5 tipp egy űrhajóstól a karantén idejére: így csökkentsd a bezártság miatti stresszt
Egy orosz űrhajós adott az embereknek néhány tanácsot a karantén idejére.

beteg otthon
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Gyakran hangzanak el tanácsok arra vonatkozóan, hogyan vészelje át az ember a karantént, és őrizze meg a bezártság idején is a kiegyensúlyozottságát, a mentális és fizikai egészségét.

A hazánkban jelenleg érvényes kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet lényege, hogy a lakóhelyet csak alapos indokkal szabad elhagyni. A rendelet szerint alapos indoknak minősül többek között a munkavégzés, a bevásárlás, az egészségügyi ellátás és néhány egyéb szolgáltatás igénybevétele, a banki, postai ügyintézés, az egyéni szabadidős sporttevékenység, az állatok sétáltatása vagy a segítségnyújtás. Az alapos indok nélküli lakóhelyelhagyás 5 ezertől 500 ezer forintig terjedő bírságot vonhat maga után.

Tippek egy űrhajóstól a karantén idejére

A karantén azonban nemcsak fizikailag viseli meg az embert, de komoly mentális terhet is jelent. Fyodor Yurchikhin 61 éves orosz űrhajós összegezte és véleményezte a megszívlelendő tanácsokat az Agence France-Presse hírügynökségnek erre a nehéz időszakra.

Friss levegő

Fyodor Yurchikhin a NASA Nemzetközi Űrállomásán dolgozott, így pontosan tudja, mit jelent a bezártság, az ő munkájuk során ráadásul teljesen idegen környezetben kellett otthonosan viselkedniük, elmondása szerint fém és műanyag vette őket körül egyetlen növény társasága nélkül, és szó szerint lehetetlen volt elhagyniuk a tartózkodási helyüket.

Az asztronauta hangsúlyozta, hogy az emberek sokkal előnyösebb helyzetben vannak most hozzájuk képest: saját, igazi otthonaikba vannak bezárva, ahol a legrosszabb esetben is mindig kinyithatják az ablakokat, hogy friss levegőt engedjenek be, vagy kiléphetnek erkélyeikre, kertjükbe, ami javasolt is ebben a nehéz időszakban.

Keresd fel a szeretteid a távolból

Bizonyára sokaknak van olyan rokona vagy barátja, akivel épp a mindennapos elfoglaltság miatt nem tudtak találkozni vagy időt szakítani a beszélgetésre. Yurchikhin szerint számukra éppen itt a tökéletes idő arra, hogy felvegyék a kapcsolatot azzal, akivel már régóta szeretnék. Akár napi szinten sem szégyen telefonálni, hiszen ez a hívó és a hívott félnek is lelki támaszt nyújthat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Feszültségoldás természetesen

A Zen illóolaj-keverék relaxáló, harmonizáló illatkombinációjával segíti a napi stressz legyőzését, finom illatának köszönhetően pedig nyugalommal, vidámsággal tölti meg a teret. Ha téged is legyűrnek a feszültséggel teli mindennapok, válaszd ezt a megoldást.

Tudj meg róla többet!

Promóció

Családdal töltött idő

Yurchikhin szerint a karanténban töltött idő alatt muszáj egy új kommunikációs stílust létrehozni és fenntartani a családon belül a konfliktusok elsimítására, valamint nagyobb figyelmet fordítani az otthon maradt gyerekekre. Ez az idő szerinte alkalmas arra is, hogy a házban és ház körül tervezett teendők listájának végére érjen az ember. Az űrhajós tanácsa szerint érdemes mindenkinek tudatosítania magában azt, hogy a karantén végével már újra kevesebb idő fog jutni azokra dolgokra, amikre most lemondások nélkül koncentrálhatnak.

Mozogj az egészségedért!

Egész álló nap egy lakásban ülni nem tesz jót a fizikai és mentális egészségnek sem, ezért az asztronauta hangsúlyozta a testmozgás kiemelten fontos szerepét is. Naponta kétszer 30 perc edzéssel rengeteget tesz az ember önmagáért, és szerencsére egyre több helyen elérhetők online jógaórák, otthoni tornagyakorlatok, aerobikórák.

Bár Magyarországon az egészségügyi célú séta és az egyéni szabadidős sporttevékenység továbbra sem tilos közterületen, nálunk is érdemes körülnézni az internetes térben az online edzésprogramokért, amelyek garantáltan biztonságosan, a lakás nyugalmából végezhetők.

Nevetés ereje

Kicsit talán közhelyesnek hangozhat, de Yurchikhin is felhívta a figyelmet arra, hogy aki csak a karantén rossz oldalára koncentrál, az garantáltan végig egy börtönben fogja magát érezni. Rendkívül fontos néha humorral felfogni a kialakult helyzetet a mentális egészség megóvása érdekében, a nevetés szerinte is sokkal elviselhetőbbé és gyorsabbá teszi a karanténidőszakot.

Hangulatjavító teák

A teázás megnyugtat, és gyorsan javítja a közérzetet, különösen, ha a megfelelő gyógynövényeket választod ki hozzá. Mutatjuk a legerősebbeket.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük