaceából – kasvirág – készült tea fogyasztása is. Továbbá a zöld tea is igen hasznos lehet, ugyanis a benne található catechin gátolja az influenzát okozó kórokozók szervezetedbe történő bejutását.

Gyógynövények az immunrendszer szolgálatában

Az influenzás megbetegedések kockázata jelentősen csökkenthető elegendő mennyiségű C-vitamin bevitelével. Ez egy átlagos ember esetében napi 500-1000 mg. Ha a vitamint nem táplálékkiegészítők formájában szeded, hanem természetes úton, szervezeted könnyebben tudja azt feldolgozni.

Gyógyhatású növények

  • Lilahagyma.
  • Erős paprika.
  • Jujuba - kínai datolya.
  • Pecsétviaszgomba.
  • Astragalus-, vagyis csüdfűgyökér.
  • Kínai hernyógomba.

Aludd ki magad!

A téli egészségmegőrzés egyik legfontosabb eleme a megfelelő mennyiségű alvás. Fontos, hogy ne feküdj le túl későn, és lehetőleg ne teli gyomorral. A Chicagói Egyetem kutatói több kísérlettel is bizonyították már, hogy akik naponta csupán négy órát alszanak, azok szervezetének ellenálló-képessége és antitestmennyisége felére csökken azokhoz képest, akik 7,5-8,5 órát alszanak.

Rendszeres mozgás

Szervezeted számára rendkívül fontos - különösen influenzás időszakban -, hogy rendszeresen végezz valamilyen testmozgást. Ez lehet akár séta vagy túrázás is, a lényeg, hogy erősítsd immunrendszeredet, és tested hideggel szembeni ellenálló-képességét.

Ne vidd a kabátot a hálóba!

Utcai ruházatodat tartsd távol a hálószobától. Ez azért nagyon fontos, mert a szennyeződések és a kórokozók könnyen megtelepedhetnek rajta. Ezenkívül pedig elengedhetetlen, hogy hazaérkezés után alaposan moss kezet – ne vigyél haza feleslegesen baktériumokat.

Ezt is szeretjük